جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مولانا سید صفی حیدر زیدی

حوزه/ حجت الاسلام سید صفی حیدر زیدی گفت: امام خمینی قدس سرہ انقلابی عظیم برپا کردند که پاسبان ارزش های انسانی باشد و نه تنها ملت ایران بلکه همه مستضعفان و مظلومان جهان را پشتیبانی کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین سید صفی حیدر زیدی دبیر کل  سازمان تنظیم المکاتب ھند به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران ضمن صدور بیانیه ای گفت: خداوند متعال پیامبران و امامان معصوم (علیهم السلام)،  کتابها و صحیفه های آسمانی را برای هدایت بندگان فرستادہ است و همه آنها بندگانش را به اهداف خلقت  رهنمایی کرده و و به آن دعوت نموده اند تا طبق آن عمل کنند و دنیا مزرعه ای برای  آخرت فرمودند.

وی ادامه داد: این هم از واقعیت های انکار ناپذیر است که اجرای این دستورات سازنده بدون نظام امکان پذیر نیست. آن هم نظامی که در آن عدالت، صلح و آشتی و پاسداری از ارزشهای والای انسانی حاکم باشد. لذا پیشوایان کاروان بشریت و نمایندگان الهی هموارہ سعی در راستای به وجود آوردن چنین نظام کرده اند و در برهه از زمان موفق نیز شده اند. نمونه ای از از این نوع حکومت نیز به جا گذاشته اند. 

حجت الاسلام والمسلمین سید صفی حیدر زیدی افزود: در نظر رهبران الهی نظام و دولت همیشه وسیله بوده است. آن بزرگواران هرگز آن را به عنوان هدف در نظر نگرفته اند. بنا براین نظامی که توسط آنان بر پایه تعلیمات وحیانی به وجود آمده از هر گونه شر منزه بوده و اگر کسی در آن خللی ایجاد کرد، خواه از نزدیکان آنها باشد یا غیر آن هرگز به آن تسامحی نشان ندادند و طبق عدالت و مساوات با آن رفتار کردند. امام خمینی قدس سرہ انقلابی عظیم برپا کردند تا حکومتی قایم شود که پاسبان ارزش های انسانی باشد و نه تنها ملت ایران بلکه همه مستضعفان و مظلومان جهان را پشتیبانی کند و در حق آنها صدا بلند کند.

دبیر کل سازمان تنظیم المکاتب گفت: هدف امام خمینی قدس سره حکومت نبود بلکه حکومت برای او وسیله ای بود تا حق اقامه شود و باطل از بین رود. بدیهی است که چنین نظام عالی بدون رهبری فقیه عادل که مصونیت از نفسش و محافظت از دینش و مخالف آرزوهایش و اطاعت مولایش داشته باشد، امکان پذیر نیست. لذا امام خمینی قدس سره نظام ولایت فقیه را قائم کرد تا در زمان غیبت معصوم حکومتی باشد که رئیس آن دین شناس باشد و تضمین اجرای آن هم باشد که آن بدون تفقه وعدل امکان پذیر نیست.

دبیر کل سازمان تنظیم المکاتب در پایان گفت: در جهان انقلاب های زیادی به وجود آمدند اما زیاد دوام نیافته و در مدت کوتاهی از بین رفتند اما در این انقلاب دین محور است و درسرنوشت مردم هرگز در پشت صحنه تصمیم گیری نمی شود و با نا آگاهی ایشان آنها را برده می سازند بلکه برعکس، به تعلیم و تربیت مردم توجه ویژه ای می شود تا اندیشه ها رشد کند و بصیرت افزایش یابد و  جراتی داشته باشند که علیه ظلم و ظالمان صحبت کنند و به عدالت و صلحی برسند که حق همه انسان ها است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha