جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت‌الله هاشمی شاهرودی

حوزه/ امام موسی صدر هم آدم بسیار تیزبینی بود. من یادم هست یک نامه برای آقای سید محمدباقر صدر نوشت. نوشته بود که من آینده ایران را از آنِ این جریان [نهضت امام خمینی] می‌بینم...».

به گزارش خبرگزاری حوزه، به مناسبت دومین سالگرد مرحوم آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی در صفحه مجازی مرکز اسناد انقلاب اسلامی آمده است:

برگی از خاطرات آیت‌الله هاشمی شاهرودی

آیت‌الله سید محمود هاشمی‌شاهرودی از شاگردان امام خمینی در سوم دیماه ۹۷ درگذشت. آن مرحوم که مورد وثوق و اطمینان بیت امام و خاندان صدر بود، نقش بسزایی در اتصال جریانات مبارز ایران و لبنان ایفا می‌کرد. وی در بخشی از خاطرات خود که در گنجینه تاریخ‌شفاهی مرکز اسناد انقلاب اسلامی ثبت و ضبط شده است درباره تحلیل و پیش‌بینی امام موسی صدر از آینده نهضت اسلامی می‌گوید:

«آقا موسی صدر دو سه تا نامه نوشت، من بردم خدمت امام نامه را دادم. به امام گفتم ممکن است بعضی از اطرافیان نگذارند پاسخ این نامه را بدهید. گفتند: «نه! من خودم تصمیم می‌گیرم. من مشاوره می‌کنم، مشورت می‌گیرم ولی خودم تصمیم می‌گیرم. نگران نباش، من این نامه را جواب می‌دهم».

امام جواب خیلی خوبی هم داده بودند. ایشان به امام موسی صدر اجازه داده بودند. این اجازه در رابطه با دادن سهم امام به فلسطینی‌ها بود. امام موسی صدر هم آدم بسیار تیزبینی بود. من یادم هست یک نامه برای آقای سید محمدباقر صدر نوشت. نوشته بود که من آینده ایران را از آنِ این جریان [نهضت امام خمینی] می‌بینم...».

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha