جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام علی خادمی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی به تبیین رسالت ویژه روحانیان به‌عنوان مرزبانان دین، گفت: حفاظت و حراست از مرزهای دینی از رسالت‌های اصلی روحانیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشستی با شماری از مبلغان، به تبیین رسالت ویژه روحانیان به‌عنوان مرزبانان دین پرداخت.

وی ضمن استناد به آیه شریفه «لَقَدْ جَآءَکمْ رَسُولٌ مِّنْ أَنفُسِکمْ عَزِیزٌ عَلَیهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِیصٌ عَلَیکمْ بِالْمُؤْمِنِینَ رَءُوفٌ رَّحِیمٌ»، ادامه داد: حق‌تعالی در این آیه می‌فرماید: قطعاً برای شما پیامبری از خودتان آمد که بر او دشوار است شما در رنج بیفتید به هدایت شما حریص و نسبت به مؤمنان دلسوز مهربان است.

حجت‌الاسلام خادمی تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) که رحمه للعالمین است و طبق فرموده آیه شریف برترین مربی عالم هستی است، دارای ویژگی‌هایی است که می‌تواند اسوه و الگویی کامل برای یک مربی و معلم باشد.

وی گفت: اولین ویژگی این است که مربی با متربی باید هم‌جنس، همفکر و همسو باشد، ویژگی دوم، مربی باید در سختی‌های راه علم‌آموزی با متربی همدردی کند و سوم این‌که مربی باید نسبت به علم‌آموزی شاگردان حریص باشد و نسبت به مردم رحیم و مهربان باشد.

حجت‌الاسلام خادمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دعای امام سجاد (ع) در صحیفه سجادیه برای مرزبانان، افزود: در دعای ۲۷ صحیفه سجادیه امام سجاد (ع) برای مرزبانان دعا کرده و این دعا در زمانی است که زمام حکومت‌داری در دست امام نبوده؛ بلکه برای دفاع از وطن و حفظ ناموس، امام برای رزمندگان دعا کرده است.

وی گفت: خداوند در آیه ۲۰۰ سوره آل‌عمران می‌فرماید: «یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکمْ تُفْلِحُونَ» و تأکید می‌کند ای کسانی که ایمان آورده‌اید در برابر مشکلات و هوس‌ها استقامت کنید و در برابر دشمنان نیز پایدار باشید و از مرزهای خود، مراقبت کنید و از خدا بپرهیزید، شاید رستگار شوید که یکی از مصادیق آن حفاظت و حراست از مرزهای دینی است.

وی افزود: یکی از مصادیق «رابطوا» در آیه مرزبانان و مرزداران دین و کشور؛ ازاین‌رو وظیفه مؤمنان است برای حفظ جان و مال و ناموس خود از مرزهای دینی و میهنی خویش دفاع کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: در این زمینه روحانیان به‌عنوان مرزبانان دین رسالت ویژه‌ای داشته و حفاظت و حراست از مرزهای دینی از رسالت‌های اصلی آن‌ها محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha