شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شورا

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان بر حمایت از نخبگان حوزوی تاکید کرد .

 به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در لرستان، عصر امروز در نشست شورای حوزه علمیه استان با مدیر و اساتید مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد با اشاره به لزوم بهره گیری از نظرات اساتید حوزه، اظهار داشت: با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا می توان با بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی با اساتید حوزه ارتباط برقرار کرد و از نظرات آنها استفاده کرد.

 وی ادامه داد: حوزه های علمیه در طول تاریخ مرکز  تعلیم و پرورش عالمان و اندیشمندان بوده اند. حوزه و مدارس علمیه استان لرستان هم از دیرباز پیشینه خوبی داشته و نمونه آن آیت  الله صادقی هستند که از سال ۱۳۲۵ با حضور در استان منشا خیرات و برکات فراوانی در زمینه های آموزشی، پژوهشی ، علمی و اخلاقی شده اند.

امام جمعه خرم آباد اظهار کرد: انقلاب اسلامی برای روحانیت فرصتی را ایجاد کرده که تعامل و ارتباطشان با مردم در داخل و خارج کشور بیشتر شود، در حالی که چنین فرصتی در گذشته نبوده است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی خاطرنشان کرد: با توجه به  افزایش ارتباط روحانیت با مردم‌، گسترش تقوا و ایمان با برنامه ریزی و نظارت دقیق دقیق بر امور آموزشی، پژوهشی و اخلاقی باید در مدارس علمیه  به دقت اجرا شود.

وی  گفت: اگر تلاش و رشد اقتصادی صورت بگیرد، ولی چنانچه نتوانیم عالمانی که فرهنگ دینی را در جامعه ارتقاء بدهند، تربیت کنیم  و تعلیم و تربیت اسلامی را در راستای حرکت نظام اسلامی در دستور کار قرار ندهیم، رشد اقتصادی در اختیار خواص و مرفهین بی دد

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد:  تقوای اجتماعی و ارتقاء فرهنگ دینی را باید از درون حوزه های علمیه رقم بزنیم و منشا آن نیز روحانیت و حوزه های علمیه است.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: در این موقعیت فرصت اختلاف نداریم و وحدت رمز پیروزی و موفقیت است که خوشبختانه در استان وحدت و همدلی وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی تصریح کرد: حمایت از نخبگان حوزوی امری نیک و پسندیده است و به طور یقین این حمایت مختص به یک نهاد و فرد خاص نیست بلکه باید به طور دسته جمعی علاوه بر خدمات عمومی که به همه طلاب و علما ارائه می شود و افرادی که در تهذیب، تعلیم و تعلم جدیت بیشتری دارند مورد توجه  قرار بگیرند.

امام جمعه خرم آباد در پایان با بیان اینکه وضعیت رسیدگی به موقوفات در استان با وضعیت موجود راه به جایی نمی برد،  خاطر نشان کرد: باید در راستای تحول در مسئله وقف فکر اساسی صورت بگیرد که در همین راستا بنا شده طی جلساتی مواردی همچون زمین های موقوفه حوزه که در اختیار نهادهای غیر حوزوی است، پیگیری و تغییر اساسی نیز برای رسیدن به نتیجه مطلوب در دستور کار است .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha