جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله ناصری یزدی

حوزه/نماینده ولی فقیه در استان یزد بر مراقبت از زندانیان بعد از آزادی تأکید کرد و گفت: لازم است ارتباط با زندانیان پس از آزادی حفظ شود و مشاورانی به همین منظور برای آنها در نظر گرفته شود تا پیگیر امور و جویای شرایط آنها باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، شب گذشته در دیدار با سرپرست جدید اداره کل زندان‌های استان یزد اظهار داشت: نیاز اصلی زندانیان در زندان، تقویت بنیه دینی، ایجاد اراده قوی برای اجتناب از جرم و گناه و آشنایی با اخلاق اسلامی است.

وی بیان کرد: اغلب زندانیان به ویژه افرادی که در حوزه موادمخدر مرتکب جرم شده‌اند، فریب خورده هستند و به خاطر مشکلات مالی به این مسیر وارد شده‌اند که لازم است در دوران محکومیت، تبعات و آثار مخرب اجتماعی جرم آنها بازگو شود.

آیت الله ناصری یزدی با بیان اینکه رواج مصرف مموادمخدردر ایران نیز همانند برخی دیگر از مسائل از جمله فساد و فحشا در دستور کار صهیونیست‌هاست، افزود: آنها می‌دانند که به وسیله موادمخدر و آلوده کردن جوانان، می توانند ملت‌ها را از پیشرفت باز دارند.

امام جمعه یزد ضمن تقدیر از اقدامات فرهنگی که در زندان‌های یزد در حال انجام است، تصریح کرد: لازم است علاوه بر برنامه‌های فرهنگی عمومی، اقدامات تخصصی برای مجرمان جرائم مختلف نیز توسط مشاوران خبره و اثرگذار انجام شود.

وی عنوان کرد: به عنوان نمونه لازم است برای سارقان، احکام شرعی و آثار و تبعات وارد شدن لقمه حرام به زندگی یا برای سایر مجرمان، مسائل مرتبط به جرم آنها در قالبی اثرگذار مطرح شود.

آیت الله ناصری یزدی، انتخاب افراد در قالب واعظ یا مشاور را بسیار مهم دانست و گفت: این افراد علاوه بر اینکه باید تخصص کافی و تعهد دینی داشته باشند، باید از اثرگذاری کلام نیز برخوردار باشند.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود بر مراقبت از زندانیان بعد از آزادی نیز تأکید کرد و اظهار داشت: لازم است ارتباط با زندانیان پس از آزادی حفظ شود و مشاورانی به همین منظور برای آنها در نظر گرفته شود تا پیگیر امور و جویای شرایط آنها باشند.

وی با تأکید بر اینکه زندانی نباید پس از آزادی رها شود، افزود: اغلب زندانیان دچار مشکلات خانوادگی، شغلی و مالی هستند که باید با رایزنی مشاوران و مددکاران زندان با بخش خصوصی و اصناف، این مشکلات برطرف شود.

آیت الله ناصری یزدی با تأکید بر اینکه افراد خوش برخورد، خوش کلام و اثرگذار باید پیگیر زندانیان پس از آزادی آنها باشند، افزود: اگر مراقبت بعد از زندان نباشد، تلاش‌ها و برنامه های اجرا شده در طول دوران حبس آنها، هدر خواهد رفت.

وی، زندان‌بانان، مددکاران و مشاوران را به تواضع در برابر زندانیان دعوت کرد و گفت: رفتار با تواضع از نصیحت و برنامه فرهنگی اثرگذارتر است و همواره به یاد داشته باشید که زندانیان نیز بندگان خدا هستند و در اثر خطا مرتکب جرم شده‌اند و اغلب نیز دیگر جرم خود را تکرار نمی کنند.

اجرای برنامه های فرهنگی در زندان های یزد

حسین سبزواری، سرپرست اداره کل زندان‌های استان یزد  هم د این دیدار اظهار داشت: اشتغالزایی برای زندانیان و زندان بانی به شیوه جدید از رویکردهای مهم سازمان زندان‌ها در سراسر کشور است.

وی افزود: یزد در بسیاری از شاخص‌های زندان‌بانی در کشور دارای رتبه است و در تلاش برای درخشش یزد در زمینه زندان بانی اسلامی و رعایت استانداردهای زندان بانی هستیم.

سرپرست زندان‌های استان یزد، با اشاره به اینکه یکی از برنامه های اصلی که هم اکنون در زندان‌های یزد دنبال می‌شود، برنامه های فرهنگی با محوریت تمسک به قرآن و عترت است، افزود: امیدواریم بتوانیم با تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) راه بازگشت زندانیان به جامعه و فراهم کردن زندگی بدون آسیب را برای آنها فراهم کنیم.

سبزواری با اشاره به آمار زندانیان استان یزد افزود: ۱۲.۸ درصد زندانیان استان اتباع خارجی هستند و چهار درصد آنها نیز هنوز محکوم نشده‌اند و به صورت موقت تا صدور حکم در زندان به سر می‌برند.

وی یادآور شد: ۵۴ درصد زندانیان استان یزد محکومان جرائم حوزه موادمخدر هستند و برخی از آنها حبس های بلندمدت دارند.

سرپرست زندان‌های استان یزد، داد: زندانیان چهار جرم اصلی در استان یزد شامل ۵۷ درصد جرائم مواد مخدر، ۲۰ درصد سرقت، ۶ درصد جرائم علیه اشخاص و ۵.۴ درصد محکومیت‌های مالی است.

سبزواری عنوان کرد: اشتغال به کار زندانیان نیز یکی از مهمترین برنامه‌هاست و در این راستا با برگزاری دوره‌های آموزشی در تلاشیم تا زندانیان علاوه بر کسب درآمد، برای دوران خروج از زندان نیز کسب مهارت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha