پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ اجلاسیه کمیسیون آموزش باحضور اساتید محترم مدارس علمیه قم

حوزه/ حجت الاسلام تولمی گفت: در فضای حقیقی، فضای مجازی زندگی ما را در برگرفته است و به هیچ عنوان نمی توان آن را نادیده گرفت؛ به نظر من حال که این فضا وجود دارد باید دید که چگونه می توان از آن استفاده برد.

حجت الاسلام محمدتقی تولمی، استاد مدرسه علمیه رضویه قم درحاشیه برگزاری کمیسیون آموزش اجلاسیه اساتید حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با ارزیابی خود از مباحث این کمیسیون گفت:موضوع شناسی خوبی در این جلسه از آموزش در فضای مجازی به عمل آمد؛ اما اگر از قبل از اساتید خواسته می شد حول موضوع مدنظر برنامه ریزی کنند بهتر می بود. یکی از فواید این جلسه این بود که همه اساتید متوجه شدند که در عرصه فضای مجازی در حوزه های علمیه به خوبی کار نشده است.

وی در باره  استفاده از فضای مجازی  افزود: در حالت اثباتی بحث در مورد استفاده از فضای مجازی بسیار گسترده است؛ اما در فضای حقیقی، فضای مجازی زندگی ما را در برگرفته است و به هیچ عنوان نمی توان آن را نادیده گرفت. به نظر من حال که این فضا وجود دارد باید دید که چگونه می توان از آن استفاده برد.آشنا کردن اساتید و طلاب با ظرفیت های فضای مجازی و ابزارهای آن قدم محکمی برای گام های بعدی استفاده از این فضا می تواند به حساب بیاید.

استاد مدرسه علمیه رضویه قم با ارزیابی نمودن کیفیت تدریس و فراگرفتن درس در فضای مجازی و استفاده حوزه از این فضا،‌نیز بیان کرد: استفاده از فضای مجازی بسته به فضای نرم افزارها، اساتید، طلاب و میزان آشنایی آنان با فضای مجازی و ابزارهای آن می توان گفت نتایج مختلفی به دست خواهد آمد و ارزیابی دقیقی فعلاً نمی توان ارائه نمود. برای آغاز و شروع استفاده از فضای مجازی خیلی خوب بود و می تواند بهتر از این هم دنبال شود. در این زمینه سرعت عمل حوزه با وجود مشکلات و کمبودهایی که هم از نظر مالی و هم از نظر نیروی انسانی داشته، بالا بوده و توانسته است  پا به پای سایر سازمان های و نهادهای متولی امر آموزش در کشور پیش برود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha