پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام علی سعیدی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سعیدی گفت: برخی دنبال ایجاد زمینه تعامل با غرب برای برجام ۲ و ۳ هستند و جریح شدن دشمن از پیامد های ضعف مدیریت است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی شاهرودی، در نشست مجازی مجمع علماء و روحانیون استان سمنان، به میزبانی سالن همایش‌های اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان، اظهار داشت: خدا را شاکرم که به این بنده حقیر توفیق داد در جمع و محفل نورانی علما و فضلا در خطه شهید پرور و عالم پرور استان سمنان در خدمت شما باشم این چندمین بار است که به این بنده حقیر منت می‌گذارید و افتخار دارم که در خدمت شما سروران عزیز و عزیزانی که از طریق فضای مجازی در جریان این محفل و مجلس هستند، باشم و ایام شهادت صدیقه کبری فاطمه زهرا سلام الله علیها را محضر شما و سالگرد شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی و شهید هسته ای فخری زاده عرض تسلیت دارم.

«مدیریت» یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش‌روی نظام

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با طرح این سؤال که «مهمترین مشکل در حال حاضر و مهمترین چالشی که نظام ما با آن مواجه است چیست؟ و راهکار حل مشکل کجاست؟»، تصریح کرد: اولین مشکل که در حقیقت ریشه ای ترین مسئله امروز ما نیز هست، مسئله مدیریت است؛ مدیریت بعد از رهبر معظم انقلاب اسلامی که تراز بسیار بالایی مدیریت معظم له دارد؛ در قلمرو قوه مجریه و درگذشته نیز در قلمرو قوه مقننه یا قوه قضائیه ما نوسان هایی را شاهد بودیم و هستیم و این چیزی نیست که  برای بسیاری از مردم و خواص پنهان باشد.

وی افزود: برای تبیین نقش مدیریت، کارکرد مدیریت در مورد حضرت امام(ره) همه ما شاهد بودیم ده سال حضرت امام در سخت ترین شرایط کشور و دنیا، این انقلاب را رهبری و مدیریت کردند و یکی از پیچیده ترین جنگ‌های تاریخ و طولانی ترین جنگ های تاریخ را فرماندهی کردند.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی خاطرنشان کرد: علی‌رغم همه مشکلات و نارسایی هایی که در کسانی که ایشان به آنها اختیار فرماندهی جنگ را به عنوان جانشین فرمانده کل قوا یا خود تفویض اختیارات فرمانده کل قوا به آنها داد اما به رغم همه نارسایی‌ها خود امام(ره) هم به میدان آمدند و مسئله را به پایان بردند و شرایط را طوری رقم زدند که یک وجب از سرزمین ما در اختیار دشمنان قرار نگرفت و حضرت امام تنها یک جمله فرمود اینکه «حصر آبادان باید شکسته شود».

وی افزود: در یک نشستی که محضر حضرت آقا بودیم ایشان فرمودند که «مدیریت جوهره لازم دارد و فرماندهی جوهره می‌خواهد، دنیای استکبار می‌خواست امام(ره) را بایکوت خبری کند، ولی امام با یک بیانیه با یک سخنرانی رهبری را به منصه ظهور می‌رساند و دنیا را مات و مبهوت می کرد» و این چه جوهره و قدرتی است که این طوری بروز و ظهور می کند یا در مورد شخص رهبری معظم انقلاب در طول این سه دهه زعامتی که ایشان داشتند بسیار مدیریت فوق العاده و پیچیده ای بود. مقام معظم رهبری نیز در طی سه دهه رهبری انقلاب اسلامی، پیچیده‌ترین چالش‌ها را مدیریت کردند و کیان نظام و انقلاب را حفظ کردند.

امام خامنه‌ای جنگ‌های پیچیده برون مرزی را مدیریت کرد

نماینده سابق ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: مقایسه عصر حضرت امام(ره) با عصر رهبری امام خامنه ای ما را به یک ویژگی هایی در مورد ۲ رهبر میرساند که واقعاً تعجب آور و شوق آفرین است و حضرت امام(ره) یک جنگ را اداره کردند که پیچیده ترین جنگهای تاریخ بود که به مدت ۹۴ ماه یا نود و شش ماه طول کشید اما در دوره رهبری معظم انقلاب ما قریب به ۹ جنگ برون‌سازمانی و برون کشوری داشتیم که همه آنها به سرنوشت ما گره زده و پیچیده شده بود و  پیچیدگی آن به ما هم بر می‌گشت و این مدیریت جنگ های برون مرزی خیلی پیچیده است و کمتر از مدیریت جنگ داخلی نمی تواند باشد.

وی افزود: بنده نمی‌خواهم مقایسه کنم و عظمت امام(ره) را کم کنم و حضرت امام(ره) خورشید است و در جایگاه خود قرار دارد، اما اگر ما بررسی کنیم در جنگ بالکان، جنگ اول و جنگ دوم عراق، جنگ ۳۳ روزه، جنگ ۵۲ روزه، جنگ ۸ روزه، جنگ افغانستان و ... اینها مسائل ساده ای نبود؛ شما خاطرتان هست وقتی که آمریکا به عراق حمله کرد برخی از نمایندگان مجلس که بعضی از آنها از دنیا رفتند و من اسم نمی برم، در آنجا خطاب به رهبری اعلام کردند رهبرا به میدان بیا ما دنبال چنین فرصتی می گشتیم و آمریکا را در منطقه گیر بیاریم و با او برخورد کنیم و صدام شده خالد بن ولید و ما باید از او حمایت کنیم. حضرت امام(ره) جملاتی داشتند و یک جمله این بود که «جنگ آمریکا و عراق و صدام جنگ کرکس هاست» و این اوج هوشمندی یک رهبری است و کافی بود ما یک گلوله ای به سمت آمریکا شلیک کنیم و پیامدهای آن را غیرقابل پیش‌بینی بود.

جوهره مدیریت مانند خون در بدن، همه اجزا را به حرکت در می‌آورد

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی گفت: نمونه بعدی شما نقش مدیریت را در سطح قوه قضائیه می‌بینید؛ این سازمان بازرسی کل کشور، همان سازمان بازرسی کل کشور قبلی است و این قضات و دادستان ها هم همان هستند و بخش زیادی از آن همان قضات و دادستان های قبلی هستند اما چه اتفاقی افتاده که سازمان بازرسی کل کشور اخطار می کند به فلان وزارتخانه که شما دو هفته وقت دارید این مشکل را حل کنید؟ این جوهره مدیریت است و یک نفر در رأس قوه قضائیه قرار می گیرد و مثل خون در شبکه قوه قضائیه تسریع پیدا می کند و همه اجزا را به حرکت در می آید و اینها در گذشته هم بوده اما آن کسی که این کارآمد و کارایی و کاربرد این ها را بخواهد به منصه ظهور برساند، نبوده است.

وی افزود: در همین مدت کوتاه مجلس شورای اسلامی، نوع تحرک را شاهد هستید؛ مجلس نباید آنقدر خمود باشد و در گذشته با نیم ساعت سر و ته مسئله هسته‌ای را هم آوردند و امروز می‌بینیم که یک اروپا به حرکت درآمده به خاطر یک حرکتی که مجلس مجلس شورای اسلامی ایران داشته و این مدیریت را نشان میدهد.

شهید حاج قاسم سلیمانی متخصص مدیریت بحران بود

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا خاطرنشان کرد: یکی از نمونه‌های بارز بروز و ظهور مدیریت شخص آقای حاج قاسم سلیمانی (که رضوان خدا بر او باد) است؛ یعنی یک مدل و الگویی برای همه جوانان و همه کسانی که در این مسیر قرار دارند واقعاً غیرممکن را ممکن کردند و یکی از ویژگی‌های مهم ایشان مدیریت بحران بود و ایشان باید اسمشان را متخصص مدیریت بحران بگذاریم و یکی از ویژگی‌های ایشان همین بود؛ برخی ها یک استان را با شرایط عادی می‌توانند مدیریت کنند ولی وقتی که اتفاقی افتاد، زلزله یا سیلی آمد، دست و پایشان را گم می‌کنند و نمی‌توانند کاری کنند اما کسانی که تخصص مدیریت بحران دارند و جوهره مدیریت بحران دارند؛ آنها در آن شرایط بحرانی فاز را عوض می‌کنند و مدیریت می‌کنند. شهید حاج قاسم سلیمانی متخصص مدیریت در شرایط بحران بود و مسائل منطقه را در بدترین شرایط حل می‌کرد. در بحث سوریه راهکارهایی که ایشان به بشار اسد ارائه دادند راهگشا بود.

قول حاج قاسم به بشار اسد/ رئیس جمهور وقت ایران، سوریه را از دست رفته می دانست

وی گفت: ما کمتر از آن بخش های پنهان حاج قاسم صحبت و بیان کردیم و خود ایشان نقل می کرد که دمشق از دست رفته بود و حضرت آقا به احمدی نژاد گفتند شما یک سفری برای دلگرمی آقای بشار اسد به سوریه بروید و احمدی نژاد قبول نکردند و نرفتند. حضرت آقا فرمودند حداقل یک تماس با آقای بشار اسد بگیرید که دلگرمی داشته باشد؛ آقای مصلحی وقتی پیش آقای احمدی نژاد می رود،  احمدی نژاد می گوید «بشار رفت، سوریه تمام شد». یعنی سوریه و دمشق رفته بود. اتوبان دمشق در اختیار دشمن بود، فرودگاه دمشق در اختیار آنها بود، خود بشار گفته بود که فقط من مانده ام و بقیه فرار کردند و از آن منطقه ما زندگی می‌کنیم رفتند؛ حتی به بشار اسد گفتند که خانمت را بفرست ایران که مشکلی برایتان پیش نیاید؛ خانمش گفت من هستم هر اتفاقی برای مردم بیفتد من هستم، ولی حاج قاسم به بشار اسد گفت من به شما پیشنهاداتی می کنم و این راهکارهای ماست شما شیعیان را مسلح کنید علویان را مسلح کنید و بشار گفت نمی شود و اینها قبول نمی کنند ولی حاج قاسم گفت نه من به شما قول میدم که اینها با شما همراهی کنند و حاج قاسم آمد و همین کار را کرد و نیروهای نظامی سوریه را مسلح کرد؛ حاج قاسم شهر دمشق را به چند قسمت تقسیم کرد و نقطه به نقطه رفت جلو تا دمشق را توانست از شر اشرار نجات بده و سوریه امروز با سوریه آن روز چقدر با هم دیگر تفاوت دارد یا عراق امروز با عراق آن روز چقدر متفاوت است.

ماجرای تشر شهید سردار سلیمانی به افسران سوری

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی تصریح کرد: خاطره ای دارم که آقای رکن‌آبادی رحمة الله علیه که در حادثه منا ایشان شهید شدند، یک بار آمد پیش بنده گفت که من یک خاطره به شما بگویم و شهید رکن آبادی گفت که آقای حاج قاسم سرلشکران و امیران ارتش سوریه را جمع کرده بود و به آنان گفت شما چرا نمیروید در شهرها و حلب  بجنگید، گفتند آقا شما خبر ندارید چند هزار در حلب از این اشرار هستند و در مناطق هستند. حاج قاسم با لباس مبدل و دوربین رفتند و فیلمبرداری کردند از درون شهرها و به مسئولان نظامی سوریه گفت من رفتم و بررسی کردم اینهاست؛ یک سرلشکر سوری پا شد و گفت که این دکمه اٌورکت شما به این درجه من شرف دارد و ما اینجا هستیم و به این انگیزه که شما دارید نداریم؛ شما از آن طرف دنیا آمدید، دارید از ما حمایت می‌کنید؛ بنده سؤال دارم که اسم این رفتار حاج قاسم چیست؟ واقعا این چه نوع مدیریتی است.

نگرش فرا ملی حاج قاسم به مقصد امنیت

وی گفت: دومین ویژگی حاج قاسم «نگرش فرا ملی به مقصد امنیت» است؛ واقعاً مسئله بسیار مهمی است و حالا اقشار مردم جای خود دارند اما بسیاری از خواص این را نمی‌فهمیدند و درک نمی کردند که چرا ما باید در منطقه سرمایه گذاری کنیم و یعنی امنیت ما به خارج از کشور بستگی دارد و ما باید امنیت را ببریم و خارج از کشور پاسداری کنیم والا دشمن به داخل کشور می آید؛

نماینده سابق ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: جمله امیرالمؤمنین امام علی(ع) که بارها گفتیم حضرت میفرمایند «قبل از اینکه دشمن به سراغ شما بیاید شما پیش دستی کنید و نگذارید دشمن به داخل سرزمین شما بیاید» و این تز علوی را با هدایت رهبری، حاج قاسم عمل کرد.

وی افزود: وقتی از حاج قاسم سوال می‌کردند که چرا شما این همه وقت میزارید؟ انرژی صرف می کنید؟ در مناطق حضور پیدا می کنید؟  ایشان گفتند چطور آمریکا از ۱۴ هزار کیلومتر راه میاید در منطقه حضور پیدا میکند و شما آن را نمیبینید اما وقتی ما میخواهیم برویم به دفع شری که دقیقاً هدف ما هستیم این را ایراد می‌گیرید.

خیلی از اسرار حاج قاسم هم قابل گفتن نیست

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی گفت: شما ببینید قضیه جنگ ۳۳ روزه دقیقا هدف ما بودیم؛ منتها آمریکایی‌ها خاورمیانه بزرگ را قرار بود سازماندهی کنند و  هدف اسرائیل بود که از نیل تا فرات خاورمیانه بزرگ راه توسعه بدهند و بعد تسلط بر شریان نفت و جلوگیری از خیزش های منطقه و اینها هدف بود و دشمنان برنامه ریزی کردند اگر بخواهند به عراق حمله کند یا به سوریه یا به ایران سرنوشت اسرائیل با حزب الله چه می شود؟ لذا نتیجه این شد که ابتدا باید وضعیت حزب الله را تعیین تکلیف کنند و اسرائیل به نیابت از آمریکا با هدف اینکه حزب الله را از صحنه خارج می‌کنند، وارد جنگ شد؛ گام بعدی سوریه گام بعدی عراق بود و گام بعدی ما بودیم  و تلاش حاج قاسم، این مرد بزرگ این بود که این توطئه و این نقشه را در نطفه خفه کردند و نگذاشتند از آنجا گام دوم را ادامه بدهند و اینها مسائلی است که در زندگی ایشان ما واقعا اگر ۵۰ ساعت هم در مورد نقش حاج قاسم در منطقه غرب آسیا و ابعاد مدیریتی ایشان و مکتبی که حضرت آقا به آن اشاره فرمودند، بخواهیم بحث کنیم باز هم نمی توانیم حق مطلب را ادا کنیم. توسعه یافتگی رژیم صهیونیستی جز با حذف حزب الله ممکن نبود. جنگ ۳۳ روزه نقطه آغاز خاورمیانه بزرگ بود و حاج قاسم سلیمانی این را فهمید و بر آن متمرکز شد و جریان را در نطفه خفه کرد و همه حلقه‌های زنجیری که پیش بینی کرده بودند را خنثی کرد.

وی گفت: خیلی از اسرار حاج قاسم هم قابل گفتن نیست و باید در تاریخ بماند تا ۲۰ سال آینده، ۵۰ سال آینده برای مردم گفته شود که چه اتفاقی افتاد و  چه نقشی در این عمق استراتژیک یعنی در این مقاومت و عمق استراتژیک حاج‌قاسم داشتند.

جری شدن دشمن از پیامدهای ضعف مدیریت است

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به پیامد های ضعف مدیریت گفت: مهمترین چالش کشور مدیریت است اما پیامد های ضعف مدیریت ۱. تشدید فشار دشمن است؛ یکی از پیامدهای ضعف مدیریت تشدید فشار دشمن است اصلاً دشمن اینطوری است که هر مقدار محکم جلو آن بایستید عقب‌نشینی می‌کند و هر مقدار که عقب‌نشینی کنید آن بیشتر جلو می آید و گام جلوتر برمی‌دارد.

وی گفت: جری شدن دشمن از پیامد های ضعف مدیریت است و هیچ تحریمی در تاریخ به اندازه کنونی نبوده مگر آنکه در صدر اسلام نمونه‌اش را پیدا کنیم؛ زیرا به خاطر اینکه ما خودمان به دشمن پالس دادیم و خودمان زمینه را فراهم کردیم و به دشمن فهماندیم که ما چیزی در بساط نداریم و ناچاریم به تو پناه ببریم و آنها از این سوء استفاده کردند و هرچی توانستند به ما فشار آورد.

آیا نظارت دولت واقعا کاربردی است؟!

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی افزود: مسئله دوم در پیامد های ضعف مدیریت، توسعه و گسترش فساد است، چگونه باید قوه قضائیه با فساد برخورد کند؟ ببینید سال دوم و سومی است که در اهواز آب خانه‌های مردم را ویران می کند مردم چقدر صبورند، وقتی سازمان بازرسی کل کشور می‌رود آنجا و می بیند که ۵۰ میلیون یورو جای دیگری هزینه شده؛ این قرار بود مشکل فراگیری آب در کوچه و خیابان های اهواز حل کند اما پولها رفته جای دیگری مصرف شده و آیا واقعا نظارت و بازرسی همین است؟! دولت وقتی میگوید من خودم مسئول نظارت بر وزرا و  استانداران هستم و نتیجه آن این همه پرونده‌های فساد در فروش خودروها و بانکها و ... می شود؛ آیا نظارت دولت واقعا کاربردی است؟!

وی گفت: سومین پیامد ضعف مدیریت، نابسامانی در وضعیت فرهنگی کشور است اگر شما وضعیت ولنگاری فرهنگی را می بینید ناشی از یک ضعف است و از یک جایی نشأت می گیرد والا در آنجایی که ما باید سختگیری کنیم، سختگیری می‌کنیم و در قضیه کرونا نشان داد که اگر اراده‌ای در کار باشد، خیلی کارها می شود؛ چرا در مسائل فرهنگی این اراده نیست؟ این دقت ها نیز ناشی از یک مسئله و آن هم ضعف مدیریتی است.

رها شدن قیمت‌ها و فشار شدید بر گُرده مردم پیامد دیگر ضعف مدیریت است

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: پیامد چهارم در پیامد ضعف مدیریت، رها شدن قیمت‌ها و فشار شدید بر گُرده مردم است، این ها ناشی از ضعف مدیریت ماست؛ این همه فراوانی در کشور وجود دارد اینها که در گرو تحریم نیست اما متاسفانه هر شخص  هر کاری می خواهد کند میکند،  فلان کارخانه می‌خواهد گران کند، چند روزی کار را میخواباند تا جنس کم شود و قیمت را بالا ببرد و این که اداره کردن کشور نشد.

وی افزود: پیامد پنجم در پیامد ضعف مدیریت، نوسان مقبولیت و تاثیر آن در مشروعیت شما بدانید مشروعیت و مقبولیت به هم پیوند دارند؛ امروز شرایط کشور طوری است که روی مقبولیت مردم تاثیر گذاشته و یواش یواش مردم دارند برمی‌گردند به رهبری میگویند رهبری باید در این گونه موارد پاسخگو باشد؛ سوال این است که مردم چرا وظیفه‌ای که بر عهده خودشان است را از رهبری توقع دارند که مشکل را حل کند؟ دموکراسی است و دموکراسی یعنی باید مردم وظیفه خودشان را انجام بدهند اما در برخی از موارد چون درست انجام نمیدهند، نتیجه به خودشان برمیگردد.

تفکر خزنده لیبرال غربی؛ چالش دوم نظام

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی گفت: چالش اول که نظام با آن مواجه بود، چالش مدیریتی بود در کشور که باید بدانیم چیکار کنیم و برای حل این مسئله، فقط بیان مشکل کافی نیست اما دومین چالشی که نظام با آن مواجه است تفکر خزنده لیبرال غربی است که مربوط به اولی هم می‌شود یعنی یک تفکر خزنده لیبرال غربی ما در کشور شاهد هستیم در قالب یک مجموعه ای که حالا مجموع آنها به ۱۵۰ نفر نمی رسد و این در یک چرخه قدرت قرار می گیرند و آنچه که دنبالش هستند و عمل می‌کنند.

وی تصریح کرد: اگر شما ریشه این فتنه ها را پیدا کنید و ریشه فتنه ۸۸ همین تفکر لیبرالی است که شروع شده است با این تفکر لیبرالیسم غربی در دوره اوایل انقلاب در نهضت آزادی، در جریان بنی‌صدر ما این مسائل را شاهد بودیم حتی لایه‌های آن را از در تفکر آقای منتظری ما شاهد بودیم که تاثیر روی اندیشه‌های ایشان گذاشتند اما ریشه نزده بود تا دوره کارگزاران، از دوره کارگزاران اندیشه غربی تئوریزه شد و شروع به ریشه زدن کرد و آن نقش آقای موسوی خوئینی ها؛ در مرکز تحقیقات استراتژیک آقای حجاریان را گذاشتند معاون سیاسی مرکز تحقیقات استراتژیک، آقای حجاریان در مصاحبه ای که منبع اش روشن است و حرفهای این شخص مشخص است میگوید ما یک پروژه بیشتر نداشتیم و آن هم توسعه سیاسی بر اساس مدل غربی، ما دنبال توسعه سیاسی بودیم و بر اساس مدل غربی که چندین دهه آنها تجربه دارند؛ زیر نفوذ آقای سروش و بشیریه که بشیریه می گوید توسعه سیاسی یعنی دموکراتیسیون و دموکراتیزاسیون یعنی سکولاریزاسیون. یعنی دروازه ورود به دموکراتیک کردن نظام به دیده آنها از توسعه سیاسی باید بگذرد و دروازه ورود به سکولاریزه کردن نظام از دموکراتیزه کردن نظام باید عبور کند، این کانالی است که ایشان دارد تعریف میکند و دو تا حلقه درست شد حلقه کیان حلقه فکری بود، مقالات سروش را ببیند، مقالات بشیریه را ببینید، مقالات بازرگان این ها در آن مجله و مجله کیان که از حلقه کیان درآمد و حلقه دوم حلقه آیین بود که حلقه سیاسی بود افراد اینها کسانی بودند که در فتنه ۸۸ ایفای نقش می کردند و از آنجا شروع شد به ریشه زدن، که از این دو تا حلقه جریان اصلاح طلب درآمد و مهره های اصلی جریان اصلاح طلب از این ۲ کمیته و از آن معاونت تحقیقات استراتژیک در آمدند اگر ردپای غائله ۱۸ تیر ۷۸ را پیدا کنید همینجاست؛ کوی دانشگاه و آقای تاجزاده یعنی قائله ۱۸ تیر ۷۸ یکی از پیامد های این تفکر لیبرالیزه کردن نظام بود، بعد مردم یک مرتبه سر بلند کردند و دیدند همه ی ارزش ها در معرض خطر جدی قرار دارد و آن زمان دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم یک بررسی کرده بود، ظرف یکسال و نیم بیش از ۴۰۰ مورد حمله به مقدسات ملت ما به عاشورا به خدا به ائمه معصومین علیهم السلام در مجلات و روزنامه ها شناسایی کرده بود و آن زمان مردم دیدند عجیب است و همه چیز دارد و این راهکار هایی بود که خود مردم عمل کرده بودند ولی یادشون رفته بود که برای تغییر مسیر انقلاب به سمت رهبری چه کار باید کرد و سه گام برداشتند شورای شهر و بعد هم مجلس شورای اسلامی  و بعد هم ریاست جمهوری.

ریشه یابی فتنه 88 و مردود شدن برخی خواص

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: ریشه فتنه ۸۸ از اینجا شروع می شود و این حضراتی که دنبال توسعه سیاسی با مدل غربی بودند با حاکمیت اصولگرایان در شورای شهر و مجلس و دولت به این نتیجه رسیدند که اگر اصولگرایان موفق شوند و شیرینی حاکمیت دینی را به ذائقه مردم بکشانند، این ها ماندگار و به تاریخ خواهند پیوست و در فتنه ۸۸ جریان لیبرالیزاسیون انقلاب به اینجا رسید که اگر شورای اسلامی و مجلس اسلامی ریشه بزنند و شیرینی ولایت دینی با حاکمیت، ولی فقیه به مردم چشانده شود دیگر کاری را نمی‌توانند پیش ببرند؛ لذا با رمز دروغ و تقلب تلاش کردند فتنه انگیزی کنند و حرکت خزنده غرب گرایی را در سیستم اجرایی که با مدیریت، ارتباط تنگاتنگ دارد ایجاد کنند و در سال ۸۸ دوره دوم احمدی نژاد اینها به میدان آمدند که با همه توان نگذارند این مسیر ادامه پیدا کند و از یک سال قبل اعلام کردند که احتمال تقلب است و ما باید کمیته صیانت از آرا تشکیل بدیم و شروع کردند به کار کردن، اما رهبر معظم انقلاب هشدار دادند تذکر دادند خبری نیست به چه مناسبت شما انتخابات یک سال آینده را دارید زیر سوال می برید؟ بالاخره با آن کمیته و بعد هم ورود خانوادگی به این قضایا که وقتی خانوم فائزه هاشمی در میدان شوش اونجا دستگیر میشود، از آقای هاشمی سوال می شود که دختر شما در این قائله در میدان شوش چیکار می‌کند ایشان میگویند که شاید رفته بود ساندویچ بخرد و شاید بالای شهر گرانه، رفتند جنوب شهر یکم ارزان تر ساندویچ بخرند؛ اینهاست که آدم تعجب می‌کند که خواص در کجای نظام دچار لغزش و ریزش می‌شوند و بالاخره نامه ای بدون بسم الله، خطبه نماز جمعه و بعد هم اعلام پیش از وقت پیروزی، همه مقدمات دست به دست هم داد تا فتنه ای شکل بگیرد و انتخابات را باطل کنند و آن مسیری که خودشون دارند دنبال کنند. این تفکر خزنده غربی، مهم ترین مشکلی است که امروز با آن رو به رو هستیم و در واقع بر روی مدیریت هم تاثیر گذاشته یعنی اگر در مدیریت ما دچار یک نوسان و ناملایمت هایی قرار میگیریم ناشی از همان تفکر است.

مثلث قدرت و ثروت و نفوذ پیچیده، چالش سوم نظام

وی گفت: چالش سوم، مثلث قدرت و ثروت و نفوذ پیچیده است و سومین مشکلی که نظام ما به عنوان یک چالش جدی با آن مواجه است؛ مثلت قدرت‌، ثروت و نفوذ پیچیده است که این میتواند بر روی دولت، مجلس و جاهای دیگر تاثیر بگذارد.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی افزود: کمتر انقلابی‌ای در دنیا توانسته هم هیات حاکمه هم طبقه حاکم را از میان بردارد و قدرت امام خمینی(ره) در انقلاب اسلامی برداشتن این دو همزمان بود. معمول در انقلاب‌های دنیا این بوده که هیات حاکم برکنار می‌شده و طبقه حاکم می‌مانده و این طبقه رفته رفته هیات حاکم را برمی‌گرداند و در حقیقت این ویژگی در انقلاب اسلامی، هنر امام خمینی(ره) بود. اما متاسفانه با وجود همه این ویژگی‌ها ما با یک نوعی از قارون گرایی بعد از انقلاب مواجه شدیم.

وی تصریح کرد: اداره کردن یک نظام با این شرایط خیلی راحت تر از جاهای دیگر بود یعنی می‌شد این نظام را ب سمتی که آن عدالت اجتماعی که اسلام می گوید، برد و در جامعه پیاده شود ولی با کمال تاسف ما شاهد یک نوع نو در کشورمان سرمایه داری هستیم و شما در خیلی از جاهای اطراف تهران ساختمان های ۷۰ میلیاردی، ۸۰ میلیاردی مشاهده می کنید؛ این ها ناشی از چیست؟  اینها ناشی از یک قارون گرایی بعد از انقلاب است و یکی از مشکلاتی که حضرت موسی را از پا در اورد، قارون گرایی بعد از شکل گیری انقلاب بود لذا در خیلی از جاها اگر آن عناصر فاسد توبه می‌کردند خداوند به اینها مهلت میداد زیرا قارون گرایی بعد از انقلاب بود، جرم قارون گرایی بعد از انقلاب بالاتر و سنگین تر است و این لطمه زده به انقلاب و مردم را ناراضی کردن است؛ وقتی رئیس دولت کارگزاران می‌گوید که اشکال ندارد طبقات در جامعه ما باشد، تفاوت غیر از طبقاتی کردن جامعه است و میگویند ما باید به این سرمایه داران وام بدهیم و از سریز این، پابرهنه ها یک چیزایی بخورند و این تفکرات را به یک شکل نو سرمایه داری جدیدی با آن رو به رو هستیم که این سرمایه داری در کنار قدرت، در کنار نفوذ پیچیده می تواند ایفای نقش کنند و روی ترتیب مجلس،روی ترتیب دولت، ترتیب جای دیگر تاثیر گذارند.

۴ عامل موثر در سرنوشت انتخابات آمریکا

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: در آمریکا ۴ عامل در سرنوشت انتخابات آمریکا تاثیر دارد؛ «قدرت»،«پول»،«رقیب هراسی» و «دروغ و حیله و تزویر» و اینها متأسفانه دارد یواش یواش به ۴ عامل انحراف در انتخابات ما تبدیل می شود.

وی تصریح کرد: چالش های پیش روی نظام مطرح شما اما راه درمان این است که این مثال را برای مردم بیان کنید که بعضی وقت ها وقتی میگویند که رئیس جمهور باید همراه رهبری باشد؛ میگویند آقا یک دست شدن نظام به مصلحت نیست؛ یعنی چی؟ اگر مثال بزنیم و بخواهیم تشبیه کنیم در مثل که مناقشه نیست اما می توانیم تشبیه کنیم رهبری را با خلبان یک هواپیما که هواپیما یک خلبان و یک کمک خلبان دارد و بالاخره خلبان این سیستم هوابری را روی مسیری که بنا است برود تنظیم میکند از سمت تهران ب مشهد یا میخواهد برود، مثلا یک کشور دیگر مانند عراق؛ آن وقت اگر کمک خلبان مسیر دیگری را بخواهد هدف گیری کند، خلبان به طور مرتب مراقبت می‌کند که این به آن سمتی که باید مسافرین بروند برود اما کمک خلبان بخواهد به مسیر دیگری برود، ما مشکلمان الان این است یعنی رئیس جمهور در این دوران گذشته و در طول این ۴۰ سال حتی زمانی که رهبر معظم انقلاب رئیس جمهور بودند که باز قدرت در اختیار نخست وزیر بود و باز آن طوری که شاید و باید حضرت آقا نمیتوانستند ایده های خوشون رو عملیاتی کنند؛ در سال ۹۸ به بعد ما وضعمان با این مشکلات جدی مواجه بود که بین خلبان و بین کمک خلبان اختلاف وجود داشت در حرکت این  هواپیما بi سمت مقصدی که باید برود و چه کسی باید آن را حل کند؟ این دست مردم است و باید روشنگری کرد و باید مردم را آگاه کرد و مردم باید بدانند وظیفه‌شان چه هست و در هر حال باید روشنگری کرد.

اندیشه خزنده لیبرالی

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی افزود: بنده معتقدم تنها راه این است که نخست قوه مجریه ای در تراز انقلاب در کنار قوه مقننه و قوه قضائیه باشد و این شدنی است و قابل عمل است اما با یک شرایطی و یک سری الزاماتی آنچه که در حال انجام است؛ ببینید یک گرایشی در همین اندیشه خزنده لیبرالی ما کاملا شاهدیم که به سمت غرب تفکر می کنند و نمیتوانند از غرب جدا شوند؛ بحث هایی دارد و احتمالاتی آدم میدهد ولی این خیلی عجیب است واقعا و در حال حاضر آن چیزی که آمریکایی ها دنبال می‌کنند و آن چیزی که امروز ما شاهدیم در مورد آمریکا این ها دو چیز را دنبال میکنند؛ «کشاندن ایران به پای میز مذاکره» و « ایجاد زمینه یک دولت غرب گرای دیگری در آینده ایران»؛ این دو مهم ترین استراتژی آقای بایدن است. و بعد هم ممکن است مثلا به برجام برگردند که یکی از احتمالات این است که مثلا یک ۵ میلیارد دلاری از صندوق بین‌المللی پول به ما وام بدهند  و یکی دومیلیارد هم کره جنوبی از پول های ما ازاد کند و بعد بگویند ببینید شد و ما توانستیم با مذاکره و با تعامل  قضیه را حل کنیم و افکار مردم را به آن سمتی که می‌خواهند هدایت کنند؛ خطر اینجاست و با چه شیوه ای آمریکا می‌خواهد این را دنبال کند؟ شیوه ها این است که یک «قطبی سازی معیشت و مذاکره» و از این تجربه قبلا استفاده کردند و معیشت یا برجام؟ مردم گفتند خب برجام اگر بتواند مشکل آب خوردن ما را هم حل کند عیب ندارد و در دورانی بین معیشت و برجام، مردم معیشت را انتخاب کردند الان می‌گویند آقا معیشت یا مذاکره مجدد؟ باز همم ممکن است مردم بگویند خب عیب ندارد. دوم بستر سازی آشوب در داخل کشور و سوم ناامن سازی کشور و چهارم تداوم فشار و تحریم.

دشمنان به هیچ قیمتی اصل تحریم را از بین نخواهند برد

وی تصریح کرد: باید بدانید دشمنان به هیچ قیمتی اصل تحریم را از بین نخواهند برد و حرفای ریشه ای آقای اوباما که همین بایدن آن زمان نظریه پردازی می‌کرد کاملا روشن است و بنابراین امکان اینکه آمریکایی ها دست بردارند از این تحریمی که توانستند محکم ببندند، محال است؛ بله ممکن است یک چند تا آبنبات هم به ما بدهند و ۵ میلیارد دلار به ما وام بدهند اما این مشکل ما را حل  نمیکند و باید مردم ما متوجه شوند.

رؤسای جمهور به بدترین راهکارها روی می آورند

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به اینکه در داخل چه کارهایی دارد انجام میگیرد، گفت: کار اول ضرورت سازی است یعنی برخی دنبال ضرورت‌ سازی هستند که مردم بدانید برای حل مشکلات راهی ندارد جز اینکه ما برویم برای مذاکره مجدد داشته باشیم و این مصیبت بزرگ را چه باید کرد که رؤسای جمهور ما به بدترین راهکارها می‌رسند و احمدی نژاد هم دور دوم به همین جا رسیده بود و معاون اول و تعداد وزرا رو مامور کرده بود که خدمت آقا بگویید قابل حل نیست و ما باید برویم به آمریکا امتیاز بدهیم و همراهی کنیم تا به ما کمکی کنند. آقای احمدی نژاد هم به همین‌جا رسیده بود. آیا واقعا همین است یعنی اگر در شعب ابی طالب آنجا که پیامبراکرم(ص) تسلیم نشد؛ من در پاسخ برخی از این آقایان که مذاکره امام حسن(ع) و امام حسین(ع) و صلح حدبیه را مطرح می‌کردند یک مصاحبه ای داشتم  و آنجا گفتم که پیامبر بعد از حاکمیت در شبه جزیره عربستان اگر روم و ایران فشار می آوردند و به پیامبر می‌گفتند شما عقب نشینی کنید آیا پیامبر از اصول خود عقب نشینی می‌کرد و تسلیم روم و ایران میشد یا خیر؟  چرا به صلح حدبیه مثال میزنید چرا به مذاکره  عمر سعد مثال میزنید؟ آیا پیامبراکرم(ص) در شعب ابی طالب عقب نشینی کرد؟ در تنگنای ضعف و فشار عقب نشینی نکردند بحث صلح حدیبیه فرق میکند با زمان ما و ما در  قدرت هستیم اما  پیامبراکرم(ص) آنجا  حکومت در اختیار نداشت و در مسیر حرکت انقلاب خیلی چیزها را میشود تحلیل و تفسیر کرد.

وی گفت: اما وقتی پیامبراکرم(ص) به قدرت رسید؛ سوال دارم که اگر روم و ایران تهدید و تحریم می‌کردند از کالای خرمای آنها جلوگیری میکردند و جلوی صادرات را می گرفتند و می‌گفتند تا تسلیم نشوید و باید بیاید با ما همراهی کنید، حجاب را بردارید، این حلال و حرام چی هست؟ همه را بذارید کنار آیا پیامبراکرم(ص) عقب نشینی می‌کردند؟ این ها تعجب آور است از زبان کسانی ما این حرفا را می‌شنویم که آدم خیلی تعجب میکند و یکی از کارهایی که دارد انجام میگیرد ضرورت سازی است یعنی ضرورت مذاکره، توهم ضرورت و ضرورت پنداری.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی تصریح کرد: شما می دانید اگر ضرورت ساختگی هم باشد ممکن است زمینه تسلیم را فراهم کند، امیرالمؤمنین امام علی(ع) را در جنگ صفین ببینید چه اتفاقی افتاد و وقتی قرآن را در سر نیزه کردند اینها آمدند سراغ حضرت علی (ع) عرض کردند که این ها قرآن را واسطه کردند و حضرت فرمود من اینها را میشناسم و اینها اعتقادی به قرآن ندارند و دروغ می‌گویند؛ حضرت فرمود یک ساعت جمجمه و بازوهایتان من عاریه بدید و من مشکل را حل می‌کنم؛ همراهان گفتند ما یک لحظه هم مهلت نمیدیم؛ این ضرورت ساختگی است که حتی رهبری را وادار میکند و به مالک دستور دادند برگرد علی رو میخواهی باید برگردی و این ضرورت‌ ساختگی است.

برخی دنبال ایجاد زمینه تعامل با غرب برای برجام ۲ و ۳ هستند

وی افزود: دومین مسئله در داخل کشور، ایجاد زمینه تعامل با غرب برای برجام ۲ و ۳ است و خواب آنجا را دیدند، اما آمریکایی ها به هیچ  قیمتی حاضر نیستند کوتاه بیایند که سر همین برجام همه تحریم ها را بردارند این قطعا محال است و آنها دنبال چیز دیگری هستند و موشک را می‌خواهند، عمق استراتژیک ما را می‌خواهند و مسئله سوم بحرانی جلوه دادن شرایط است که مشکل حل نمی‌شود؛ این تورم و گرانی اینگونه است یا قیمت ها و دلار ها تغییر پیدا می‌کنند و مسئله چهارم ترساندن مردم است و علتی که آقای رئیسی را با آن شرایط با این‌که زمینه اش خیلی فراهم بود رای نیاورد این رقیب هراسی بود.

۳ مدل رأی دادن در انتخابات

نماینده سابق ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مسئله پنجم در داخل کشور، شرطی سازی مردم است؛ یعنی شما اگر میخواهید مشکلی حل شود؛ باید به دولتی رای بدهید و به کسی که زمینه مذاکره در آن باشد و دولتی که می‌گوید من با آمریکا چه میکنم چه میکنم که نمیشود و در هرحال ما تکلیف داریم و مسئولیت داریم در این زمینه و باید زمینه را فراهم کنیم؛ من معتقدم این تاریخ ۴۰ ساله  یا حداقل ۳۰ ساله؛ از سال ۹۸ جلو روی ماست و مردم باید بدانند راه چیست؟؛ ما  ۳ نوع رأی داریم «رأی معطوف ب انفعال»؛ «رأی معطوف ب احساس» و «رأی معطوف به تعقل» است؛ رأی معطوف به احساس و انفعال خطرناک است و رأیی تکلیف آور و رافع تکلیف است و حجت را بر دوش انسان بر می‌دارد که بر اساس تعقل و معطوف به تعقل باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسین IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
    3 0
    در 26 شهریور سال 92 مقام معظم رهبری موضوع نرمش قهرمانانه را مطرح فرمودند در بهمن همان سال آقای سعیدی که نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بودند،اظهار کرد: اصل جهاد ثابت و شیوه قابل تغییر است و تشخیص در اختیار رهبری؛ منکرات باید برداشته شود و شیوه مقابله با منکرات در اختیار رهبری است. وی افزود: در زمینه مقابله با طاغوت، رهبری احساس می کند باید صلح حدیبیه امضا شود. http://old.alef.ir/vdcjoie8ouqevoz.fsfu.html?215888