پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان با بیان اینکه باید نسبت به تربیت نسل امروز در مدارس توجه ویژه‌ای داشته باشیم، گفت: شاید در ۵۰ سال گذشته می‌توانستیم با توجه به دانشگاه‌ها اقدام به تربیت افراد کنیم، اما امروز تربیت نسل‌ها و هسته‌های اصلی آن در کشور، در داخل مجموعه آموزش و پرورش شکل می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در جمع اعضا جامعه اسلامی فرهنگیان استان، با بیان اینکه باید مطالبات به حق فرهنگیان به صورت قانونی پیگیری شود، اظهار داشت: در پیگیری این مطالبات نباید از فضای قانونی خارج شویم و باید در این مسیر به شکل قانونی کارها را ادامه دهیم، چرا که با حرکت بر حول محور قانون دسترسی به این هدف ممکن خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه فضای آموزش و پرورش باید جدا از سیاست باشد، گفت: حرکت این نهاد به سمت سیاسی شدن و وجود برخی صحبت‌ها و موضع‌گیری‌های سیاسی در روند فعالیت این مجموعه می‌تواند آسیب‌های بزرگی را ایجاد کند.

نماینده ولی فقیه در همدان افزود: مسیر مستقیمی که در آموزش و پرورش وجود دارد، مسیر حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب می‌باشد که فارغ از مباحث سیاسی است، چرا که ورود فرهنگیان در دیدگاه‌های سیاسی آسیب‌زا خواهد بود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه باید نسبت به تربیت نسل امروز در مدارس توجه ویژه‌ای داشته باشیم، مطرح کرد: شاید در ۵۰ سال گذشته می‌توانستیم با توجه به دانشگاه‌ها اقدام به تربیت افراد کنیم، اما امروز تربیت نسل‌ها و هسته‌های اصلی آن در کشور، در داخل مجموعه آموزش و پرورش شکل می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش حساس‌ترین بخش تربیتی کشور است، خاطر نشان کرد: اینکه منتظر بمانیم تا تربیت و تعلیم افراد را در دانشگاه شکل دهیم، قطعا نتیجه‌اش از دست رفتن نسل خواهد بود و لذا به دلیل تغییر شرایط، امروز آموزش و پرورش از اهمیت بالایی برخوردار است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی تصریح کرد: موضوع پیراسته کردن آموزش و پرورش از افرادی که دارای تفکرات ضد دینی هستند ولو اینکه تعداد آنها اندک هم باشد، به دلیل تاثیر و ارتباط مستقیمی که در این بین وجود دارد یک امر ضروری است.

وی آموزش و پرورش را دغدغه اصلی خود عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از مجموعه‌هایی که در این مدت بنده بیشترین ارتباط با آن را داشته‌ام آموزش و پرورش و مدارس بوده و فعالیت‌های فرهنگی، تربیتی را با وجود کمیته مشترک حوزه و آموزش و پرورش، از طریق مشاوره‌های مذهبی و اقامه نماز و ایجاد مدارس امین نوع یک و دو دنبال کرده‌ایم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه همه باید به تقویت جریان انقلابی، مومن و متدین در آموزش و پرورش به معنای واقعی کلمه کمک کنند، عنوان کرد: اینکه جریان مومن و انقلابی در آموزش و پرورش که نوع نگاهش از نظر سیاسی، تنها انقلابی باشد و نه جناحی حضور داشته باشد، باعث می‌شود که ما دغدغه‌ای در زمینه اجرا شدن سند ۲۰۳۰ در مدارس را نداشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha