پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دیدار مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد با نماینده بنیاد صحیفه سجادیه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد خواستار انتقال آموزه های نورانی صحیفه سجادیه به صورت جذاب و با هنر و تکنولوژی روز به جامعه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگرشورکی، در نشستی که با موضوع گسترش فعالیت های حوزه های علمیه خواهران در زمینه صحیفه سجادیه، با حضور حجت الاسلام سبحانیان، نماینده بنیاد صحیفه سجادیه استان یزد برگزار شد، با اشاره به تدریس صحیفه سجادیه از مدت‌های طولانی در مدارس علمیه خواهران، افزود : درسنامه صحیفیه سجادیه از سالها پیش در مدارس علمیه خواهران تدریس شده است و همچنین جزء اولویت های فوق برنامه هم بوده، ولی بدین معنا نیست که حق صحیفه سجادیه اداء شده است.

حجت الاسلام کارگر شورکی با تاکید به اینکه در زمینه صحیفه سجادیه، هنوز جای کار فراوان است، افزود: باید در این امر برنامه بلند مدتی در نظر گرفته شود و همین طرح سه مرحله ای روان خوانی، حفظ و شرح و تفسیر صحیفه سجادیه که مطرح شد، می تواند به صورت بلند مدت تعریف شود و با پیگیری از طرف بنیاد با مرکز مدیریت قم ، به صورت کامل تر تحت برنامه مدون مرکز قرارگیرد.

وی با اشاره به اینکه ما در سطح استان هم ما می توانیم با برنامه حرکت کنیم و با استفاده از فضای مجازی سایر استانها را نیز تحت پوشش خود قرار دهیم.، تصریح کرد:  امروز در فضای مجازی کارهای خوبی می شود انجام داد و قطعا فضای مجازی مخاطب بیشتر و هزینه کمتری را در بر دارد و می‌توان با هنر و تکنولوژی آموزه های نورانی صحیفه سجادیه را جذاب تر به جامعه منتقل کرد، بنابراین لازم است ابتدا با یک وضعیت سنجی، برنامه‌ریزی مدون و بلند مدت انجام گیرد.

هفته ای یک جلسه در مدارس خواهران به صحیفه سجادیه اختصاص داده شود

در ادامه حجت الاسلام سبحانیان، با تشکر و قدردانی از برگزاری این نشست افزود: چند ماهی است که بنیاد صحیفه سجادیه در برخی استان های کشور و بخصوص استان یزد زیر نظر ائمه جمعه تاسیس شده است و در این مدت گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در این راستا، گفت: ارتباط دانشگاه های استان یزد با حوزه علمیه قم یکی از این اقدامات بوده  است که هر هفته یک جلسه برای اساتید دانشگاه با موضوع صحیفه سجادیه برگزار می شود و همچنین با حوزه علمیه برادران و آموزش وپرورش جلساتی صورت گرفته تا صحیفه سجادیه را در فعالیت ها آموزشی و پرورشی خود قرار دهند.

نماینده بنیاد صحیفه سجادیه یزد اضافه کرد: با هماهنگی انجام شده با  صدا و سیمای استان مقرر شد تا ساعتی برای شرح صحیفه سجادیه در نظر گرفته شود و  خوشبختانه تا کنون ۲۰ برنامه پخش شده است. 

وی در ادامه خواستار  اجرای برنامه مدوّن برای طلاب در زمینه صحیفه سجادیه شد و گفت: پیشنهاد می شود طرح سه مرحله ای، روان خوانی، حفظ صحیفه و شرح و تفسیر آن در حوزه علمیه خواهران پیاده شود و هفته ای یک جلسه در مدارس خواهران به امر صحیفه سجادیه اختصاص داده شود.

تدریس صحیفه سجادیه در حوزه های خواهران

خانم مریم حسن پور، معاون فرهنگی حوزه خواهران نیز به تشریح برنامه های اجرا شده  حوزه خواهران در زمینه صحیفه سجادیه پرداخت و افزود: درکانون های قران و عترت مدارس علمیه خواهران تا کنون جلسات متعددی در شرح و تفسیر صحیفه سجادیه برگزار شده است  و همچنین درسنامه دو جلدی صحیفه سجادیه در حوزه های خواهران سطح دو تدریس می شود و خواهران حوزوی نیز به عنوان داور در مسابقات آموزش وپرورش فعالیت دارند.

وی اضافه کرد: یکی از پیشنهادات این است که بنیاد صحیفه سجادیه از طلابی که در این امر تلاش می کنند و تولید محتوا به صورت کلیپ و پاورپونت برای همه اقشار بخصوص کودکان و نوجوانان تهیه می کنند به صورت مادی و معنوی حمایت کند تا انگیزه آنان در این مورد بیشتر شود.

در پایان این نشست مصوب شد آموزش و تمرین روانخوانی صحیفه سجادیه  برای ۱۰۰۰نفر طلبه خواهر استان یزد تا پایان اسفند ماه ۹۹ صورت پذیرد و به آنها گواهی موفقیت اعطاء و به بنیاد صحیفه سجادیه  استان جهت حمایت گزارش شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha