پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سردار حسن رحیمی

حوزه/ سردار رحیمی گفت: آمریکا چاره ای جز ترسیم طرح ترور برای حاج قاسم نداشت چون اسرائیل‌اش با خطر افتاده بود و حاج قاسم هیمنه آمریکا را در منطقه شکست و تمام اقتدار آمریکا در منطقه را بهم ریخت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، سردار حسن رحیمی از همرزمان شهید حاج قاسم سلیمانی و از فرماندهان میدانی محور مقاومت، ظهر امروز، در همایش «سبک زندگی شهید حاج قاسم سلیمانی» که به میزبانی مدرسه علمیه عصمتیه سمنان برگزار شد، ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، سیدالشهدا مقاومت بودند و ایشان ۴۰ سال خدمت کردند و خدمت بی وقفه که هیچ گاه خسته نشدند و بخش اول خدمت ایشان در دفاع مقدس بود، فرماندهی لشکر ۴۱ ثارالله را بر عهده داشت،

وی تصریح کرد: بخش دوم فعالیت های شهید حاج قاسم سلیمانی، فرماندهی ایشان در دوران سپاه قدس بود، حاج قاسم در این برهه آنچه را که رسانه ای شد و اقداماتش نمایان شد در این مقطع نیروی قدس بود.

این همرزم شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: ویژگی های حاج قاسم قابل شمارش نیست، سالها زمان می‌برد که مکتب حاج قاسم سلیمانی با کمک حوزه های علمیه و دلسوزان بر روی این موضوع کار شود و از چنین شخصیتی برای بصیرت و بالابردن سطح اعتقادات جامعه استفاده شود.

وی با اشاره به آیه شریفه «اَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم» خاطرنشان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی، در مقابل دشمن با جرئت و شهامت و اعتماد به نفس ایستادگی میکردند و در مقابل مردم کشور با رحمانیت و در کنار همکاران چنان نفوذ قلبی پیدا کرده بودند که بدون چون و چرا کارها انجام می‌شد.

سردار رحیمی گفت: اطاعت از ولایت را همچون نماز برای خود واجب میدانست و برخی از کارها که در نظر ما نشدنی بود میگفت بروید و انجام بدهید و آن کار به نتیجه می‌رسید.

وی با اشاره به عامل محبوبیت شهید حاج قاسم سلیمانی و سردار دلها شدن ایشان گفت: مهم‌ترین و اولین ویژگی حاج قاسم سلیمانی اخلاص ایشان بود و حاج قاسم از خودش عبور کرده بود و به خدا رسیده بود و از ذخارف دنیا و پُست و منصب عبور کرده بود و فقط خدا را می‌دید، هر جایی که اراده و تصمیم برای کاری داشت پشت آن قدرت خدا را می‌دید، حاج قاسم به معنی واقعی به خدا رسیده بود، عملش، سخنش، جهادش و مبارزه با دشمنش همه برای خدا بود.

این فرمانده نظامی با بیان اینکه حاج قاسم حامی و مدافع همه مردم آزادی خواه و نهضت آزادی عالم بود و هرجا صدای مظلومی بلند میشد حاج قاسم خودش را به آنجا می‌رساند، گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی، فرمانده مقاومت بدون مرز و برای خدا و با اذن رهبر معظم انقلاب بود که هرجا ظلمی می دید با آن مقابله می کرد.

وی گفت: تمام ویژگی های سیاسی، اقتصادی، اعتقادی و دینی در شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی جمع بود، از موقعیت خودش نه سواستفاده برای خودش و نه خانواده و نه آنان که با او کار می‌کردند استفاده نکرد و برای هیچ کس دنبال سفارش و ایجاد موقعیت و سوءاستفاده نبود.

سردار رحیمی تصریح کرد: از چنان نفوذ کلامی برخوردار بود که وقتی هواپیماهای خودمان برای فرودگاه دمشق با وجود ناامنی قرار بود با دستور ایشان بنشیند اما خلبان می‌گوید چشم.

وی خاطرنشان کرد: دومین ویژگی در اخلاص حاج قاسم اعتماد به نفس و تدبیر و شجاعت بود و بی شک من یقین دارم با اخلاصی که داشت قدرت خودش را متصل به قدرت خدا می‌دید و هیچ جایی این انسان الهی به مشکل برنخورد و همواره با وجود خطر، در دل محاصره دشمن فرود می آمد؛ حاج قاسم خدا را فرمانده خودش می‌دید و به بشارت و وعده خدا ایمان راسخ داشت و چنین فردی قطعا پیروز میدان و خار چشم دشمنان و اینگونه محبوب دلها می‌شود.

این همرزم شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: تصمیماتی که در منطقه می گرفت استراتژیکی بود که به فکر هیچ استراتژیستی نمی رسید و زمانی که قرار بود وارد سوریه شویم و حضرت آقا فرمودند بروید کمک کنید و هدف دشمن اسد و یا سوریه و عراق نیست، نزدیک ۷۰ تا ۸۰ درصد دمشق  اشغال شده بود و در چنین شرایطی حاج قاسم قبول مسئولیت کردند و خودش را به خطر انداخت تا مردم و اسلام را نجات بدهد.

وی تصریح کرد: آمریکا چاره ای جز ترسیم طرح ترور برای حاج قاسم نداشت چون اسرائیل‌اش با خطر افتاده بود و حاج قاسم هیمنه آمریکا را در منطقه شکست و تمام اقتدار آمریکا در منطقه را بهم ریخت؛ فرمانده اصلی جبهه مقاومت رهبر عزیزمان است و حاج قاسم به عنوان یوسف رهبری در این مسیر شهید شد اما این مسیر ادامه دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha