یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 936069
۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۳
مهدی مقامی

حوزه/ معاون فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان بصیرت را مهمترین مولفه در طلبگی عنوان و ابراز کرد: اگر یک طلبه در خط انقلاب باشد به سمت تهذیب پیش خواهد رفت و الا نه تنها به حال جامعه مفید نخواهد بود بلکه مضر هم هست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام مهدی مقامی در نشست هم اندیشی مدیران مدارس خواهران حوزه علمیه خراسان که به دو صورت حضوری در محل ساختمان شماره 2 این حوزه و مجازی از طریق سامانه lms برگزار شد، بصیرت را مهمترین مولفه در طلبگی عنوان و ابراز کرد: اگر یک طلبه در خط انقلاب باشد به سمت تهذیب پیش خواهد رفت و الا نه تنها به حال جامعه مفید نخواهد بود بلکه مضر هم هست.

وی در ادامه به ارئه گزارشی از فعالیت های انجام شده در معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان اشاره و خاطر نشان کرد: امسال ارزیابی هایی نسبت به فعالیت های فرهنگی و تربیتی طلاب انجام شد که به طور مثال، میزان پایبندی به اخلاق و زی طلبگی، میزان تقید به نماز شب و سحرخیزی، سواد رسانه ای و سطح تاثیرپذیری طلاب هر مدرسه در فضای مجازی، تقویت بصیرت افزایی و آشنایی با شبهات ایجاد شده درباره ولایت فقیه و قدرت پاسخ گویی با ارائه نظر مدارس، مورد بررسی قرار گرفت.

معاون فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه همه برنامه های ابلاغ شده از طریق سیستم کارتابل اداری اقدام می شود و اطلاع رسانی ها با استفاده از فضای مجازی است، اظهار کرد: برنامه های ابلاغ شده برای ساحت تربیتی، اخلاقی، معنوی و سیاسی در مدت هر سال تحصیلی درنظر گرفته شده و اقدام می شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به محوریت کانون های فرهنگی در مدارس سطح 2 تا 4 با مسئولیت تربیت استاد و مربی در زمینه های «قرآن و عترت»، «اجتماعی و سیاسی» و «اخلاق و تهذیب» اشاره کرد.

حجت الاسلام مقامی همچنین از 37 هزار مخاطب این معاونت در ایتا خبر داد و اظهار کرد: هر مدرسه برای خودیش یک کانال دارد که برخی از فعالیت ها را به صورت مشترک نشر می دهند و اطلاع رسانی می کنند.

راه اندازی نمایشگاه دائمی مجازی فتح برای اطلاع رسانی فعالیت ها، اجرای طرح تنزیل، آغاز طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری و برگزاری دوره هایی مانند: تربیت مدرس معارف انقلاب اسلامی، تربیت مدرس سبک زندگی اسلامی و تربیت مربی فضای مجازی از دیگر اقداماتی بود که معاون فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان عنوان کرد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha