پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به حوادث انقلاب در ۱۹ دی ماه، گفت: مردم با هدایت و راهبری طلاب و روحانیون علیه مقاله منتشر شده روزنامه اطلاعات به قلم رشیدی مطلق قیام کردند و حماسه بصیرت آنها باعث شد پایه های رژیم ستم شاهی به لرزه درآمد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، در مراسم بهره برداری نخستین فرهنگسرای بانوان شهر سردرود و توزیع بسته های کمک معیشتی در این شهر، با بیان اینکه رزمایش مواسات و کمک های مومنانه صحنه هایی بی نظیر از روحیه انقلابی و اسلامی مردم کشورمان است، گفت: کمک های مردمی در قالب رزمایش همدلی و مواسات جلوه های زیبایی از ایثار و مهربانی را به نمایش گذاشت.  

امام جمعه تبریز با یادآوری روزهای دفاع مقدس و پشتیبانی مردم از جبهه ها، ادامه داد: رزمایش مواسات و کمک های مومنانه روزهای سخت دروان جنگ را تجلی می کند که مردم قهرمانانه از جبهه ها پشتیبانی می کردند و امروز هم از همنوعان خود و آسیب دیدگان از کرونا دستگیری می کنند.  

وی در ادامه با اشاره به مناسبت های تقویمی از ۱۷ دی ماه به عنوان روز تاریخی یاد کرد و گفت: در آن زمان رضاخان با تاثیرپذیری از سیاست های آتاترک قانون کشف حجاب را تصویب و به اجرا گذاشت که با قیام مردم در مسجد گوهرشاد مواجه شد.  

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی ادامه داد: هر چند در آن زمان و در زمان پهلوی دوم فرهنگ بی حجابی و بدحجابی ادامه یافت، اما خیزش مردم و انقلاب اسلامی بار دیگر آموزه های اسلام را در جامعه جاری کرد.  

امام جمعه تبریز تاکید کرد: والدین و مسئولان امور تربیتی باید از سنین کودکی، فرزندان خود را با آموزه های دین اسلام و حجاب آشنا کنند.  

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم اشاره ای هم به حوادث انقلاب در ۱۹ دی ماه کرد و گفت: مردم با هدایت و راهبری طلاب و روحانیون علیه مقاله منتشر شده روزنامه اطلاعات به قلم رشیدی مطلق قیام کردند و حماسه بصیرت آنها باعث شد پایه های رژیم ستم شاهی به لرزه درآمد.  

وی ادامه داد: قیام ۲۹ بهمن تبریز و بزرگداشت چهلم شهدای قیام مردم قم زمینه ساز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی شد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha