سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
نشست

حوزه/نشست مجازی مشاوره سوگ با رویکرد اسلامی به همت مرکز آموزش عالی حوزوی خواهران حضرت زهرا(س)میبد برگزار شد.

خانم فاضلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، از برگزاری نشست علمی- پژوهشی با عنوان« مشاوره سوگ با رویکرد اسلامی» با سخنرانی دکتر محمدحسین فلاح، مشاور و مدیر گروه رشته روانشناسی مثبت گرا و با حضور طلاب و دانش آموختگان سطح سه مرکز آموزش عالی حضرت زهرا سلام الله علیها میبد، به صورت ویدئو کنفرانس خبر داد.

معاون پژوهش مؤسسه آموزش عالی حوزوی خواهران میبد، هدف از این نشست را چگونگی تسکین بازماندگان با رویکرد اسلامی دانست و افزود: در این دوره با توجه به مرگ و میرهای اخیر بر اثر ویروس کرونا که باعث افسردگی بسیاری از افراد در جامعه شده است این نشست با هدف تسکین بازماندگان و همچنین نحوه برخورد با این افراد برگزار شد.

دکتر محمدحسین فلاح، روانشناس در این نشست صحبت های خود را با بیان چند سؤال از جمله«سبک مقابله با سوگ»، «باورهای دینی در مقابله با سوگ» و «سبک های شناختی، عاطفی و رفتاری با بازماندگان» تشریح کرد.

 مدیر گروه رشته روانشناسی مثبت گرا در این نشست علمی تصریح کرد: مبحث مهم در این بحث نگرش اسلام به پدیده مرگ است و اینکه بدانیم تولدهایی در انتظار انسان است، تولد انسان از رحم به دنیا، تولد وی از دنیا به برزخ و تولدش به معاد.

 فلاح ادامه داد: در اصل انسان هنگام مرگ از منیتی که برای خود ساخته جدا می شود و از قفس تن رها شده و متولد می شود.

وی با بیان اینکه شادی و غم در دنیا اصالت ندارد افزود: اجازه دادن به فرد عزادار برای ابراز سوگ و گریه زاری و همچنین ابراز همدردی و همدلی وی می تواند در تسکین فرد عزادار مثمر ثمر باشد.
 

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha