شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
وحدت

حوزه/ در یک میزگرد به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس، تخصصی «راهبردهای عملی وحدت حوزه و دانشگاه» بررسی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه» از هرمزگان، میزگرد تخصصی راهبردهای عملی وحدت حوزه و دانشگاه، با حضور اساتید حوزوی و دانشگاهی، عصر یک شنبه 30 آذر ماه، به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس برگزار شد.

حجت الاسلام نادر حقیقی مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان در این میزگرد گفت: مقام معظم رهبری می فرمایید «وحدت حوزه و دانشگاه یعنی وحدت»، یعنی یک هدف داشته باشند و جامعه را به سمت ایجاد جامعه اسلامی پیشرفته مستقل حرکت دهند.

وی بر استفاده حوزه و دانشگاه از ظرفیت های علمی و پژوهش یکدیگر تاکید کرد و افزود: یکی از عناوینی که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به اشاره  فرمودند، مسئله پژوهش است، بنابراین حوزه و دانشگاه باید به سمت پژوهش های کاربردی و مورد نیاز جامعه حرکت کنند.

ضرورت راه اندازی کرسی های آزاد اندیشی مشترک

دکتر صباحی، معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد واحد بندرعباس هم در این  میزگرد به جنگ رسانه ای دشمن اشاره کرد و گفت: امروز رسانه های معاند به دنبال ضربه زدن به حوزه های علمیه هستند.

وی با تاکید بر برگزاری کرسی های آزاد اندیشی مشترک، خاطرنشان کرد: راه اندازی کارگروه های مشترک برای همکاری در زمینه های پژوهی و اسلامی سازی علوم انسانی از ضرورت هاست.

جریان علمی غرب علاقه ای به نگاه معرفت بخش ندارد

حجت‌الاسلام رئیسی، از اساتید حوزه هم در در سخنانی گفت: در حال حاضر برخی به بهانه اسلامی سازی در حال ضربه زدن به علوم دیگر مانند جامعه شناسی و روانشناسی هستند که این نگاه با واقعیت انطباقی ندارد.

 استاد حوزه خاطرنشان کرد: جریان علمی غرب علاقه ای به نگاه معرفت بخش ندارد و تنها علومی را مورد قبول‌ دارد که از تجربه کردن به دست می‌آید نه علوم معرفتی. ما باید بتوانیم نگاه علمی حوزه به مبانی مختلف را نشان دهیم و علوم اسلامی انسانی را هر چه بیشتر تقویت و دنبال کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha