سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله سید احمد علم الهدی

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان ضرر محدودیت های بیش از حد فرهنگی و مذهبی بیان کرد: یکی از نکات حائز اهمیت این است که این محدودیت های شدید ایجاد شده چقدر می تواند برای ما سودمند یا ضرر رسان باشد. بهداشت و دستور العمل های بهداشتی باید رعایت بشود اما اینکه این محدودیت ها چقدر همراه ما باشد و فعالیت های ما را مختل کند بسیار مهم است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد مقدس،  آیت الله سید احمد علم الهدی، در دیدار با مدیران دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان رضوی اظهار داشت : ما تجربه ای که در نظام اسلامی و انقلاب داریم آن است که آنجایی که مردم به میدان آمدند ما پیشرفت کردیم و رو به جلو رفتیم . همانند بیماری کرونا که بازهم شاهد همکاری مردم بودیم که در کنار کادر درمان تلاش کردند . مقام معظم رهبری فرمودند که برای مقابله با این ویروس قرارگاه ایجاد کنید که طرح مسجد سنگر سلامت یکی از طرح هایی بود که شاهد همکاری مردم و جهادگران و بسیج بود .این طرح از سه بعد کارآمد شد: «۱. فرماندهی بسیار قاطع و منسجم سپاه بود»، «۲. مردمی بودن این طرح» و «۳. همدلی نهاد ها».

وی ضمن تاکید بر حضور همیشه مردم در صحنه افزود : خداروشکر همکاری های بسیار زیادی از جانب مردم صورت گرفت . در قرارگاهی که مقام معظم رهبری دستور دادند مردم وارد میدان عمل شدند و در کنار مدافعان سلامت ایستادگی کردند . خوشبختانه در استان خراسان رضوی هم به لطف امام رضا علیه السلام کار به خوبی پیش می رود و بسیج دانشگاه علوم پزشکی در کنار دیگر دستگاه درصدد رفع مشکلات ناشی از بیماری بر آمدند .

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان ضرر محدودیت های بیش از حد فرهنگی و مذهبی بیان کرد : یکی از نکات حائز اهمیت این است که این محدودیت های شدید ایجاد شده چقدر می تواند برای ما سودمند یا ضرر رسان باشد . بهداشت و دستور العمل های بهداشتی باید رعایت بشود اما اینکه این محدودیت ها چقدر همراه ما باشد و فعالیت های ما را مختل کند بسیار مهم است . این که قرار باشد در این چند وقتی که اطلاعی از ماندگاری ویروس کرونا در دسترس نیست بخواهد همه‌ی فعالیت های اقتصادی و فرهنگی ما تعطیل باشد دچار ضرر می شویم .

وی ادامه داد: نماز جمعه در دوران دفاع مقدس مردم را آماده می کرد و نکات ضروری آن روز را برای حفظ کشور بیان می کرد اما این روزها به خاطر محدودیت های ایجاد شده نماز جمعه تعطیل شده است که این تعطیلی ادامه دار، ضرر فرهنگی را متوجه ما خواهد کرد . اینکه فقط در محدودیت ها به کاهش فعالیت های فرهنگی و مذهبی تاکید شود درست نیست زیرا مردم به نظام اسلامی علاقه دارند و در تلاشتند تا برای اسلام کار کنند . اینکه همه ی محدودیت ها را به دین و کارهای فرهنگی بکشانیم ضربه های جبران ناپذیری برای ما دارد .

امام جمعه مشهد مقدس، ضمن ابراز خرسندی از همکاری همه جانبه نهادهای استان خراسان رضوی مطرح نمود : خوشبختانه در استان خراسان رضوی همه ی دستگاه ها در همکاری باهم هستند و در تلاش اند مشکلات ناشی از این ویروس را حل کنند . انشاالله شما عزیزان پیگیر باشید تا همراه مردم باشید و مشکلات مردم را بیشتر درک کنید . امیدوارم خداوند بر توفیقات شما بیفزاید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha