جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویری از مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی در کنار رهبر معظم انقلاب

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان در پیامی به مناسبت ارتحال آیت الله مصباح یزدی(ره) دفاع عمارگونه این عالم انقلابی در فتنه های گوناگون از خط اصیل ولایت فقیه و آرمان های انقلاب اسلامی را از امتیازهای برجسته ایشان برشمرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، مدیر حوزه علمیه استان در پیامی به مناسبت ارتحال آیت الله مصباح یزدی(ره)، دفاع عمارگونه این عالم انقلابی در فتنه های گوناگون از خط اصیل ولایت فقیه و آرمان های انقلاب اسلامی را از امتیازهای برجسته ایشان برشمرد.

در این پیام آمده است: 

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ

خبر ارتحال ملکوتی فیلسوف، حکیم، متفکر و فقیه عالیقدر حضرت آیت الله محمدتقی مصباح یزدی موجب تاثر و تالم گردید

ایشان یکی از شخصیت‌های کم‌نظیری بودند که قبل از انقلاب و بعد از آن همواره در مسیر تبیین و دفاع از معارف دین و جلوگیری از انحرافات، با بیان و استدلال قوی و محکم، مجاهدت و تلاش داشتند و در این راه همواره هجمه‌ها، تهمت‌ها و تخریب‌های منافقین داخلی و دشمنان خارجی را به جان خریدند، اما هیچ‌گاه از استقامت بر صراط مستقیم خود کوتاه نیامدند (وَلاتَأْخُذُهُ فِی‏ اللَّهِ لَوْمَةُ لائِمٍ)

سلوک اخلاقی و معنوی ایشان با بهره‌گیری از بزرگانی چون امام خمینی، علامه طباطبایی و آیت الله بهجت (رضوان الله علیهم) الگویی برای طلاب و آحاد مردم بود.

توجه به نیازهای جامعه به علوم اسلامی و معارف دین و تاسیس و مدیریت موسسه امام خمینی نشان از عمق تفکر و بینش ایشان داشت؛ دفاع عمارگونه در فتنه‌های گوناگون از خط اصیل ولایت فقیه و آرمان‌های انقلاب اسلامی از امتیازات و برجستگی‌های این متفکر انقلابی است.

اینجانب به نمایندگی از حوزه علمیه همدان فقدان این عالم پارسا، صبور و متفکر انقلاب را به حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا فداه، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید (دام ظلهم)، مردم شریف ایران اسلامی و حوزه‌های علمیه و شاگردان ایشان و به خانواده مکرم و آقازادگان و داماد ارجمند ایشان تسلیت عرض می‌نمایم. آثار قلمی و بیانی ایشان و راه و مکتب ایشان همانند علامه شهید مطهری، یادگار ارزشمندی است که حوزه‌های علمیه و طلاب از آن بهره‌مند خواهند بود.

سید مصطفی موسوی اصفهانی
۹۹/۱۰/۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha