جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دختربچه مسلمان انگلیسی به خاطر دامن کوتاه از مدرسه محروم شد

حوزه/ والدین یک دختر مدرسه‌ای مسلمان در لندن به دلیل امتناع از فرستادن وی با دامن کوتاه به مدرسه ، تهدید به اقدامات قانونی شده‌اند زیرا مدرسه یونیفرمی متفاوت از آنچه او می‌پوشد دیکته می‌کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی‌میل، سیهام حمود سال‌ها دامن تا مچ پا برای رفتن به مدرسه استفاده می‌کرد اما به تازگی معلمان او مدعی شده‌اند که این لباس برای مدرسه مناسب نیست و او باید دامن کوتاه به مدرسه بپوشد. این دختر ۱۲ ساله گفت که به دلیل اعتقادات مذهبی خود احساس می‌کند از طرف مدرسه مورد آزار و اذیت قرار گرفته است.

پدرش ادریس حمود ، ۵۵ ساله ، گفت که سیهام هر روز در ماه دسامبر از مدرسه به خانه فرستاده می‌شود و به او گفته می‌شود که لباس صحیح بپوشد.

دبیرستان اوکسبریج  می‌گوید دختران باید شلوار مشکی یا دامن پلیسه‌دار مشکی بپوشند که به گفته والدین بالای زانو است که هر دو گزینه مناسب باورهای اسلامی این خانواده نیست.

مدرسه در محله هیلینگدون، میدلکس ، اکنون تهدید کرده است که به دلیل غیبت های غیرمجاز سیهام، علیه ادریس و همسرش سلما یوسف ، ۴۴ ساله به دادگاه مراجعه خواهد کرد. سیهام که هم اکنون به خاطر محدودیت‌های کرونا در خانه تحصیل می‌کند می‌گوید: من به خاطر اعتقاداتم با قلدری روبرو هستم.

وی گفت: من فکر می ‌نم آنها فقط باید به من اجازه دهند لباس مدرسه را به مدرسه بپوشم. من به طور معمول مدرسه را دوست دارم و کلاس انگیسی و نمایش درس‌های مورد علاقه من است اما نمی‌توانم در آن‌ها شرکت کنم.

وی افزود: به نظر من این رفتار آن‌ها آزار دهنده است زیرا یک ماه از مدرسه را از دست داده‌ام ، بنابراین مجبورم خیلی چیزها را جبران کنم. کاش فقط می‌توانستم به صورت عادی به مدرسه بروم. دوستانم را هم نمی‌توانم ببینم زیرا آن‌ها نمی‌توانند دین من را قبول کنند و به من اجازه انتخاب بدهند که این اشتباه است.

او در ادامه گفت: من از اینکه نمی‌توانم آنچه را که برای دینم می‌خواهم بپوشم ، گیج و آزرده می‌شوم. امیدوارم آنها قوانین خود را تغییر دهند تا دختران مانند من در مدرسه دامن بپوشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha