شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دستگیری خشونت آمیز زن مسلمان همراه با کودکش به خاطر نداشتن ماسک

حوزه/ پلیس آلمان در شهر ووپرتال، یک زن مسلمان را جلوی چشمان کودک خردسالش به جرم نداشتن ماسک مورد حمله قرار داده، وی را با خشونت دستبند زده و به روی زمین انداخت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی صباح، پلیس آلمان یک زن مسلمان را همراه با کودک نوپایش، به دلیل نداشتن ماسک با خشونت  دستگیر کرد.

تصاویر گرفته شده از شاهدان عینی نشان می‌دهد که هفت افسر پلیس در شهر ووپرتال در آلمان، در خارج از ساختمانی، یک زن را پس از مراجعه به دندانپزشک، به طرز خشونت آمیزی به روی زمین پرتاب کرده و بازداشت می‌کنند. این اقدام وحشیانه پلیس آلمان که تنها به دلیل نزدن ماسک، روبروی کودک خردسال این زن انجام گرفته، نگرانی‌های جدیدی را از ترویج رادیکالیسم در پلیس آلمان علیه اقلیت‌ها و اسلام‌هراسی ایجاد کرده است.

 در ویدئوی گرفته شده توسط یک شاهد عینی نشان داده می‌شود که پلیس زن را در مقابل چشمان فرزندش دستبند زده، به روی زمین پرتاب کرده و او را در حالی که با فریاد کمک می‌طلبد، به روی زمین فشار می‌دهند.

وقتی پلیس سعی کرد از فیلمبرداری تماشاگران جلوگیری کند، یکی گفت: شما حق ندارید جلوی تصویربرداری را بگیرید. تلفن از من است. من می توانم شماره وکیلم را بدهم.

این ویدئو همچنین یکی از کارمندان مطب دندانپزشکی را که شاهد این صحنه بوده نشان می‌دهد که می‌گوید آنچه پلیس انجام می‌دهد یک جرم است. از آنجایی که تماشاگران در این ویدئو مخالفت خود را با صحنه آشکار می‌کنند ، پلیس دستبندهای زن را برداشته و او را آزاد می‌کند، گویی اتفاقی نیفتاده است.

بر اساس اطلاعات به دست آمده از خبرگزاری‌ها، زنی که در این فیلم با دستبند دیده می‌شود ، در آلمان متولد شده و به اسلام گرویده است. گفته می شود این زن که از این حادثه شوکه شده است ، قرار است علیه پلیس شکایت کیفری کند.

آلمان در سال‌های اخیر شاهد رشد نژادپرستی و اسلام هراسی بوده است که با تبلیغات گروه های نئونازی و حزب راست افراطی حزب «آلترناتیو برای آلمان» تقویت شده است. آلمان با ۸۱ میلیون جمعیت، پس از فرانسه دومین کشور پرجمعیت مسلمان در اروپای غربی است.

این کشور از سال ۲۰۱۷ به طور جداگانه جنایات اسلام هراسی را ثبت کرده است. تعداد کل موارد در سال ۲۰۱۹ به طور رسمی اعلام نشده است. در سال ۲۰۱۸ تعداد ۹۱۰ مورد از جمله ۴۸ حمله به مساجد رخ داده است که کمی کمتر از سال ۲۰۱۷ با ۱۰۹۵ مورد جنایت بوده است. بیش از ۹۰٪ این موارد به جنایات با انگیزه سیاسی توسط راست افراطی نسبت داده شد.  .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha