چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
واکسن کرونا

حوزه/ کشوری که بیشترین فوتی کرونا را دارد و اخیرا پزشک بیمارستانش سه هفته بعد از تزریق واکسن، بدون هیچگونه سابقه بیماری از دنیا رفته و چندنفر دیگر که تزریق آزمایشی واکسن داشته اند نیز دچار التهاب و فلج صورت شده اند، چگونه می تواند قابل اعتماد باشد؟

خبرگزاری حوزه | در شرایطی که واکسن داخلی در مرحله تست انسانی محدود نیز به موفقیت دست یافته، برخی که می توان به نام جریان تحقیر از آنها یاد نمود، سعی دارند با هشتگ واکسن بخرید و شانتاژ علیه فرمایشات رهبرمعظم انقلاب در باب ممنوعیت واکسن های آمریکایی و انگلیسی و عدم اطمینان به واکسن های فرانسوی، جاده صاف کن فاجعه های احتمالی بهداشتی در آینده شوند.

جریان تحقیر که هر چه داریم را زبیگانه تمنا می کنند، یا وضعیت آمریکا را به خوبی رصد نمی کنند و میزان تلفات کرونایی شان‌را نمی دانند که در یک روز ۴ هزار فوتی دارند و یا دنبال تسویه حساب سیاسی علیه ملت ایران و عزت ایرانی هستند. نخبگان و دانشمندان ایرانی همان قهرمانان وطنی هستند که در ساخت سانتریفیوژهای هسته ای و سلول های بنیادی و موشک های دوربرد و ناوشکن و زیردریایی و پهباد و ... امتحان خودش را پس داده و هژمونی نظام‌سلطه در منطقه را به زیرکشیده و به اذعان تاریخ و گفته وزیر بهداشت، حدود۱۰۰ سال است که واکسن تولید می کند.

باید گفت، تردید و تحقیق نسبت به تولیدات دشمن شماره یک خود، امری طبیعی است و ممنوعیت واکسن وارداتی از کشوری که در مسیر درمان ملت خود درمانده شده، کاملا قابل هضم و منطقی است.

کشوری که بیشترین فوتی کرونا را دارد و اخیرا پزشک بیمارستانش سه هفته بعد از تزریق واکسن، بدون هیچگونه سابقه بیماری از دنیا رفته و چندنفر دیگر که تزریق آزمایشی واکسن داشته اند نیز دچار التهاب و فلج صورت شده اند، چگونه می تواند قابل اعتماد باشد؟

سیاسی خواندن این تصمیم و سوار بر هشتگ ها، راهبرد معقول نظام در ممنوعیت واکسن های آمریکایی و انگلیسی را با عملیات سایبری تحت فشار قرار دادن، چیزی جز خودتحقیری و به چالش کشیدن هویت و اصالت ایرانی نیست.

همان هایی که دم از کوروش کبیر و ایرانیت و تمدن ۷۰۰۰ هزارساله می زنند، حال چه شده که اعتماد به جوانان و هموطنان کوروش را برنمی تابند و مرغ ناکارآمد همسایه را هم غاز می دانند؟

به قلم: علیرضا محمدلو

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha