شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
محمد بشیر دولتی

حوزه/ یکی از مهمترین مشکلات جوامع بشری نا آگاهی از چیزی یا عدم شناسایی صحیح چیزی است و مشکل تر از جهالت به آن نادانی است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» محمد بشیر دولتی در یادداشتی به زبان اردو که برای حوزه نیوز نوشته به موضوع «توطئه های استعماری علیه دانشگاه ها و دانشمندان مسلمان» پرداخته است.

ترجمه یادداشت بدین شرح است:

یکی از مهمترین مشکلات جوامع بشری نا آگاهی از چیزی یا عدم شناسایی صحیح چیزی است و مشکل تر از جهالت به آن نادانی است. اگر کسی با مطالعه دقیق یک کشور و سیاست خارجی آن و شخصیت ها و دوستان و دشمنان آن بتواند به بینش برسد، هیچ کس یا کشوری نمی تواند آن را فریب دهد. مشکل واقعی جامعه ما این است که در اینجا از مردم تا حاکمان، از سازمان ها تا جنبش ها و از شعارها گرفته تا سیاست های خارجی، یک ظاهری دارد و یک امر باطنی که باعث فریب بسیاری از افراد می شود. همین امر در مورد شعارها و ادعاهای قدرت های جهانی که "استعمار" اسمی با مسمی برای آنها است، صدق می کند. آنها شعارها و ادعاهای جذابی برای فریب مردم دارند اما انگیزه های آنها بسیار شرورانه و خطرناک است. یکی از این شعارها و وعده ها، ادعای علم پرور، دانش جویی و حمایت از سایر کشورها برای پیشرفت در زمینه علمی است.

برای اثبات این ادعا بیان این نکته کافی است که این کشورها افرادی باهوش، مدبر، توانمند و سخت کوش را به نام بورسیه کالج ها و دانشگاه ها از  کشورهای مختلف جهان جذب می کنند و سپس آنها با اعطای انواع امکانات و راحتی به افراد فوق العاده برای خدمات تحت سلطه خود در می آورند. در واقع، این کشورها دانش پرور نیستند بلکه دانش کش هستند، دانش دوست نیستند بلکه دشمن دانش هستند آنها بیش از دانشمند به برده نیاز دارند.

اگر کشوری بدون اعتراف به برتری فراعنه آنها دست به توسعه هسته ای بزند، از راه‌های مختلفی تحت تحریم قرار می‌گیرد. نمونه های بارزی از کره جنوبی، چین، ایران، سوریه، لیبی و عراق وجود دارد. به ویژه اگر دانشمندان کشورهای اسلامی در پیشرفت علمی و در راه موفقیت باشند، {دانشمندانی که سرمایه های هر کشوری هستند} به طرق مختلف بی رحمانه کشته می شوند.

یکی از این دانشمندان بزرگ، شهید فخری زاده، دانشمند هسته ای ایرانی است که به تازگی به شهادت رسیده است.

وقتی افرادی از کشورهای مختلف اسلامی که برای تحصیلات عالیه به کشورهای استعماری رفته اند، می خواهند به کشورشان برگردند و خدماتی انجام دهند، یا مخفیانه به قتل می رسند یا با مواد محرمانه به صورت ناشناس از دنیا می روند و اگر آنها از این دو طریق موفق نشوند، شخصیت آنها را مخدوش می کنند و به شخصیت کشی دست می زنند.

من می توانم ادعای خود را در آینه تاریخ اثبات کنم. معتقدم هیچ انسانی این واقعیت را انکار نمی کند که غرب در زمینه اختراعات علمی گام های بلندی برداشته است اما این یک واقعیت خارجی است که در اختراعات مدرن غرب، نظریه های دانشمندان مسلمان باستان نقش اصلی را داشته اند. دانشمندان باستان مسلمانان شامل جابر بن حیان، پدر کیمیاگری، تا زکریای رازی است.

اما
سؤال مهم این است که چرا در عصر علمی مدرن پیشرفت چشمگیری از دانشمندان مسلمان مشاهده نمی شود؟

برای این منظور ما باید از سهل انگاری و تنبلی خود بیدار شویم و همچنین از توطئه های دنیای استعمار آگاه باشیم. این یک موضوع بسیار مهم است که می توان کتابهای زیادی درباره‌ی آن نوشت اما متأسفانه هنوز کتابی در این باره وجود ندارد. من این فرصت را داشتم که در پایان دوره زبان فارسی در جامعه المصطفی در مورد توطئه های قدرتهای استعماری جهان یک مقاله بنویسم. اما علیرغم اینکه این یک موضوع بسیار مهم است، اساتید به من گفتند که هنوز کتاب منظمی در این زمینه وجود ندارد، اما برخی مطالب در زبان فارسی و عربی موجود است. در اینجا برخی از بخشهایی از مهمترین اطلاعات مقاله را به شما خوانندگان محترم ارائه می دهم.

بیایید ببینیم که استعمار چگونه بسیاری از دانشمندان مسلمان سرسخت را مورد تبعیض قرار داده است:

۱. سمیرا موسی

دانشمند هسته ای مصر است. وی مطالعه کرده است که چگونه می توان از انرژی هسته ای در زمینه پزشکی استفاده کرد. همچنین در زمینه تولید برق از انرژی هسته ای اختراعات و تحقیقات مختلفی انجام داده است. متأسفانه وی در سال ۱۹۵۲ به ایالات متحده سفر کرد و دوران سفر به قتل رسید.

۲. حسن رمال

گفته می شود که این دانشمند بزرگ از لبنان یک قهرمان بزرگ در زمینه علم فیزیک بود. وی بیش از ۱۱۹ اختراع و تحقیق علمی انجام داده است که مورد قبول واقع شده است. اما این دانشمند بزرگ مسلمان در سال ۱۹۹۱ در فرانسه ترور شد.

۳. سمیر نجیب

وی هم دانشمند هسته ای مصر بود و در ایالات متحده کار می کرد، وقتی تصمیم به بازگشت به مصر گرفت، تحقیقات علمی وی به سرقت رفته و در سال ۱۹۶۷ به قتل رسید.

۴. سعید بدیر

وی هم به مصر تعلق داشت و در زمینه فن آوری موشک خبره بود و تحقیقات علمی ارزشمندی در این زمینه انجام داد و مدتها در زمینه ماهواره ها در آلمان خدمت کرد و سپس در سال ۱۹۸۹ مخفیانه به قتل رسید.

۵. حسن کامل الصباح

او مهندس خبره ای از لبنان بود. او را ادیسون عربستان نیز می گفتند. حدود دو هزار اختراع اثبات شده در زمینه مهندسی برق وجود دارد. وی همچنین در سال ۱۹۳۵ در ایالات متحده به قتل رسید.

۷. یحیی المشد

وی نیز دانشمند هسته ای مصر و پیشگام برنامه هسته ای مصر بود و همچنین به عنوان پدر برنامه هسته ای عراق شناخته می شود. وی حدود پنجاه مقاله برتر در زمینه هسته ای دارد. او در سال ۱۹۸۰ در هنگام بازدید از پاریس در هتل خود مخفیانه کشته شد، به گزارش شبکه تلویزیونی معروف الجزیره توسط یک گروه یهودی ترور شد.

۸. سامیه میمنی

وی پزشکی از عربستان سعودی بود، تحقیقات وی زاویه عمل جراحی قلب را تغییر داد، و دستگاهی را در این زمینه اختراع کرده بود، اما در سال ۲۰۰۵ کشته شد و دستگاه و سایر دست نوشته های وی به سرقت رفت.

۹. سلوی حبیب

وی یک زن دانشمند هسته‌ای کویتی بود که بسیاری از توطئه های اسرائیل علیه عربستان و آفریقا را فاش کرد، به همین دلیل در آپارتمان خود ذبح شد. پرچمداران حقوق زنان جهان تا هنوز در برابر این قساوت صهیونیست ها سکوت کرده و سکوت خواهند کرد.

۱۰. ابراهیم الظاهر

دانشمند هسته ای عراقی که در کانادا زندگی می کرد. پس از سقوط بغداد، به عراق بازگشت و خدمت در دانشگاه دیالی را آغاز کرد، اما به دستور استادانش توسط استعمارگران در سال ۲۰۰۴ در شهر یعقوبیه به شهادت رسید.

۱۱. محمد الزواری

مهندس هوافضا تونسی که در سال ۲۰۱۶ در شهر صفاق تونس کشته شد، وی توسط اسرائیل به کمک به ساخت هواپیماهای بدون سرنشین برای تیپ های القسام فلسطینی متهم بود.

۱۲. فادی البطاش

یک دانشمند جوان فلسطینی که استاد دانشگاه مالزی بود. وی نیز توسط اسرائیل به ساخت هواپیماهای بدون سرنشین برای سازمان جهادی فلسطین حماس متهم شد. او چند ماه پیش در حمله صبحگاهی در کوالالامپور به شهادت رسید.

۱۳. مصطفی احمدی روشن

وی دانشمند هسته ای ایرانی بود که در سال ۲۰۱۲ به ضرب گلوله کشته شد.

۱۴. مسعود علی محمدی

وی یکی دیگر از دانشمندان ایرانی بود که در سال ۲۰۱۰ به شهادت رسید. آژانس ایرانی قاتل وی را دستگیر و اعدام کرد که یک بوکسور به نام مجید جمالی بود؛ اعتراف کرد ۱۲۰،۰۰۰ دلار از موساد برای این قتل گرفته است.

۱۵. فریدون عباسی

تنها دانشمند هسته ای ایران که از یک حمله مرگبار جان سالم به در برد، در حال عزیمت به ماشین خود بود که متوجه موتور سواری شد که در برابر وسیله نقلیه در حال حرکت است و یکدفعه با سرعت زیاد به ماشین جلو زد و رفت. وی بلافاصله ماشین را کنار جاده متوقف کرد و با بیرون کشیدن همسرش بمب مغناطیسی منفجر شد و او و همسرش را زخمی کرد، اما خوشبختانه آنها جان سالم به در بردند و امروز نیز در قید حیات هستند.

۱۶. شهید دکتر محسن فخری زاده

یک شاگرد بزرگ فریدون عباسی، دانشمند هسته ای که در حومه تهران توسط عوامل مزدور به طرز وحشیانه ای به شهادت رسید.

کشور پاکستان:

دانشمندان کشور خداداد پاکستان نیز همیشه خاری در چشم قدرت های صهیونیست و استعمار بوده اند. بسیاری از علمای برجسته، پزشکان و دانشمندان توسط مزدوران به شهادت رسیدند و یا شکنجه های جسمی و روحی داشته اند.

۱. دکتر عبدالقدیر خان

محسن پاکستان، فخر پاکستان، دکتر عبدالقدیر خان در سال ۱۹۳۶ در بوپال متولد شد. وی در دانشگاه های برلین، هلند و بلژیک تحصیل کرد. وی در تاریخ ۳۱ مه ۱۹۷۶ به دعوت ذوالفقار علی بوتو به پاکستان آمد که آژانس شماره یک جهان ISI اجازه نداد کسی در مورد آن خبردار شود. با این وجود دولت هلند از او به دلیل سرقت اطلاعات مهم شکایت کرد، که پس از رد توسط تیمی از دانشمندان، دادگاه هلند با افتخار  او را تبرئه کرد.

وی با مشقت های شب و روز پاکستان را به یک قدرت هسته ای تبدیل کرد که برای صهیونیستی و استعماری غیرقابل تحمل بود، بنابراین در زمان حکومت ژنرال مشرف، پاکستان به تأمین مواد هسته ای به سایر کشورها متهم شد ولی این محسن ملت این اتهام را بر دوش گرفت. از این طریق شخصیت وی در رسانه های جهانی مخدوش مطرح شد. به لطف خدا و به همت ISI آژانس پاکستانی، وی هنوز هم از دست استعمار در امان هست و خداوند برای همیشه او را سلامت نگهدارد.

۲. دکتر عافیه صدیقی

وی در ۲ مارس ۱۹۷۲ در کراچی متولد شد، وی یک زن دانشمند پاکستانی مستقر در ایالات متحده است و پس از گذراندن تحصیلات عالیه در ایالات متحده به جای کار ترجیح داد به پاکستان بازگردد. او در سال ۲۰۰۲ به پاکستان بازگشت و بار دومی که از ایالات متحده بازگشت، FBI وی را در رسانه های بین المللی متهم به ارتباط با القاعده کرد. به همین خاطر در کراچی مخفی ماند.  اما در سال ۲۰۰۸ پس از اسیر شدن توسط نیروهای آمریکایی در کراچی یا افغانستان رسماً دستگیری وی را اعلام شد. وی در تاریخ ۲۳ سپتامبر توسط دادگاه ایالات متحده در نیویورک به اتهام مربوط به ۱۱ سپتامبر و تلاش برای ایجاد سلاح هسته ای برای طالبان و ربودن سلاح از یک سرباز آمریکایی به ۸۶ سال زندان محکوم شد. از آن زمان ، او در زندان کارزویل در ایالت تگزاس آمریکا زندانی هست، همه ادعاها را انکار می کند و همه آنها را توطئه های صهیونیست ها علیه خود می داند.

۳. ارفع کریم رندهاوا

در سن نه سالگی، هنگامی که وی در امتحان Microsoft Certified Professional با نمرات بالا قبول شد و عنوان جوانترین مهندس مایکروسافت را دریافت کرد، بیل گیتس مالک شرکت مایکروسافت، او را به ایالات متحده دعوت کرد و با او ملاقات کرد. او از بسیاری از کشورها از جمله ایالات متحده پیشنهاد کار دریافت کرد اما به دلیل وطن دوستی به وطن بازگشت تا در پاکستان خدمت کند. او پس از اندکی به دعوت آنان به ایالات متحده سفر کرد و دوباره بازگشت، اما در هفده سالگی به طور غیر منتظره ای درگذشت.

اگر صدها مورد نباشد، هزاران مورد از این نوع وجود دارد که برای بیداری مسلمانان و درک اهداف شیطانی استعمار جهانی کافی است. علاوه بر این، بسیاری از دانشمندان و روشنفکران ایران، عراق و لبنان به طور مخفیانه به شهادت رسیده اند. کسانی را که خودشان نتوانستند بکشند توسط مزدوران دلاری کشتند، نمونه بارز آن شهادت فیلسوفان بزرگ شهید باقر الصدر و شهید مرتضی مطهری و ناپدید شدن شهید موسی الصدر هنوز قابل توجه است. این اهداف شیطانی یهودیان و هندوها است که هیچ کس علیه آنها چیزی نمی نویسد و صحبت نمی کند. به همین دلیل است که مسلمانان در زمینه دانش این همه آسیب دیده اند.

اما!! 
هنوز هم به نظر نمی رسد که هیچ مسلمانی در زمینه علمی پیشرفت کند زیرا استعمار، جوانان تیزبین ما را از مؤسسات ما دور می کند و سپس آنها را مانند دکتر عاطف گمراه می کند، قابل توجه است که افرادی مانند دکتر عاطف پس از رفتن به آمریکا قادیانی شدند.

قاتلان واقعی دانشمندان مسلمان چه کسانی هستند؟ 

چرا دانشمندان مسلمان کشته می شوند؟  چرا ناپدید می شوند؟ چرا دانشگاه بین المللی مانند جامعه المصطفی که دانشجویان بیش از ۱۲۰ کشور در آن تحصیل می کنند تحریم می شود؟

این توطئه هایی است که استعمار و استکبار می خواهد مسلمانان را از پیشرفت و پیشرفت علمی دور و تحت کنترل خود قرار دهد. خداوند همه مسلمانان را از شر آنها محافظت کند. از این گذشته، سوالی که باید در ذهن همه ما باشد این است که چرا دانشمندان مسلمان ربوده و کشته می شوند؟

چرا کشورهای مسلمان در حال تبدیل شدن به کشتارگاه دانشمندان است در حالی که کشورهای اروپایی به پناهگاه تبدیل می شوند؟

چرا افراد باهوش را به نام بورس تحصیلی از مدارس ما می‌برند و آنها را مجبور به زندگی در آنجا می کنند؟ کسانی که باز گردند اصرار می کنند فرهنگ غربی را بپذیرند؟

چرا هزاران نفر از علما، پزشکان، مهندسان، وکلا و مقامات عالی رتبه ما مسلمانان که چه شیعه باشد یا سنی در کشورهای خود کشته شده اند؟
بیایید فکر کنیم در فکر کردن که ضرری نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مبشر IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
    0 0
    بسیار عالی و مفید