پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تقرير مصور عن الفقيد آية الله مصباح اليزدي مع قائدة الثورة الإسلامية

حوزه/ ۷ مدرسه علمیه آذربایجان غربی ارتحال آیت الله مصباح را به مقام معظم رهبری، حوزه های علمیه و مردم ایران اسلامی تسلیت گفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، مدارس علمیه آذربایجان غربی ارتحال آیت الله مصباح را تسلیت گفتند.

مدرسه علمیه الزهرا (س) ارومیه:

بسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

«إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ»

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ

ارتحال عالم ربانی، روحانی عالیقدر و مجتهد مهذب حضرت آیت الله شیخ محمدتقی مصباح یزدی موجب تاسف و تالم فراوان گردید.

این مرجع عالیقدر دینی، صاحب نظر متفکر و اندیشه‌پرداز برجسته جهان تشیع در سراسر عمر با برکت خویش به فراگیری، نشر و ترویج علوم اسلامی و تربیت طلاب و شیفتگان معارف دینی همت گماشتند و در محضر اساتید معظم حضرات آیات عظام بروجردی، اراکی، بهجت، امام خمینی و علامه طباطبایی تلمذ و عمر پربرکت خود را در راه اعتلای دین و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران صرف نمودند.

راه‌اندازی مراکز و موسسات بزرگی همچون موسسه در راه حق ، بنیاد فرهنگی باقرالعلوم‌ و موسسه آموزشی و پژوهشی امام‌خمینی (ره) در زمینه پژوهش دین، سهم فراوانی در پاسداری از حریم اسلام و شعائر اهل بیت علیهم‌السلام در طول سالهای گذشته داشتند.

آیت‌الله مصباح یزدی همواره در زمره ارادتمندان به امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بوده و در همه ادوار مورد وثوق عنایت رهبری عالی نظام قرار داشتند.

خدمات ایشان که حقیقتاً عمار انقلاب و مطهری زمان بودند، علاوه بر توجه به تعالی وسیع علوم دینی، در بخش‌های متعدد سیاسی از جمله نمایندگی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، عضویت در ستاد انقلاب فرهنگی، اهتمام در اسلامی کردن متون درسی دانشگاه‌ها و دفتر همکاری‌ها و ارتباطات مبانی حوزه و دانشگاه، ریاست شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت و عضویت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برکات فراوانی برای نظام اسلامی داشته است.

بی شک فقدان این فقیه عالی مقام خسارتی جبران‌ناپذیر برای کشور و حوزه‌های اندیشگاهی و دین شناسی خواهد بود.

مدرسه علمیه و مرکز تخصصی الزهرا(س) ارومیه ضمن تسلیت این ضایعه بزرگ به پیشگاه حضرت بقیة الله اعظم ارواحنا له الفدا مقام معظم رهبری، مردم شریف ایران، برای آن عالم ربانی علو درجات و مغفرت الهی مسئلت دارد.

-----------------------------------------------------------------

مدرسه علمیه ریحانة الرسول ارومیه:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ

وقتی عالمی فقیه، فوت کند در اسلام رخنه و حفره‌ای ایجاد می‌شود که هیچ چیزی نمی‌تواند جای آن را پر کند.

در گذشت فقیه انقلابی، فیلسوف مجاهد، عمار انقلاب، حضرت آیت الله علامه محمدتقی مصباح یزدی باعث تاسف و تالم خاطر همگان به ویژه شیفتگان راه علم ومعرفت گردید.

تلاشها و مجاهدتهای این عالم عالیقدر و عمار انقلاب و رهبری در راه دین و اعتلای ارزشهای انقلاب اسلامی بر همه واضح و آشکار است

آیت الله مصباح یزدی صبورانه هجمه‌ها را تحمل کرد و دفاع و حمایت از ولایت فقیه از ممیزه‌های این شخصیت انقلابی است.

نطق قوی و مستحکم آیت الله مصباح یزدی در نقد جریان های سیاسی آلوده موجی از اهانت ها و هتاکی‌ها را از سوی برخی جریانات سیاسی متاثر از دشمنان برانگیخت، اما این شخصیت برجسته در تمام دورانی که مورد هجمه قرار می گرفت صبورانه تحمل کرد و ثابت قدم و استوار در خط مستقیم انقلاب اسلامی به روشنگری پرداخت.

بی شک فقدان چنین عالمانی ضایعه ای بزرگ و خسارتی جبران ناپذیر بر عرصه های اندیشه وعلم و دین شناسی وارد می آورد.

مدرسه علمیه ریحانه الرسول علیها السلام ارومیه رحلت این عالم ربانی را به حضرت بقیة الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف و نایب بر حق ایشان مقام معظم رهبری و عموم ارادتمندان به ایشان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای روح آیت‌الله مصباح یزدی علو درجات را مسئلت دارد.

-----------------------------------------------------------

مدرسه علمیه امام خمینی (ره) خوی:

بسم الله الرحمن الرحیم

إنّا لله و إنّا إلیه راجعون

ارتحال عالم ربانی، فقیه و فیلسوف انقلابی حضرت آیت الله مصباح یزدی را خدمت حضرت بقیة الله اعظم (عج) و مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید (دامت برکاتهم) تسلیت می‌گوییم.

خبر رحلت آیت الله مصباح یزدی در شب سالگرد مالک اشتر دوران ما، قلب هایمان را بار دیگر داغدار کرد.آن عالم مجاهد عمرش را در خدمت دین و انقلاب اسلامی گذراند و در این راه مصداق بارز(و لایخافون لومة لائم) بود و عالم شجاعی که یک تنه در برابر افراد فریبکار ایستادگی می‌ کرد و با منطق روشن و دقیق خود با انحراف و التقاط جبهه گیری می نمود.

فضایل و سجایای کم نظیرش مثال زدنی بود.اخلاص همراه با بصیرت نافذ و مقام بلند علمی‌اش، او را به مجاهدی والا رساند. حمایت بی دریغش از انقلاب و امام راحل و مقام معظم رهبری، از او عمار دوران امیرالمومنین(علیه السلام) را در اوج فتنه در ذهن هایمان نمایان می ساخت.

درود و رضوان الهی برای این مفسر و عالم و مجاهد فرهیخته را خواهانیم. خداوند ان‌شاءالله ایشان را با ائمه معصومین (علیهم السلام) محشور بفرماید.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته.

------------------------------------------------------------------

مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (س) سلماس:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ

رحلت عالم ربانی ، فقیه بصیر و فیلسوف مجاهد حضرت آیت الله مصباح یزدی را به ساحت امام زمان ارواحنا فداه و مقام معظم رهبری ، حوزه های علمیه و علمای اسلام و شاگردان و تربیت یافتگان ایشان تسلیت عرض می نماییم .

آیت الله مصباح یزدی سراسر عمر با ارزش خود را در راه ترویج مکتب اهل بیت علیهم السلام سپری کرد و از هیج کوششی در این راه دریغ نکرد و این ویژگی می تواند به عنوان یک الگوی ارزنده برای طلاب دینی باشد و از درگاه خداوند متعال رحمت و مغفرت الهی را برای آن بزرگوار مسالت می نماییم.

--------------------------------------------------------------

مدرسه علمیه امام علی (ع) سلماس:

انا لله و انا الیه راجعون

رحلت جانگداز عمار رهبر انقلاب ، عالم ربانی و  فیلسوف مجاهد حضرت "آیت الله علامه مصباح یزدی" را به محضر امام زمان (عج)و مقام معظم رهبری و عموم امت حزب الله تسلیت می گوییم.

سالها مجاهدت علمی و عملی ایشان، قبل و بعد از پیروزی انقلاب و تبعیت مستمرّ ایشان از امامین انقلاب و حمایت قاطعانه و عالمانه از مبانی "اسلام اصیل" و "ولایت فقیه" و روشنگری مداوم و مقابله عمیق علمی با جریان "نفاق جدید" ، چراغ راه همه دوستداران انقلاب اسلامی ؛ به ویژه حوزه های علمیه و علمای انقلابی و طلاب جوان خواهد بود ..ان شاءالله

خداوندش با محمد و آل محمد محشورش فرماید.

وَ سَلامٌ عَلَیهِ یوْمَ وُلِدَ وَ یوْمَ یمُوتُ وَ یوْمَ یبْعَثُ حَیا

-----------------------------------------------------------------

مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه:

باسمه تعالی

انا لله و انا الیه راجعون

اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمة لایسدها شیء

خبر ارتحال عالم ربانی، مجاهد خستگی ناپذیر ، مطهری زمان، عمار رهبری آیت الله علامه محمد تقی مصباح (ره)، همزمان با سالگرد سردار دلها شهید سلیمانی، قلب هر مؤمن معتقد به اسلام و تشیع را متأثر کرد.

شخصی که با مبارزه علمی و مجاهدت های شبانه روزی خود در ایفای وظیفه، اعجاب دوستان انقلاب و حتی دشمنان انقلاب و مخالفین خود او را نیز برانگیخته بود و به اقرار خود آنها، از بزرگترین موانع نفوذ دشمن محسوب می شد.

یقینا زحمات و خدمات علمی ایشان در جهت تبیین اسلام و گسترش معارف دینی از ابتدای انقلاب تاکنون در تاریخ ثبت شده و بعد از حیات ایشان نیز ادامه دار خواهد بود.

اخلاص ، جدیت، بصیرت، زمان شناسی و خستگی ناپذیری ایشان نسبت به دفاع از انقلاب و رهبری معظم انقلاب و محبت و ارادت و تواضع ایشان نسبت به اهل بیت علیهم السلام؛ برای تمامی ارادتمندان به اسلام و انقلاب سرمشق و الگویی کامل است.

اینجانب به نوبه خود، این ضایعه دردناک را محضر حضرت ولیعصر (عج) و مقام معظم رهبری(دام عزه)، مراجع معظم تقلید(حفظهم الله)، بیت شریف ایشان، شاگردان و تمامی ارادتمندان ایشان تسلیت عرض میکنم.

-----------------------------------------------------------------
 مدرسه علمیه زینب کبری (س) ارومیه:

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

«إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ»

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ

ارتحال عالم ربانی، روحانی عالیقدر و مجتهد مهذب حضرت آیت الله شیخ محمدتقی مصباح یزدی موجب تاسف و تالم فراوان گردید.

ضمن تسلیت فقدان اندوهبار آن اندیشمند برجسته و محقق شهیر دینی به مقام معظم رهبری امام خامنه ای دامه برکاته، حوزه های علمیه، خانواده گرانقدر و عموم بستگان ،ارادتمندان و شاگردان ایشان و نیز مردم همیشه در صحنه و انقلابی قم، علو درجات آن فقید سعید و صبر و شکیبایی بازماندگان را از خداوند سبحان مسئلت دارم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha