جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نشست شورای اداری معاونان حوزه علمیه خواهران یزد

مدیر حوزه علمیه خواهران یزد در بیست و پنجمین نشست شورای اداری حوزه علمیه خواهران استان یزد در سال جاری گفت: تنها راه رستگاری، قرار گرفتن در مسیر پیامبر و ائمه اطهار(علیهم السلام) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام و المسلمین محمد کارگر شورکی در نشست این هفته شورای اداری مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد ضمن تسلیت ایام شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها)، به نقل روایتی از پیامبر(صلی الله علیه وآله) از کتاب حکمت نامه پیامبر پرداخت و گفت: پیامبر فرمودند: « أَنَا الشَّجَرَةُ وَفَاطِمَةُ فَرْعُهَا، وَعَلِیٌّ لِقَاحُهَا، وَالْحَسَنُ وَالْحُسَیْنُ ثَمَرَتُهَا، وَشِیعَتُنَا وَرَقُهَا، وَأَصْلُ الشَّجَرَةِ فِی جُنَّةِ عَدْنٍ، وَسَائِرُ ذَلِکَ فِی سَائِرِ الْجَنَّةِ ‏/ من مانند درختی هستم که فاطمه شاخه آن، علی پیوند آن، حسن و حسین میوه آن و شیعیان ما برگ های آنانند و  ریشه درخت در فردوس برین و بقیه اش در دیگر جاهای بهشت است».

وی ادامه داد: با توجه به این روایت در می یابیم یک ارتباط عمیق بین پیامبراسلام، امیر مؤمنان علی(علیه السلام)، حضرت زهرا(سلام الله علیها)، امام حسن و امام حسین(علیهما السلام ) و شیعیان  وجود دارد که هر کدام مکمل آن درخت هستند و در صورتی که شاخه نباشد، لقاحی صورت نمی گیرد و یا اگر این درخت میوه ندهد، یا اگر این درخت برگ نداشته باشد کامل نخواهد بود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد با اشاره به اینکه روایت مذکور از کتاب مستدرک الصحیحین می باشد، تصریح کرد: نقل این روایت در یک کتاب اهل سنت نشان از این دارد که کسی نمی تواند جایگاه اهل بیت(علیهم السلام)  وشیعیان آنها را انکار کند و در کتب اهل تسنن نیز اینگونه روایات در مناقب اهل بیت(علیهم السلام)   زیاد بوده و قابل انکار نیست.

حجت الاسلام و المسلمین کارگر شورکی با اشاره به اینکه شیعه واقعی، در صورتی که شیعه بودنش ادامه داشته باشد و ارتباط او با معصومین (ع)  قطع نشود، اهل بهشت خواهد بود، اضافه کرد:  برای هر یک از انسانها جایگاهی در بهشت یا جهنم مشخص شده است بنابراین ما باید کاری کنیم تا از گردنه های سخت، سالم عبور کرده  و به جایگاه بهشتی وارد شویم  و کسانی که از اهل بیت فاصله گرفته و پیروی و اطاعت از شیطان کنند اهل بهشت نخواهند بود.

وی تأکید کرد: یکی از حسرت‌های روز قیامت این است که جایگاه انسان را در بهشت به او نشان می دهند، ولی او را به جهنم ببرند، چرا در دنیا به وظیفه اش عمل نکرده و از این جایگاه بهشتی محروم شده است .

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد تصریح کرد: تنها راه رستگاری و نجات، قرارگرفتن در مسیر پیامبر و ائمه اطهار(علیهم السلام) است که باید محب و پیرو آنان باشیم.

وی با  بیان اینکه ما باید این ایام فاطمیه را با عزاداری پر شور گرامی بداریم، بهتر اهل بیت(ع) را بشناسیم و بشناسانیم، تأکید کرد: یکی از وظایف طلاب پاسخ گویی به شبهاتی است که مطرح می شود و باید در این مسیر ثابت قدم ماند، چرا که امکان لغزش وجود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین کارگر شورکی ادامه داد: با شناخت بهتر اهل بیت(علیهم السلام)، پیرو و شیعه واقعی راه پیامبر و حضرات معصومین(علیهم السلام) باشیم.

در پایان این نشست، ضمن قرائت مصوبات قبلی شورای اداری و بیان گزارشی از اقدامات انجام شده توسط هر یک از حاضرین، نکاتی در خصوص مسائل جاری حوزه مطرح و در مورد آن ها بحث و تبادل نظر انجام شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha