یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
گروه‌های مسلمان آمریکایی خواستار واکنش علیه سرکوب اویغورها در چین شدند

حوزه/ گروه‌های مسلمان آمریکا از سازمان همکاری اسلامی درخواست کردند تا در مورد زندانی شدن گسترده اویغورها در چین واکنش نشان داده ، و سازمان جهانی را به سکوت علیه نسل کشی اویغورها متهم کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از easterneye، گروه‌های مسلمان ایالات متحده روز پنجشنبه از سازمان همکاری اسلامی درخواست کردند تا در مورد زندانی شدن گسترده اویغورها در چین صحبت کند، و سازمان جهانی را به سکوت علیه نسل کشی اویغورها متهم کردند.

سازمان همکاری اسلامی متشکل از ۵۷ کشور با اکثریت مسلمان است، اما این گروه که مقر آن در عربستان سعودی است نسبت به منطقه غربی سین کیانگ در چین ابراز نگرانی نکرده است، جایی که گروه های مدافع حقوق می‌گویند بیش از یک میلیون اویغور و دیگر مسلمانان ترک‌زبان در اردوگاه‌های اجباری زندانی هستند تا آداب و رسوم اسلامی از آن‌ها پاکسازی شود.

در مصوبه ای در مارس ۲۰۱۹ ، سازمان همکاری اسلامی پس از بازدید هیئت «از تلاش‌های جمهوری خلق چین در زمینه مراقبت از شهروندان مسلمان خود قدردانی کرد.

ائتلافی از سازمان‌های مسلمان ایالات متحده از جمله شورای روابط آمریکایی-اسلامی ، کشورهای عضو را متهم کرد که تحت تأثیر قدرت چین قرار گرفته‌اند.

«عمر سلیمان»، محقق آمریکایی مسلمان و فعال حقوق بشر گفت:  کاملاً واضح است که چین دارای یک پیشگام اقتصادی در جهان اسلام است و توانسته است کشورهای مسلمان را از ترس انزوا، به سکوت درباره ایغورها مجبور کند.

 روشان عباس ، مبارز اویغور آمریکانا هشدار داد: چین سابقه قلدری را دارد. نسل کشی اویغورها مسئله داخلی چین نیست بلکه یک مسئله انسانیت است.

عباس ، گفت که فعالیت وی باعث شد چین خواهرش را بازداشت کند.

ایالات متحده ، که رقابت فزاینده ای با چین دارد ، رفتار اویغورها را به اقدامات آلمان نازی تشبیه کرده و از اینکه سازمان همکاری اسلامی سخنی نگفته است ابراز ناامیدی می‌کند.

رجب طیب اردوغان ، رئیس جمهور ترکیه ، یکی از معدود رهبران سیاسی در یک کشور مسلمان است که چین را مورد انتقاد قرار داده است.

چین اردوگاه‌ها را به عنوان مراکز آموزش حرفه‌ای توصیف می‌کند و می‌گوید ، مانند کشورهای غربی در تلاش است جذابیت افراط‌گرایی اسلامی را کاهش دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha