سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
جلسه اداری معاونان حوزه علمیه خواهران اسان یزد

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد در بیست و چهارمین نشست شورای اداری حوزه علمیه خواهران استان یزد در سال جاری، گفت: الگوبرداری از حضرت زهرا(سلام الله علیها)، سبب بهره مندی انسان از بهترین سود ها خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام و المسلمین محمد کارگر شورکی، در جمع کارکنان مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد با تسلیت ایام شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) به محضر مبارک حضرت ولی عصر(عج الله تعالی فرجه الشریف) و تمامی محبین  و شیعیان آن بانوی بزرگوار، به نقل مطالبی از کتاب درسنامه فاطمی تالیف مجید جعفرپور پرداخت و گفت: حضرت زهرا(سلام الله علیها) فرمودند: «مَنْ أصْعَدَ إلَی اللهِ خالِصَ عِبادَتِهِ، أهْبَطَ اللهُ إلَیْهِ أفْضَلَ مَصْلَحَتِهِ ‏؛ کسی که عبادتهای خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ بهترین مصلحت او را به سویش فرو خواهد فرستاد. »

وی در تبیین این روایت با اشاره به اینکه انجام دادن  عبادات ممکن است زیاد باشد  ولی آنچه مهم است خالص بودن عبادت است، افزود:  انجام عبادت خالص  نیاز به خودسازی  دارد چرا که انسان  باید تلاش کند تا آنچه برای غیر خداست را از خود دور کند و  تمام ذهن، فکر و عمل خود را برای خدا انجام دهد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد تصریح کرد: بنابر فرمایش حضرت زهرا (سلام الله علیها)، کسی که برای خداوند کار کند، قطعا با خدا معامله کرده است  و خداوند نیز بهترین مصلحت وبهره را برای او خواهد فرستاد .

وی ادامه داد: اگر انسان با خودسازی، عبادات و کارهای خود را خالصانه برای خدا انجام دهد و تنها رضایت خدا را در نظر داشته باشد، بهترین سرنوشت در همه ابعاد زندگی برای او  رقم خواهد خورد.

حجت الاسلام و المسلمین کارگر  خاطرنشان کرد: افرادی که که برای جوانان خود در امر ازدواج، شرایط سختی را در نظر می گیرند و مال، مقام و جمال را  از  عوامل خوشبختی  می دانند، سخت در اشتباهند، چرا که ما موارد بسیاری را مشاهده می کنیم که این شرایط را داشتند ولی زندگی موفقی نداشته بلکه دچار مشکلات فراوان و در بعضی موارد سبب جدایی از همدیگر شده است .

وی با تأکید بر اینکه باید نگاه ما به سخنان و زندگی و سیره اهل بیت(علیهم السلام) باشد،  افزود: گفتار و رفتار  اهل بیت(علیهم السلام) باید الگو باشد و زندگی خود را منطبق بر رفتار وگفتار آنان کنیم.

این مسئول حوزوی در ادامه افزود:  اسوه‌گری سیره فاطمه زهراء (سلام الله علیها) چنان در اوج یگانگی است که وجود مبارک بقیة الله الاعظم(عج الله تعالی فرجه الشریف)، حضرت  فاطمه(سلام الله علیها) را اسوه نیکوی زندگانی خویش معرفی می‌فرماید: «و فی ابنه رسول الله لی اسوه حسنه» ؛ همانا در دختر رسول خدا (ص) برای من الگویی شایسته وجود دارد.

وی تصریح کرد: حضرت زهرا(سلام الله علیها) برای تمامی مردان و زنان عالم، تا روز قیامت بهترین الگو است و  هر کس زندگی خود را بر روش، گفتار و کردار حضرت زهرا(سلام الله علیها) منطبق کند، بهترین سود وبهره راخواهد برد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد در ادامه به سخنان علمای شیعه و سنی  در مورد مقام حضرت زهرا(سلام الله علیها) استناد و بیان کرد: حضرت امام خمینی (ره) فرمود: «حضرت زهرا(سلام الله علیها) جامع الاطراف و الگو برای مسلمین است. و رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی)  در بیاناتی فرمود: «بشریت یکجا مرهون فاطمه زهرا است و هر کلمه و اشاره فاطمه زهرا(سلام الله علیها) باید برای ما یک سرمشق باشد.»

وی اضافه کرد: «احمد خلیل جمعه» از نویسندگان اهل سنت در باره حضرت زهرا(سلام الله علیها)  می نویسد: «ای کاش می توانستم درباره زندگی زهرا با ذرات مشک بر روی برگهای گل بنویسم تا سیره او زندگی تمام خاندان (رسالت) باشد و فضایلش در هر گلی بوی مشک از آن برخیزد و...»

حجت الاسلام کارگر شورکی در بیان سخن «عبدالطیف عاشور» گفت: این نویسنده اهل سنت می نویسد: «..و آیا در این جا تحفه ای گران تر یا هدیه ای زیباتر از زندگانی فاطمه زهرا(س) وجود دارد؟ ! همانا زندگی او آیینه ای است برای هر دختری در عفت وپاکی اش و شدت ذکاوت و کمال زیرکی و قوت فهم و درک عجیبش و.. »

وی ادامه داد: در کتاب «مستدرک»  نقل شده «حاکم نیشابوری»  نیز از عایشه نقل می کند: «ما رأیت أحدا کان أصدق‏ لهجة من‏ فاطمة إلا أن یکون الذی ولدها؛ هیچ کسی را صادق تر در گفتار و رفتار نسبت به فاطمه زهرا (سلام الله علیها) ندیدم جز کسی که او را بدینا آورد،(یعنی پدرش)»

مدیر حوزه علمیه خواهران یزد  در ادامه به روایت امیر مومنان علی(علیه السلام) از کتاب بحار الانوار اشاره و بیان کرد: حضرت زهر(سلام الله علیها) با اینکه خواستگارهای زیادی همچون عثمان و عبدالرحمن بن عوف داشت ولی پیامبر همه را رد کردند زیرا  حضرت زهرا(سلام الله علیها)، اهل کمال و معنویات بودند و تنها هم کفو  او علی(علیه السلام) بود، ولی درعین حال دیگران زیاد بر حضرت رسول(صلی الله علیه و آله) و حضرت زهرا(سلام الله علیها) خرده گرفتند و سرزنش می کردند، لذا از  امام علی (علیه السلام) نقل کرده اند: «حضرت رسول(صلی الله علیه وآله) به من فرمودند: ای علی! مردانی از قریش درباره فاطمه مرا سرزنش کرده و گفتند: فاطمه را از تو خواستگاری کردم، ولی تو او را به ازدواج علی در آوردی. من به آنان گفتم به خدا سوگند من شما را از این خواسته منع نکردم وبه تزویج علی در نیاوردم، بلکه خداوند شما را منع کرد و...»وی در ادامه افزود:   فضایل و مناقب حضرت زهرا(سلام الله علیها) به حدی زیاد است که انسان از عهده وصف همه آنها بر نمی آید ولی آنچه مسلم است ما باید زندگی خود را بر روش و منش و گفتار و رفتار ایشان قرار داده و ایشان را به عنوان الگوی خود قرار دهیم .

در پایان این نشست، ضمن قرائت مصوبات قبلی شورای اداری و بیان گزارشی از اقدامات انجام شده توسط هر یک از حاضرین، نکاتی در خصوص مسائل جاری حوزه مطرح و در مورد آن ها بحث و تبادل نظر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha