جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
فیلم تفرقه انگیز بانوی بهشت

حوزه/ در بیانیه مشترک جمعی از علمای شیعه درباره ساخت فیلمی راجع به زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) در انگلیس، نسبت به ایجاد تفرقه و اصطکاک میان جامعه اسلامی هشدار داده شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، جمعی از علمای شیعه، بیانیه‌ای مشترک درباره ساخت فیلمی راجع به زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) منتشر کردند. این بیانیه به امضای نماینده مقام معظم رهبری در انگلیس و نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا و تعدادی دیگری از شخصیت های شیعه رسیده است.

بسم الله الرحمن الرحیم

مومنان عزیز

پیامبر اکرم ص فرمود: فاطمه (س) سرور همه زنان جهان است.  

حضرت فاطمه الزهرا (س) برای همه مسلمانان شخصیتی بسیار عزیز و محبوب است. او محترم‌ترین و ایده‌آل ترین بانو است که الگویی برای همه مسلمانان، زنان و مردان است. او به رغم عمر کوتاه خود، تأثیر عمیقی بر همه افراد اطراف خود گذاشت و میراثی باشکوه از خود به جای گذاشت.

او نمادی از ایمان، صبر، پاکدامنی و صداقت است. زندگی او وصیت نامه‌ای پر از حمایت از مهر رسولان، حضرت محمد (ص) و امیرالمومنین، حضرت علی بن ابیطالب (ع) است. حضرت فاطمه (علیهاالسلام) بهترین فرزندان را پرورش داد و الگویی مناسب برای پیروی از همه بود.

در هفته‌های اخیر مورد ما متوجه شدیم برخی فیلمی راجع به زندگی ایشان ساخته‌اند. اگرچه ما به طور مفصل از محتویات این فیلم مطلع نیستیم اما می‌خواهیم به همه اعضای جامعه خود اطلاع دهیم که هر چیزی که باعث ایجاد اصطکاک و اختلاف بین مسلمانان شود، خلاف ایمان  است و با فتاوی مراجع شریف ما مطابقت ندارد.

بنابراین هر صحنه‌ای که شخصیت‌های مقدس دیگر مسلمانان را به تصویر بکشد و باعث درگیری‌های فرقه‌ای شود نمایانگر مذهب شیعه نیست. ما برای سلامت و امنیت همه مردم مومن در سراسر جهان دعا می کنیم.

اسامی امضاء کنندگان این بیانیه:

سید مرتضی کشمیری

شیخ علی عالمی

سید فاضل میلانی

سید محمد موسوی

سید محمد سعید موسی خلخالی

سید علیرضا رضوی

سید هاشم موسوی

تاریخ: ۶ ژانویه ۲۰۲۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    0 0
    خیلی خووب
  • Murtadha IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    0 0
    دقیقا