شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
لزوم نگاه بنیادین به مسئله عفاف و حجاب و پرهیز از نگاه های سطحی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران بوشهر در جلسه ی بررسی فرصت ها و آسیب ها در مقوله عفاف و حجاب، بر لزوم نگاه بنیادین به مسئله عفاف و حجاب و پرهیز از نگاه های سطحی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بوشهر، جلسه ی بررسی فرصت ها و آسیب ها در مقوله عفاف و حجاب با حضور حجت الاسلام علی اکبر اسماعیلی مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر و جمعی از مدیران و مسئولین استان در دفتر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان برگزار گردید.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر ضمن تقسیم علل گرایش محدود افرادی در جامعه به بد حجابی، گفت: در مقوله عفاف و حجاب ما باید به مسائل نگاه بنیادین و ریشه ای داشته باشیم و در تحلیل آنها علل فرهنگی، معیشتی، توطئه چینی و دسیسه ها را نیز در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: هنگامی که مسئله عفاف و حجاب به طور بنیادین مورد بررسی قرار گرفت، درگام دوم باید متناسب با علل این موضوع تهمیدات لازمی برای بهبود وضعیت در نظر گرفت و برای بر خورد با هر کدام از این ها مطابق با همان علت عمل کرد.

اسماعیلی اظهار کرد: عده ای از افراد به ظاهر بد حجاب، ولی در دل ایمان به اسلام، اهل بیت ( علیهم السلام)، انقلاب و نظام دارند، ولی گرفتار عرف و فرهنگ و تبلیغات غربی شده اند، لذا باید با یک برنامه ریزی صحیح و طولانی مدت، به طور  ریشه ای به این موضوع  در عرصه خانواده، مدارس و جامعه پرداخت، چراکه برنامه های کوتاه مدت و گذرا قطعا راهگشا نخواهد بود.

مدیر حوزه خواهران بوشهر در ادامه اظهار کرد:  باید توجه داشت که عده ای محدود نیز در این میان هستند که برای تضعیف دین و انقلاب تظاهر به بدحجابی می کنند و هدف شان ترویج الگو و رفتارهای ضد دین و الگو گیری از فرهنگ منحط غربی در جامعه است که قطعا شیوه بر خورد با این گروه تفاوت دارد.

وی در پایان به ارائه راهکار پرداخت و  با اشاره به لزوم بهره گیری از سند حجاب و عفاف در استان، گفت: از آنجایی که فعالیت هایی این چنینی با همکاری چند سازمان و اداره مربوطه باید انجام شود، بهتر است جهت ایجاد انسجام و هماهنگی بیشتر در برنامه ریزی، اجرا و ادامه روند از سند عفاف و حجاب استان بهره برد.

اسماعیلی ادامه داد: سند عفاف و حجاب استان با همت جمعی از فرهیختگان استان و حوزه علمیه خواهران نگارش و تدوین شده و در شورای فرهنگ عمومی نیز مصوب گردید و به دستگاه های ذیربط نیز ابلاغ شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: این سند که به طور همه جانبه تعریف و تدوین شده است، ۲۷ دستگاه و سازمان را شامل می شود و که اجرا و به جریان افتادن آن نیازمند همکاری، توجه و اهتمام و ویژه مسئولین این ادارات می باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha