پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست در یزد

حوزه/نماینده ولی فقیه در استان یزد در جمع مسئولان نهضت سوادآموزی، گفت: بی‌سوادی اتباع غیرایرانی در شأن انسان مسلمان نیست و باسواد شدن آنها اتفاق بزرگی بود که می تواند حتی کشورهای آنها را متحول کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی، ظهر امروز در دیدار با مسئولان سوادآموزی استان یزد به مناسبت سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی با اشاره به دستورات امام راحل در مورد سوادآموزی اظهار داشت: در همه دستورات امام خمینی(ره)، بنای الهی و خدایی داشته بنابراین مؤثر افتاده و مردم از آن استقبال کرده‌اند که سوادآموزی نیز از آن جمله است.

وی افزود: پس از دستور امام راحل برای تشکیل نهضت سوادآموزی، مربیان مخلص و کاری نیز پای کار آمدند و کشور را از سواد ۴۰ درصدی به ۹۰ درصدی و نزدیک به ۱۰۰ درصدی رساندند و همه اینها کار را با نیت خالص خدایی و به عشق مردم انجام دادند و این روند سوادآموزی حتی در دوران دفاع مقدس نیز ادامه داشت.

آیت الله ناصری یزدی ادامه داد: سوادآموزی حرکت بزرگی بود که در همه زمینه‌ها به مردم کمک کرد و در بسیاری از مناطق، مربیان نهضت سوادآموزی حتی به مسائل بهداشتی، اعتقادی، اخلاقی و دینی مردم نیز ورود کردند و رشد بسیار خوبی را نیز رقم زدند.

امام جمعه یزد در مورد سوادآموزی اتباع غیرایرانی نیز عنوان کرد: بی‌سوادی در شأن انسان مسلمان نیست و باسواد شدن آنها اتفاق بزرگی بود که می تواند حتی کشورهای آنها را متحول کند ضمن اینکه آموزش اعتقادات اسلامی نیز می‌تواند این افراد را در مسیر مستقیم و تعالی قرار دهد.

وی تأکید کرد: البته مربیان ما نیز باید سواد کافی داشته باشند که بتوانند مسیر درست را به آنها نشان دهند و آنها را با مکتب اهل بیت(ع) نیز آشنا کنند و علاوه بر سوادآموزی، آنها را در مسیر رشد و پیشرفت نیز قرار دهند.

آیت الله ناصری یزدی ادامه داد: تدبیر و تدبر و قدرت عقلانیت آنها نیز باید در مسیر سوادآموزی تقویت شود تا در دوره‌های مختلف زندگی بتوانند شناخت درستی از حق و باطل داشته باشند زیرا فضاهای مجازی و رسانه های معاند به همه جا نفوذ کرده‌اند و لازم است این افراد بصیرت درستی نسبت به دین، انقلاب و مکتب اسلام داشته باشند.

وی عنوان کرد: معلمان نهضت سوادآموزی به ویژه برای اتباع غیرایرانی باید عالم‌تر، با اخلاق‌تر، با سوادتر، صبورتر و خوش‌اخلاق‌تر از سایر معلمان باشند تا اثرگذاری آنها بیشتر باشد.

امام جمعه یزد اظهار امیدواری کرد: مربیان و دست اندرکاران سوادآموزی بتوانند در مسیر رسالت خود موفق عمل کنند و راهنما و معلم افراد بی‌سواد باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha