جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید مرتضی سقائیان نژاد

حوزه/دکتر سقائیان‌نژاد در پیامی با گرامیداشت یاد و خاطر حضرت آیت الله حاج شیخ محمدتقی مصباح یزدی (ره)، گفت: این مفسر قرآن، تفسیری عملی برای ولایتمداری و پایمردی بود که ولایت را به‌ خوبی شناخته و همچون مالک اشتر، عمارگونه پاسداری مجاهد برای بصیرت‌افزایی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، در پی ارتحال جانگداز آیت الله حاج شیخ محمدتقی مصباح یزدی (ره) عضو مجلس خبرگان رهبری، دکتر سیدمرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم، در پیامی ضمن تسلیت فقدان این عالم وارسته، یاد و نام او که از خدمتگزار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود را گرامی داشت.

متن پیام شهردار قم به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَیٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

خبر ارتحال علامه بزرگوار حضرت آیت الله مصباح یزدی ضایعه‌ای جبران ناپذیر بود.

معامله با خداوند را می‌توان به خوبی در زندگی ایشان مشاهده نمود که تجلی اللّٰهُمَّ اجْعَلْ مَحْیایَ مَحْیا مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَمَماتِی مَماتَ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ از جلوه‌های ویژه گفتاری و رفتاری این فرهیخته انقلابی بود.

ابعاد شخصیتی این عالم عامل، فقیه انقلابی برجسته، فیلسوف متفکر و صاحب نظر؛ منظومه ای از دانش و بینش در سایه‌ی اخلاص است که با مطالعه در زندگی علمی و اجتماعی ایشان به خوبی این فراز زیبا؛ اخلص العمل فان الناقد بصیربصیر می‌درخشد. برای شناخت ایشان نیاز است تا زیارت‌نامه معرفت به فهم ما منظم گردد. این مفسر قرآن، تفسیری عملی برای ولایتمداری و پایمردی بود که ولایت را به‌ خوبی شناخته و همچون مالک اشتر، عمارگونه پاسداری مجاهد برای بصیرت‌افزایی بود. هراس دشمن از این علامه‌ی مردمی نشانه‌ی وجود لشکری در ساحت وجودی یک فردی الهی است. دشمن بارها دست به ترور شخصیتی ایشان زد و سعی داشت با جنگ روانی این مشعل فروزان را از صحنه‌ی آگاهی بخشی کنار بزند اما غافل از این واقعیت بود که خداوند در این آیه شریفه یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ وعده فرموده که مانعی استوار در مقابل بدخواهی‌ها خواهد بود.

در آینه وجود ناسوتی ایشان کیاست و سیاست ترکیب شده بود که سرانجام در طواف بندگی لبیک عشق را زمزمه کرده و در معراجی عرفانی به ندای انالله و انا الیه‌ راجعون لبیک گفت و در جوار حق تعالی آرام گرفت.

اینجانب این مصیبت عظیم را به مولانا بقیة الله الاعظم امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، مقام معظم رهبری مدظله العالی، مراجع عظیم الشان، علماء فرهیخته، شاگردان و ارادتمندان ایشان،مردم بصیر و انقلابی و بیت آن مرحوم تسلیت عرض نموده و علو درجات را برای معظم له از درگاه ایزد منان مسالت داشته و برای بازماندگان و دلسوختگان صبر جمیل و اجر جزیل خواهانم.

سید مرتضی سقائیان‌نژاد

شهردار قم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha