پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ دیدار مسئولان اسفراین و جاجرم با نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: اقدام اخیر جمهوری اسلامی در آغاز غنی‌سازی ۲۰ درصدی مانور مواجهه قاطع و فعال و نماد هم‌صدایی قوای ایران انقلابی در مقابله با بدعهدی‌های روزافزون اروپا و آمریکا است و بدین‌جهت این اقدام جنبه بازدارندگی نیز خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست با مسؤولان فرهنگی استان، با اشاره به واکنش منطقی ایران به بدعهدی غرب و اقدام به غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانیوم، گفت: واکنش اروپایی‌های بدعهد در برابر این اقدام منطقی و درست کماکان طلبکارانه و گستاخانه است.

وی افزود: اروپا و آمریکا در طول چهار سال گذشته در برابر انجام کامل تعهدات توسط ایران کوچک‌ترین قدمی برای اجرای تعهدات خود برنداشته‌اند فلذا به ایران بدهکار هستند و باید بدانند هرگونه تهدید و اعمال فشار بیشتر، نتیجه معکوس داشته و سرعت ایران را برای برداشتن‌های گام‌های بعدی بیشتر خواهد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اضافه کرد: در تبیین منطقی بودن این اقدام باید گفت که بر اساس منطق هزینه - فایده این یک امر طبیعی و عقلانی است که در عرصه مدیریت منازعات و بحران‌ها بُرد با طرفی است که بیشترین فایده را کسب کرده و کمترین هزینه را پرداخت کند.

وی ادامه داد: ادامه شرایط کنونی چیزی جز پرداخت هزینه‌های گزاف و امتیازات مجانی نخواهد بود و در مقابل این طرف گستاخ غربی است که علیرغم پرداخت کمترین هزینه، بُرد خواهد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری افزود: هم طرح مجلس و هم اقدام دولت، جنبه حقوقی و فنی و سیاسی دارد؛ چون از سویی طبق توافقنامه برجام است و از دیگر سو در داخل کشور نیز کلیه فرایندهای قانونی را از طرح تا اجرا طی کرده است.

وی افزود: استکبار جهانی باید بداند زیاده‌خواهی و تهدید و زبان زور برای او هزینه خواهد داشت، اقدام اخیر جمهوری اسلامی مانور مواجهه قاطع و فعال و نماد هم‌صدایی قوای ایران انقلابی در مقابله با بدعهدی‌های روزافزون اروپا و آمریکا است و بدین‌جهت این اقدام جنبه بازدارندگی نیز خواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اضافه کرد: همه باید بدانیم برجام یک سازوکار برای لغو یک‌باره همه تحریم‌ها بود اکنون و در شرایطی که نه‌تنها تحریمی لغو نشده بلکه بر شدت و وسعت آن نیز افزوده شده است، هیچ دلیل حقوقی، منطقی و عقلانی برای تداوم محدودیت‌های هسته‌ای ایران باقی نمانده است و انتظار می‌رود اهل قلم و رسانه و تریبون باید این موضوع را برای همگان روشن کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha