شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویری از مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی در کنار رهبر معظم انقلاب

حوزه/ شخصیت ها و مسئولان مراکز حوزوی و تنی چند از ائمه جمعه استان فارس طی پیام هایی، ارتحال عالم ربانی آیت الله مصباح را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، جمعی از شخصیت ها و مسئولان مراکز حوزوی و تنی چند از ائمه جمعه استان فارس طی پیام هایی، ارتحال عالم ربانی و عمار انقلاب آیت الله مصباح را تسلیت گفتند.

پیام مدیر حوزه علمیه استان فارس:

بسم الله الرحمن الرحیم

«إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِکَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِی کُنتُمْ تُوعَدُونَ».(فصلت۳۰)

هنوز داغ فقدان ابوذر انقلاب حضرت آیت الله #یزدی رحمة الله علیه سرد نشده بود که داغ دیگری بر دلهایمان نشست و آن هم، مصیبت فقدان عمار انقلاب علامه پارسا، آیت الله مصباح یزدی رضوان الله تعالی علیه است، همو که مصداق بارز «الذین یقولون ربنا الله ثم استقاموا» و اسوه کم نظیر «لایخافون فی الله لومة لائم» بود و با آن مقام علمی، فروتنیش در مقابل ولیّ امرش الگوئی ستودنی شد.

همو که مهرورزی با مؤمنان سرلوحه عملش و شجاعت در روشنگری در مقابل توطئه های دشمن ویژگی بارزش بود. همانطور که تیزبینی او در دشمن شناسی و تکلیف مداری او در عرصه های اجتماعی و سیاسی پایگاه او را در میان انقلابیون بسی بلند مرتبه کرده بود.

و چه زیبا خداوند حکیم روح آن پیر طریق و مرشد بصیر را در روز شهادت مالک اشتر انقلاب؛ شهید سلیمانی، در اعلی علیین با یکدیگر قرین نمود.

آری این فقیه متبحر و فیلسوف بزرگ قرن، به حق، میزان الاعمال همه کسانی شد که در مسیر کسب علوم و معارف الهیه قدم برداشته اند و در صدد آنند تا همانگونه که در ساحت فقه فردی مجاهدت می کنند و در سلوک به سوی معبود به قله های کمال می نگرند، در ساحت فقه اجتماعی و حکومتی نیز لحظه ای نیاسایند و به سوی پی ریزی استوانه های تمدن نوین اسلامی مجاهدانه به پیش روند.

این مصیبت مولمه را به محضر مقدس حضرت ولی عصر علیه السلام و نائب برحقش مقام معظم رهبری مدظله العالی و مراجع عظام تقلید اطال الله عمرهم تسلیت عرض می کنم.

طوبی للفقیه الحکیم المتألّه المجاهد الذی عاش سعیدا و مات سعیدا و ابشره ربه بالجنة التی وعد المتقون.

محمد استوار میمندی

__________________________

پیام مسئول مدرسه علمیه منصوریه:

«إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ»

رحلت عالم مجاهد و نستوه، یاور راستین انقلاب و رهبری، مرحوم حضرت آیت الله حاج شیخ محمدتقی مصباح یزدی، موجب تاثر و تاسف فراوان گردید.

آن عالم برجسته که عمر خویش را صرف ترویج و نشر معارف اهل بیت علیهم السلام و تبیین شعائر دین مبین اسلام و تربیت شاگردان مکتب امام صادق(ع) در حوزه و دانشگاه نمود، همواره از مدافعان و همراهان انقلاب اسلامی بود و با تاسیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره، عضویت در مجلس خبرگان رهبری و شورای عالی انقلاب فرهنگی خدمات شایانی خصوصا در حوزه های علمی و فرهنگی به جامعه اسلامی ارائه نمود.

اینجانب ضمن تسلیتِ این ضایعه تأسف بار به محضر حضرت بقیه الله الاعظم امام زمان عج، رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید، خانواده گرامی ایشان و عموم هم میهنان عزیز، از خداوند متعال برای آن مرحوم غفران و رضوان الهی و برای شاگردان ، ارادتمندان و بازماندگان صبر و اجر جزیل مسئلت دارم.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

علیرضا حدائق مسئول مدرسه علمیه منصوریه

__________________________

بیانیه جامعه اساتید حوزه علمیه فارس:

 بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

رحلت جانسوز فیلسوف مجاهد،اندیشمند انقلابی، یار مخلص انقلاب اسلامی و استاد بزرگ و کم نظیر حوزه علمیه حضرت آیت الله حاج شیخ محمدتقی مصباح یزدی طاب ثراه را به ساحت مقدس امام عصر ارواحنا فداه، مقام معظم رهبری مد ظله العالی، حوزه‌های علمیه و امت اسلامی بخصوص شاگردان،بازماندگان و بیت شریف آن بزرگوار تسلیت و تعزیت می گوییم.

بی تردید ارتحال این عالم گرانمایه، ثلمه ای است بزرگ بر ساحت اندیشه ناب اسلامی که با هیچ چیزجبران نمی شود. هرچند آثار و کتب ارزشمند آن عالم فرزانه،همچنان چراغ راه حق‌جویان و متفکران انقلابی است.

امید آنکه متولیان و مسئولان  علمی و فرهنگی،زمینه استفاده هرچه بیشتر از آثار این دانشمند حکیم را برای جامعه علمی کشور فراهم آورند.

خدای متعال روح ملکوتی آن عالم بسیجی را با روح اولیایش محشور بفرماید.

جامعه اساتید حوزه علمیه فارس

__________________________

پیام نماینده فارس در مجلس خبرگان رهبری:

انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال ملکوتی اسوه علم و تقوا فیلسوف عالیقدر، متفکر مجاهد، فقیه بصیر، علامه آیت الله محمدتقی مصباح یزدی طاب ثراه را به ساحت مقدس امام عصر ارواحنا فداه، رهبر فرزانه انقلاب مد ظله العالی، حوزه های علمیه، بیت مکرم ایشان و امت حزب‌الله تسلیت و تعزیت عرض می کنم .

خدای متعال روح آن عالم ربانی را به اولیای کرامش محشور فرماید.

علی اکبر کلانتری

نماینده فارس در مجلس خبرگان رهبری

__________________________

پیام امام جمعه شهرک گلستان شیراز:

بسم الله الرحمن الرحیم  اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لایسدها شئی الی یوم القیامه

مرحوم حضرت آیه الله حاج محمد تقی مصباح یزدی دانشمند و فیلسوف و فقیه وعارف و مجاهدی  که ذوب در ولایت فقیه بودند و در دفاع از ارکان دین مبین اسلام و مکتب صادق آل محمد ص در میدان عمل سنگربانی شکست ناپذیر و استوار بود و بصیرت کم نظیرش در تشخیص راه حق و ثبات قدم  در صراط مستقیم خط ولایت سرمشق و الگویی برای رهپویان این خط نورانی بود و خورشید فروزان وجودشان روشنی بخش جان های طالب علم و معرفت بود، به ملکوت اعلی پیوست و در جوار اسلاف واساتید والامقام و همسنگران سابق خود در  میدان علم و مجاهدت در ملاء اعلی منزل گرفت.

در گذشت این عالم ربانی را به محضر حضرت ولی عصر عج و مقام عظمای ولایت و امت دین پرور ولایتمدارو شاگردان حضرتش و بالاخص خانواده و فرزندان آن عالم جلیل القدر تسلیت عرض نموده و علو مقام ایشان را از درگاه ربوبیت مسئلت دارم.

محسن روحانی 

امام جمعه شهرک گلستان شیراز

__________________________

پیام دبیر جامعه روحانیت شیراز:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ

خبـر رحلت عـالـم ربانـی و فقیـه بـرجستـه و عـالـی مقـام حضـرت آیـت ‌الله محمـد تقـی مصبـاح یـزدی رضـوان الله تعالـی علیـه موجـب تأسـف و تـأثـر فـراوان گـردیـد .

 این عـالـم بـزرگـوار از سابقـون انقلاب اسـلامـی بودند و در طول حیات طیبـه خـود همـواره به پیشبرد اهـداف نظام اسلامـی کمک و همچنین در تربیت شـاگـردان مبـرز و متعهد همت گماشتند و بدون شک فقـدان ایشان خسـارتی است بس سنگین که تنها لطف و عنایت ویژه حضـرت حـق می تواند آن را جبـران کند.

 اینجانـب رحلـت جـانـگـذار ایـن فقیـه جلیل القـدر را به سـاحـت قـدسـی ولـی الله الاعظـم (عج)، مقـام معظـم رهبـری حضـرت آیـت الله العظمـی امـام خـامنـه ای مـدظلـه العـالـی، مـراجع عظام تقلیـد، حـوزه‌هـای علمیـه، شـاگـردان آن عالـم ربـانـی، بیت شریف ایشان  و امت مسلمان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال عـلـو درجـات و حشـر بـا اولیاء الهـی را بـرای آن فقیـد سعیـد مسئلت می‌نمایم.

العبد سید محی الدین طاهری

دبیر جامعه روحانیت شیراز

و تولیت آستان حضرت سید علاءالدین حسین (ع)

__________________________

پیام سازمان بسیج طلاب و روحانیون:

بسم الله الرحمن الرحیم

ما قَبَضَ اللّه ُ تَعالی عالِما مِن هذهِ الاُمَّةِ إلاّ کانَ ثَغرَةٌ فِی الإسلامِ ، لا تُسَدُّ ثُلمَتُهُ إلی یَومِ القِیامَةِ

 خداوند متعال عالمی را از میان این امت نَبرَد، مگر این که رفتن او رخنه ای در اسلام باشد، که تا روز قیامت این رخنه بسته نمی شود

درگذشت فقیه عالیقدر، مبارز خستگی ناپذیر انقلاب و ذخیره علم و فقاهت، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی  رضوان الله علیه باعث اندوه فراوان ملت شریف ایران و جامعه روحانیت گردید.

حضرت آیت الله مصباح یزدی (ره ) از زمره بهترین اندیشمندان جهان اسلام، یاران وفادار رهبری و مجاهدان فی سبیل الله بود که سال های طولانی از عمر با برکت خویش را به دین  و حوزه های علمیه صرف مجاهدت، تعلیم و تربیت نیروهای انقلابی و نشر معارف اسلامی و اخلاقی نمود.

فقدان و مصیبت درگذشت این عالم گرامی را به محضر مقدس حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، بیت مکرم ایشان، حوزه های علمیه، مردم شریف ایران وشاگردان ایشان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای ایشان رحمت و غفران الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسالت داریم.

روابط عمومی سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه فجر استان فارس

__________________________

پیام مسئولان حوزوی علامرودشت:

قال رسول الله(ص )

اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الا سلام ثلمه لا یسدها شیء

رحلت عالم ربانی فقیه وحکیم عالی قدر

حضرت آیت الله مصباح یزدی رحمه الله علیه را محضر مبارک حضرت بقیه الله الاعظم صاحب العصر و الزمان، حضور مقام معظم رهبری، حوزه‌های علمیه، تمام شیعیان جهان وبیت معظم له تعزیت وتسلیت عرض نموده رضوان الهی وعلو درجات آن فقید سعیدراازدرگاه خدای متعال درخواست می نمائیم.

احمد باقری نیا امام جمعه علامرودشت

حسن رضائی مدیر مدرسه علمیه امام علی ابن ابیطالب علیه السلام علامرودشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha