جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حسن روحانی

حوزه/ رئیس جمهور گفت: مردم بدانند که نخست سلامت آنها، دوم شکستن تحریم و سوم معیشت مردم مهمترین مسائل مورد نظر دولت است که در همکاری با دو قوه دیگر تحقق این اهداف را دنبال می کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، پس از پایان نشست مشترک عصر امروز (دوشنبه ۸ دی ماه) سران قوا در جمع خبرنگاران گفت: قبل از هر چیزبه مردم عزیز ایران به خاطر شهادت حضرت زهرا (س) تسلیت می گویم، امروز جلسه بسیار خوب و سازنده ای با روسای دو قوه قضائیه و مقننه داشتیم. در این روزهای پایانی سال ۲۰۲۰ به مردم عزیز می گویم که دو نمره ۲۰ در سالی که تمام می‌شود، ملت کسب کرده اند، اما در مورد دولت اینگونه نیست. نخست، نمره ۲۰ مردم برای مقاومت و ایستادگی در جنگ اقتصادی و تحریم ضدبشری آمریکا و دیگری در برابر ویروس کرونا که مردم با ایستادگی، هماهنگی و اجرای پروتکل های بهداشتی موفقیت کسب کردند.

رئیس جمهور افزود: در جلسه امروز در مورد سه موضوع صحبت کردیم؛ نخست فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با اینکه تحریم را باید بی اثر کنیم و در قدم دوم تحریم را بشکنیم. در این زمینه گفت وگوی خوبی داشتیم، همه اتفاق نظر داشتند، در ارتباط با شیوه اجرای آن نظرات نزدیک و مشابه است. این بحث را در جلسات آینده نیز ادامه خواهیم داد.

روحانی ادامه داد: نکته دوم در ارتباط با لایحه بودجه ۱۴۰۰ بود که تقدیم مجلس شده و در اختیار نمایندگان قرار گرفته است و نمایندگان مشغول بررسی آن هستند. پیرامون این نکته که مجلس و دولت چه همکاری هایی می توانند داشته باشند و درباره اصلاحات احتمالی در تنظیم نهایی بودجه با هم انجام دهند. در این زمینه نیز اتفاق نظر بین سران قوا وجود دارد، در ارتباط با شیوه آن نیز قرار شد تیم اقتصادی دولت با نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق بودجه و سایر نمایندگان بررسی ها را انجام دهند.

دوقطبی ایجاد شده درباره واکسن کرونا، سازنده نیست

رئیس جمهور در توضیح نکته سوم این نشست مشترک، گفت: در پایان درباره موضوع واکسن کرونا مباحثی مطرح شد. نوعی دوقطبی در جامعه به وجود آمده که سازنده، درست و مفید نیست. مردم بدانند ما از چند طریق دنبال تهیه واکسن هستیم. نخست تهیه واکسن داخلی که تقریباً سه مرکز در این زمینه فعال هستند، البته مراکز دیگری هم کارهایی انجام داده اند، ولی دو موسسه بزرگ و یک شرکت دانش بنیان اقداماتی انجام داده اند که دولت هم کمک های لازم را به آنها کرده است.

وی تصریح کرد: برای تهیه واکسن مسیر دوم ساخت واکسن با کشور دیگر است، همکاری ها شروع شده و در این زمینه اگر بخواهیم کاری انجام دهیم، ایران به همراه یک کشور دیگر واکسن را تهیه خواهند کرد.

روحانی همچنین یادآور شد: مسیر سوم خرید واکسن از خارج است، که یکی از طریق سازمان بهداشت جهانی (کواکس) است که برای بحث تامین مالی آن اقدامات لازم صورت گرفته، در عین حال با یکی دو کشور دیگر در حال مذاکره هستیم. مردم بدانند که اگر واکسن خریداری کنیم، با اطمینان کامل خریداری می شود و در استفاده از واکسن داخلی زمانی مجوز واکسیناسیون صادر می شود که همه مراحل طی شده باشد.

رئیس جمهور همچنین اظهار کرد: امیدواریم همانطور که مردم با آرامش و رعایت پروتکل های بهداشتی مسیر مقابله با ویروس کرونا را طی کرده اند، مردم مطمئن باشند که سلامت آن‌ها مهمترین مسئله مسئولان جمهوری اسلامی ایران است و این موضوع مورد توجه دولت و سایر قواست. در ماه های پایانی دولت دوازدهم نیز مردم بدانند که نخست سلامت آنها، دوم شکستن تحریم و سوم معیشت مردم مهمترین مسائل مورد نظر و در اولویت است و با دو قوه دیگر همکاری ها را ادامه می دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha