جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم - امام جمعه تبریز

حوزه/ امام جمعه تبریز با اشاره به ضرورت ارتباط طلاب با مردم به تمام طلاب خواهر و برادر توصیه کرد ارتباطشان با مردم را تقویت کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم پنجشنبه ۲۵ دی در حاشیه دیدار با مدیر حوزه‌های علمیه خواهران در گفت و گو با خبرنگاران، در پاسخ به سؤالی در مورد علت محبوبیتش، گفت: «ما کاری نکرده‌ایم و از بس در گذشته ارتباطاتمان با مردم کم بوده است، وقتی ارتباط مختصری با مردم برقرار می‌شود، تصور می‌کنند کار بزرگی کرده‌ایم».

وی با بیان اینکه اگر کار برای خدا باشد، خداوند همه چیز را درست می‌کند، ادامه داد: این ارتباطات کار ما است و ما کار عادی خودمان را انجام می‌دهیم.

امام جمعه تبریز با اشاره به ضرورت برقراری و حفظ این ارتباط از سوی تمام طلاب، بیان داشت: طلاب باید بین مردم باشند و اصلا کار روحانیت همین است.

وی اضافه کرد: طلبه از ابتدای تولد نوزاد تا زمان فوت اشخاص با مردم در ارتباط است؛ آن زمان که کودکی متولد می‌شود به سراغ او می‌آیند تا در گوشش اذان بگوید، وقتی بزرگ می‌شود و می‌خواهد ازدواج کند از او می‌خواهند خطبه عقد بخواند و وقتی کسی از دنیا می‌رود از او می‌خواهند به قبرستان برود و نماز میت بخواند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان این که روحانیت باید در خیر و عزا در دل مردم باشد، افزود: ما از تمام طلاب چه آن که امام جمعه است و چه روحانیانی که در دستگاه‌های اداری مشغول هستند همین انتظار را داریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha