جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مسجد و معبد در کرالای هندوستان، دروازه ورودی مشترک دارند

حوزه/ مسجد بلال متعلق به مسلمانان و یک معبد هندوها در کاسارگود در ایالت کرالای هند، با ایجاد یک طاق ورودی مشترک، سعی در ایجاد همدلی و همبستگی میان ادیانی دارند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از newindianexpress، مسجدی متعلق به مسلمانان و یک معبد هندوها در کاسارگود، ناحیه‌ای مسکونی در ایالت کرالای هندوستان، دروازه ورودی مشترکی ایجاد کرده‌اند.

این ورودی دارای یک طاق به منظور همبستگی و همدلی میان ادیانی و ایجاد دوستی در میان مردم این ناحیه به وجود آمده است. در پیش زمینه این دروازه ورودی، سازه‌ای فلزی قدیمی نصب شده که از ۲۰ سال پیش وجود داشته و حاوی نام‌های مجد و معبد است. ورودی مذکور دارای هلال ماه مسلمانان در سمت راست و نماد مقدس هندوها در سمت چپ است.

به گفته مولوتینگال رئیس کمیته معبد، بانیان دو مرکز هر کدام مبلغی را برای ساخت این طاق مشترک در جاده ارائه دادند.

عبدالخادر ، خطیب نماز جمعه مسجد گفت: طاق مشترک برای ایجاد همدلی در به وجود آمد و این امر باعث شد که بین مردم ادیان مختلف دوستی به وجود بیاید.

موولینگال موافقت کرد. وی گفت: وقتی معبد در طول جشنواره صفوف را بیرون می‌آورد ، اعضای مسجد پذیرایی می کنند و میان وعده و آب لیمو می دهند.

به همین ترتیب ، خادر گفت ، در میلاد النبی ، هنگامی که اعضای مسجد به مناسبت سالگرد تولد پیامبر (ص)، جشن می‌گیرند، اعضای معبد از مردم پذیرایی می‌کنند.

 هر دو مرکز همچنین در بازسازی و مرمت مسجد و معبد دین مقابل کمک‌رسانی می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha