جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر / افتتاح کلینیک فرهنگی اجتماعی ناصرین

حوزه/ مدیر موسسه فرهنگی سراج گفت: تربیت و بازپروری مجرمین و متهمینی که از سوی قضات به کلینیک ارجاع داده می‌شوند، مصون سازی جامعه و فضای شهر نسبت به بروز بزهکاری‌ها و جرائم و پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی به صورت منسجم و هدفمند از مهم ترین اهداف این کلینیک خواهد بود.

حجت الاسلام مهدی ارتقایی معاون تبلیغ حوزه علمیه استان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با اشاره به برگزاری مراسم افتتاحیه کلینیک فرهنگی اجتماعی ناصرین در همدان، اظهار داشت: پس از برگزاری چندین جلسه بین موسسه فرهنگی سراج به نمایندگی از حوزه علمیه همدان و دادگستری استان، در رابطه با نحوه فعالیت کلینیک ناصرین، در نهایت تفاهم نامه‌ای در ۵ بند، به امضای طرفین رسید.

وی افزود: طی این تفاهم نامه مقرر شد تا افراد دارای پرونده‌های جرایم غیر اخلاقی و مفاسد اجتماعی از طریق دادگستری استان به این مرکز برای گذراندن دوره ناصرین معرفی و ارجاع داده شوند و طلاب به عنوان کارشناسان این مرکز با بهره‌گیری از سیره و روش شهدا سعی در اصلاح رفتاری این افراد داشته باشند.

مدیر موسسه فرهنگی سراج با بیان اینکه ۴۰ نفر از طلاب خواهر و برادر آماده همکاری در این مرکز هستند، گفت: از این تعداد در گام اول ۱۵ نفر از هفته آینده اقدامات مربوط به پذیرش را انجام خواهند داد و دوره‌های ناصرین را برای افراد بزه کاری که به کلینیک معرفی می شود اجرا خواهند کرد.

وی به تشریح اهداف این طرح پرداخت و گفت: تربیت و بازپروری مجرمین و متهمینی که از سوی قضات به کلینیک ارجاع داده می‌شوند، مصون سازی جامعه و فضای شهر نسبت به بروز بزهکاری‌ها و جرائم و پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی به صورت منسجم و هدفمند از مهم‌ترین اهداف این کلینیک خواهد بود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان تصریح کرد: همچنین تخفیف مجازات یا عدم ثبت سوء سابقه، بر اساس ضوابط و مقررات حقوقی برای محصورینی که با کلینیک و ناصرین جهت اجرای دقیق تقویم تربیتی همکاری مناسب داشته باشند هم در دستور کار این مرکز قرار گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha