جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله ناصری یزدی

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در استان یزد گفت: مساجد همواره در غربت بوده‌اند و در مراسم عزاداری ماه محرم کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند و نگاه بیشتر روی حسینیه‌ها و تکایا بوده، بنابراین بهتر است در ایام فاطمیه، ضمن برگزاری مراسم روضه، مساجد را نیز احیا کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»دریزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، ظهر امروز در دیدار با جمعی از روحانیون و فعالان فرهنگی استان یزد به مناسبت ایام فاطمیه و سالروز ۹ دی با اشاره به اینکه کرونا سبک زندگی همه مردم را به هم ریخته و همه چیز را تحت‌الشعاع قرار داده است، اظهار داشت: مسئله سلامت مردم بسیار حائز اهمیت است و همگان از نظر شرعی در زمینه حفظ سلامت مردم مسئول هستیم.

وی بیان کرد: ایام فاطمیه از گذشته تا امروز  با روضه‌خوانی همراه بوده و نباید تعطیل شود بلکه باید با تغییر سبک برگزاری، ضمن رعایت موارد بهداشتی و حفظ سلامت مردم، برقرار باشد.

آیت الله ناصری یزدی عنوان کرد: مساجد همواره در غربت بوده‌اند و در مراسم عزاداری ماه محرم کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند و نگاه بیشتر روی حسینیه‌ها و تکایا بوده، بنابراین بهتر است در ایام فاطمیه، ضمن برگزاری مراسم روضه، مساجد را نیز احیا کنیم.

امام جمعه یزد تأکید کرد: مردم روضه‌های خانگی و سنواتی خود را در این ایام برگزار کنند، اما مراقب باشند که جمعیت با استانداردهای ستاد پیشگیری از کرونا همخوانی داشته باشد و تمام موارد بهداشتی را رعایت کنند و اگر در منزل فضا ندارند، روضه‌ها را به مساجد انتقال دهند.

وی با تأکید بر برگزاری مراسم روضه خانگی حتی با جمعیت کم در ایام فاطمیه بیان کرد: در مساجد نیز با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، جمعیت و مدت زمان محدود، اصل مراسم سخنرانی و مداحی برگزار و از برگزاری مراسم جنبی پرهیز شود.

آیت الله ناصری یزدی با تأکید بر اینکه اگر روضه‌ها به مساجد منتقل شود، هم روضه‌های فاطمیه تعطیل نشده و هم مساجد احیا شده است، افزود: در عین حال باید مراقب باشیم که جان مردم به خطر نیفتد و بدانیم که همه ما در قبال سلامت مردم مسئول هستیم و این مهم یک وظیفه شرعی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha