پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نشست رئیس بسیج کشور با آیت الله ناصری

حوزه/امام جمعه یزد با اشاره به موارد متعددی که بسیج می تواند برای اصلاح آن ورود کند، گفت: مسئله جمعیت و فرهنگ سازی در مورد آن از جمله این موارد است، زیرا اکنون جمعیت کشور ما به سمت پیری می رود و این فاجعه ای برای کشور به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، امروز در دیدار رئیس سازمان بسیج مستضعفان اظهار داشت: یکی از مسائل مهمی که در کشور نیاز داریم، تعمق فکری و دوری از سطحی‌نگری است، موضوعی که امروز متأسفانه در آموزش و برنامه ریزی‌ها، سطحی‌نگری به وضوح مشاهده می شود.

وی عنوان کرد: ما همواره بر ایجاد تحول در سیستم آموزشی تأکید داشته‌ایم زیرا جای خالی تدین و تعقل و تفکر در آن خالی است و این سیستم تا فارغ التحصیلی از دانشگاه ادامه دارد و نتیجه آن افزایش روزافزون بیکاران تحصیلکرده است زیرا اندیشه خودباوری در آنها تقویت نشده است.

آیت الله ناصری یزدی تأکید کرد: بسیج باید به این موضوع ورود کند و تفکر و تعقل و تدین را به حوزه‌های مختلف از جمله آموزش وارد کند، زیرا این مهم توصیه قرآن کریم است.

امام جمعه یزد با تأکید بر اینکه سخنان امام و رهبری بسیار ارزشمند است اما تاکنون عملیاتی نشده است، افزود: بهترین گروه و تشکیلاتی که می تواند دلسوزانه این مهم را عملیاتی کند، بسیج است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موارد متعددی که بسیج می تواند برای اصلاح آن ورود کند، عنوان کرد: مسئله جمعیت و فرهنگ سازی در مورد آن از جمله این موارد است، زیرا اکنون جمعیت کشور ما به سمت پیری می رود و این فاجعه ای برای کشور به شمار می رود.

آیت الله ناصری یزدی ادامه داد: روحیه توکل باید در بین مردم تقویت شود و یقین داشته باشند که خداوند روزی رسان است و مردم نباید به دلیل نگرانی از هزینه های فرزند دار شدن، با سیستم یک فرزندی یا دو فرزندی پیش بروند.

وی تصریح کرد: اگر از موضوع پیر شدن جمعیت غافل شویم، هم کشور و هم مکتب تشیع ضربه می خورد، بنابراین فرهنگ سازی در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعتقاد بسیاری از نویسندگان و صاحب‌نظران مبنی بر فقدان تفکر راهبردی در میان نخبگان ایرانی، بیان کرد: طراحان مستقلی که خارج از چارچوب طراحی قبل و داخل چارچوب طراحی اسلامی باشد، نداریم و در طراحی‌های داخلی نیز نگاه به خارج داریم.

وی همچنین با اشاره به مطالب کتاب آیت الله شاه آبادی که ۱۰۰ سال پیش نگارش شده است، افزود: در آن زمان به بحث خام فروشی اشاره شده و این موضوع تقبیح شده و به بحث تفکر و تعقل تاکید بسیار شده است.

آیت الله ناصری یزدی اظهار امیدواری کرد: بتوانیم با تقویت قدرت تفکر و تعقل در جامعه و فرهنگ سازی در بسیاری از زمینه‌ها، کشور اسلامی ایران را در مسیر توسعه و آبادانی و استقلال از اجانب قرار دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha