جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله مصباح یزدی

حوزه/ علما و مراکز حوزوی استان فارس طی پیام های جداگانه ای ارتحال آیت الله مصباح را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، جمعی از شخصیت ها و مسئولان مراکز حوزوی و تنی چند از ائمه جمعه استان فارس طی پیام هایی، ارتحال عالم ربانی و عمار انقلاب آیت الله مصباح را تسلیت گفتند.

بسم الله الرحمن الرحیم

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ

خبـر ارتحـال عـالـم وارستـه و مجـاهـد حضـرت آیـت الله محمـد تقـی مصبـاح یـزدی طاب ثـراه مـوجـب انـدوه فـراوان گـردیـد .

این عـالـم برجستـه که همواره در خط ولایت قـدم برمیداشت یکی از چهـره هـای مـؤثـر در تـرویـج معارف اسلامـی و تربیت دینـی بـود و در طول حیات خـود خـدمـات ارزشمنـدی به حـوزه های علمیـه و نظام اسلامـی داشت .

جـامعـه روحانیـت شـیـراز این فقـدان حـزن انگیـز را ‌بـه محضـر بقیه الله الاعظـم ارواحنـا فـداه ، مقـام معظـم رهبـری حضـرت آیت الله العظمـی خـامنـه ای مدظلـه العالـی، حـوزه هـای علمیـه، شـاگردان ایشان، بـویـژه بیت معـزز آن فقیـد سعیـد تسلیت گفته، برای آن مـرحـوم از خـداونـد متعال طلب غفـران و رضـوان و هم نشینی با صـالحان و صـدّیقـان و بـرای بازمانـدگان أجـر و صبـر مسألت می نماید.

سید علی اصغر دستغیب

رئیس جامعه روحانیت شیراز

_________________________

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّا لِلَّهِ و َإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

قال رسول الله (ص): إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ. هرگاه عالمی بمیرد رخنه ای جبران ناپذیر در اسلام ایجاد می شود که تا روز قیامت هیچ چیز آن را فرو نمی ‏پوشد.

بیت مکرم و معززحضرت آیت الله  علامه محمد تقی مصباح یزدی (قدس اللّه نفسه الزکیه )

هرگاه عالمی از دنیا برود رخنه ای جبران ناپذیر در اسلام ایجاد می شود که تا روز قیامت هیچ چیز آن را فرو نمی ‏پوشاند. عـروج ملکوتی و رحلت جانـکاه عالم جلیل القدر، فقیه ،  استاد اخلاق،  مبارز نستوه، مدافع انقلاب و  ولایت و سالک الی الله حضـرت آیت الله علامه محمد تقی مصباح یزدی (رضوان الله تعالی علیه)  موجب تأسف و تأثر بسیار آحاد مردم و جمیع دلسوزان انقلاب گردید.  بی شک فقدان آن یار وفادار رهبری و اندیشمند جهان اسلام که از جمله شاهدان و عالمانی بود که با تربیت شاگردان فرهیخته و انقلابی، تبیین وترویج حکمت متعالیه اسلامی و نشر معارف دینی مسیر « من الخلق الی الحق » را برای تعالی روح  و  جسم خویش برگزید؛  ضایعه ای جبران ناپذیر برای  جامعه اسلامی  بالاخص شاگردان،  مریدان  و دلباختگان  واقعی آن عالم بزرگوار است.

اینجانب به نمایندگی از مجموعه قضات و کارکنان دادگستری و اعضای شورای قضایی استان فارس این فقدان عظیم و مصیبت گران را به پیشگاه مقدس حضرت بقیة الله الاعظم (روحی و ارواحنا له الفداء)،  نائب برحقش حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مد ظله العالی)،   جامعه روحانیت و اساتید معزز حوزه علیمه، مردم شریف و ولایتمدار ایران اسلامی، بیت مکرم و معزز آن فقیه عالیقدر و همه وفاداران انقلاب اسلامی تسلیت و تعزیت عرض نموده؛ از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم رضوان و غفران واسعه الهی و برای بازماندگان و دلدادگان آستانش صبر و شکیبایی و توفیق بهره مندی از آثار و تعلیمات رفیع ایشان درخدمت به اسلام و انقلاب مسئلت دارم.

سید کاظم موسوی

_________________________

هوالباقی، اذامات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لایسدها شی

 ارتحال جانسوز فقیه عالیقدر، عمار انقلاب و پشتوانه معنوی حوزه‌ های علمیه که  عمر شریف خود را در راه نشر فرهنگ والای اسلام و حمایت های بی دریغ از انقلاب اسلامی و امام راحل و مقام معظم رهبری مد ظله العالی سپری نمودند به ساحت مقدس قطب عالم امکان حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا له ارواحنا مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران اسلامی بیت معظم له و به شاگردان و دوستان آن عزیز سفرکرده تسلیت و تعزیت عرض نموده و از درگاه الهی برای آن عزیز علو درجات و همنشینی با اولیا الله و برای بازماندگان صبر و شکیبایی آرزومندم.

عنایت الله اکبری امام جمعه شهرستان قیروکارزین

_________________________

"انا لله و انا الیه راجعون”

ارتحال ملکوتی فقیه ربانی، فیلسوف بزرگ الهی و عمار انقلاب، آیت الله علامه محمد تقی مصباح یزدی (رضوان الله تعالی علیه) را محضر حضرت بقیةالله الاعظم عجل الله تعالی فرجه، مقام معظم رهبری دامت برکاته، مراجع عظام تقلید دامت برکاتهم، حوزه های علمیه، و ملت عزیز ایران اسلامی تسلیت عرض می نمائیم.

مدیریت حوزه علمیه استان فارس

_________________________

هوالباقی، اذامات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لایسدها شی

 ارتحال جانسوز فقیه عالیقدر و عمار انقلاب را به ساحت مقدس قطب عالم امکان حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا له ارواحنا، مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران اسلامی بیت معظم له و به شاگردان و دوستان آن عزیز سفرکرده تسلیت و تعزیت عرض نموده و از درگاه الهی برای آن عزیز علو درجات و همنشینی با اولیا الله و برای بازماندگان صبر و شکیبایی آرزومندم.

محمد صادق مهرابی مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha