شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
فاطمه الزهرا(س) اصفهان

حوزه/ نشست بصیرت افزائی با موضوع «دشمن شناسی، مکتب شهید سلیمانی، ولایتمداری حضرت زهراء(سلام الله علیها)» در موسسه آموزش عالی فاطمة الزهراء(س) اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، سیدرضا حجازی، کارشناس سیاسی سپاه صاحب الزمان(عج) اصفهان، در نشست «دشمن شناسی،مکتب شهید سلیمانی، ولایتمداری حضرت زهراء(سلام الله علیها)» در جمع کارکنان موسسه آموزش عالی فاطمه الزهراء(س) اصفهان، علت انکار کردن غدیر پس از رحلت پیامبر(ص) را نداشتن قدرت تحلیل و بصیرت دانست و گفت: انسان باید در هر برحه زمانی، برای درک واقعیت ها و کشف حقایق، یک نگاه منطقی، مستدل و بدور از حب و بغض شخصی، حزبی و سازمانی، براساس یک استراتژیک داشته باشد، یک نگاه نظام محور.

وی ادامه داد: در زمان امیرالمؤمنین(ع) قطعا باید افرادی که با ایشان بیعت کردند در راه امام فدا می شدند؛ خواص جامعه و افراد مورد قبول که در بین مردم نفوذ دارند باید پای کار امام می ماندند، ولی در آن زمان به حدی اطراف امام خالی شد که همسرشان مجبور شدند از حریم ولایت دفاع کنند. حال سوال این است ما چگونه وقایع را تحلیل کنیم که دچار اینگونه وقایع نشویم؟ غدیر اشاره به یک شخص خاص ندارد بلکه به یک مکتب و تفکر دلالت دارد.

کارشناس سیاسی یادآور شد: هر امام با سه طایفه منتظرین، تابعین و ناصرین از یاران خود روبرو می باشد، که در دوران غیبت ما به هر سه گروه نیاز داریم و اکنون نیز افرادی را داریم که جزء هر سه گروه هستند و سردارسلیمانی یکی از این افراد بود.

حجازی به بیان معنای بصیرت پرداخت و گفت: بصیرت به معنای خود شناسی، دوست شناسی، دشمن شناسی  و جریان شناسی و قدرت تحلیل بالا می باشد. فرد انقلابی باید انقلاب اسلامی را با همه ی زوایایش بشناسد و بداند علت انحراف بعضی از انقلابیون در صحنه های مختلف چه بوده است.

وی به بیان وظایف طلاب پرداخت و افزود: مقام روحانیت در بین مردم قابل تعظیم است؛ باید این قشر از افراد از هر فرصتی استفاده نموده و در بین مردم به روشنگری بپردازند و در زمان فتنه (که به فرموده رهبر معظم انقلاب فتنه را یک حادثه غبار آلود معرفی می کنند و در آن زمان  انسان نمی تواند دوست را از دشمن تشخیص دهد.) درک کند که این فتنه از کجا ریشه می گیرد.

کارشناس سیاسی در پایان به انواع فتنه ها در زمان حال پرداخت و بیان کرد: آینده دست جوانها است. وقتی از مکتب شهید سلیمانی صحبت می کنیم فکر ولایت مداری، سازندگی و آرامش را باید در تفکر خود رشد دهیم و به آن عمل کنیم. تفکر انقلابی یک تفکری است که ما را به آینده مطلوب نزدیک می کندف آینده از آن انقلابی هاست باید برای رسیدن به آن نهایت تلاشمان را انجام دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha