پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024

حوزه/ نشست «نقش زن در مدیریت اقتصادی خانواده جهت تحقق بیانیه گام دوم انقلاب» در مدرسه علمیه خواهران کریمه اهل بیت(س) خوانسار برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام رسول خواجه کریمی، امام جمعه خوانسار، در نشست «نقش زن در مدیریت اقتصادی خانواده جهت تحقق بیانیه گام دوم انقلاب» در مدرسه علمیه خواهران کریمه اهل بیت(س)خوانسار گفت: بیانیه گام دوم انقلاب، خطاب به همه است مانند «یا ایها الذین آمنوا» که همه مومنان چه مرد و چه زن را در برمی گیرد که یک بخش آن مسائل اقتصادی است. رهبرمعظم انقلاب در این بیانیه  فرمودند: اقتصاد یک نقطه ی کلیدی تعیین کننده است.

وی ادامه داد: اقتصاد قوی نقطه قوت و عامل مهم سلطه ناپذیری کشور است و اقتصاد ضعیف نقطه ضعف و زمینه ساز نفوذ و سلطه و دخالت دشمنان است. فقر و غنا در مادیات و معنویات بشر اثر می گذارد. اقتصاد البته هدف جامعه اسلامی نیست، اما وسیله ای است که بدون آن نمی توان به هدف ها رسید، تاکید بر تقویت اقتصاد مستقل کشور که مبتنی بر تولید انبوه، باکیفیت، توزیع عدالت محور، مصرف اندازه و بدون اسراف و مناسبات مدیریتی خردمندانه است، به خاطر همین تاثیر شگرفی است که اقتصاد می تواند بر زندگی امروز و فردای جامعه بگذارد.

حجت الاسلام خواجه کریمی یادآور شد: انقلاب اسلامی راه نجات از اقتصاد ضعیف، وابسته و فاسد دوران طاغوت را به ما نشان داد، ولی عملکرد های ضعیف، اقتصاد کشور را از بیرون و درون دچار چالش ساخته است. چالش بیرونی تحریم و وسوسه های دشمن است که در صورت اصلاح مشکل درونی، کم اثر و حتی بی اثر خواهد شد.

وی تصریح کرد: چالش درونی عبارت از عیوب ساختاری و ضعف های مدیریتی است. مهمترین عیوب، وابستگی اقتصاد کشور به نفت، دولتی بودن بخش هایی از اقتصاد که در حیطه ی وظایف دولت نیست، نگاه به خارج و نه به توان و ظرفیت داخلی، استفاده اندک از ظرفیت نیروی انسانی کشور، بودجه بندی معیوب و نامتوازن و سرانجام عدم ثبات سیاست های اجرائی اقتصاد و عدم رعایت اولویت ها و وجود هزینه های زائد و حتی مسرفانه در بخش هایی از دستگاه های حکومتی است، نتیجه ی این ها مشکلات مردم از قبیل بیکاری جوان ها، فقر درآمدی در طبقه ضعیف و امثال آن است.

حجت الاسلام خواجه کریمی راه حل مشکلات اقتصاد سیاسی مقاومتی را احساس مسئولیت دانست و گفت: برای اقتصاد مقاومتی دو رکن منابع انسانی؛ که اصلی ترین رکن است و مهارت نیروی انسانی مورد نیاز است.

وی ادامه داد: منابع انسانی به خانواده برمی گردد (مرد، زن و فرزندان) امروزه جمعیت رو به افول است و خانواده ها رشد و رفاه و خوشبختی را در فرزند کم می دانند، در صورتی که هر چه فرزند بیشتر باشد، خواسته ها کمتر می شوند و فرزند کمتر، توقع بیشتر و زندگی را سخت تر می کند، چین بیشترین نیروی انسانی را دارد و برای همین همه ی جهان را فراگرفته است.

امام جمعه خوانسار یکی از اولویت زن و مرد در زندگی مشترک را فرزند اوری دانست و گفت: مهمترین وظیفه زن، آوردن فرزند و پرورش آن است تا جامعه دارای نیروی انسانی بیشتری شود و اقتصاد جامعه هم پیشرفت کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha