پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دبیر جامعه روحانیت شیراز

حوزه/ دبیر جامعه روحانیت شیراز گفت: عده ای در فتنه ۸۸ با نام امام(ره) به دنبال زدن رهبری بودند؛ فتنه به این معنا است، یعنی با نام دین، عرفان و اخلاق قاتل انسان ها بیگناه را شهید می خوانند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محی‌الدین طاهری، شامگاه سه‌شنبه در جمع بسیجیان پایگاه مقاومت حضرت روح‌الله(ره) و اعضای مرکز افق حرم حضرت سید علاءالدین حسین(ع) که به مناسبت گرامی داشت یوم‌الله ۹ دی در این حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به اینکه مردم شیراز نسبت به حماسه ۹ دی یک روز جلوتر از سایر شهرهای کشور بصیرت خود را نشان دادند، اظهار کرد: مردم شیراز مردمی، فهیم و روشن هستند.

وی در ادامه اضافه کرد: اگر امروز مشاهده می‌کنیم که امام‌زاده‌های بسیاری در این منطقه مدفون هستند به این دلیل بوده که غالباً در این شهر زندگی کرده و با این مردم سروکار داشته‌اند، همچنین اگر می‌بینیم که خانه‌ها در کنار امام‌زاده‌ها بناشده به دلیل این بوده که مردم برای تبرک زندگی خانه‌های خود را در کنار این امام‌زاده‌ها بنا می‌کرده‌اند.

دبیر جامعه روحانیت شیراز خاطرنشان کرد: اگر مردم شیراز در ۸ دی حرکت کرده‌اند، فهیم بودن مردم شیراز را می‌رساند؛ در زمانی که همه درصدد برنامه‌ریزی برای یک کار بزرگ بوده‌اند مردم شیراز پیشتاز شهرهای کشور می‌شود و بصیرت خود را نشان می‌دهند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین طاهری با اشاره به آیاتی از سوره عنکبوت، تصریح کرد: این سوره خداوند می‌فرماید فکر کرده‌اید همین‌که گفتید ایمان آورده‌اید پذیرفته‌شده‌اید؟ درصورتی‌که مسلمان شدن نخستین مسیر و راه است، ایمان آن چیزی است که عمل انسان آن را تأیید کند.

وی در خصوص فتنه نیز مطرح کرد: خالص بودن طلا در آتش مشخص می‌شود، برای فردی که در مسیر ایمان قرار می‌گیرد فتنه‌ها مشخص کننده عیار انسان هستند.

تولیت آستان مقدس سید علاءالدین حسین(ع) افزود: فتنه وجود دارد، مهم این است که فتنه شناس باشیم؛ انسان در فراز و نشیب‌ها باید استوار بماند، اینکه در فتنه بداند کی سخن، سکوت و فریاد بزند بسیار مهم است.

دبیر جامعه روحانیت شیراز در پایان تصریح کرد: عده ای در فتنه ۸۸ با نام امام(ره) به دنبال زدن رهبری بودند؛ فتنه به این معنا است، یعنی با نام دین، عرفان و اخلاق قاتل انسان ها بیگناه را شهید می خوانند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha