شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
علامہ ساجد نقوی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین سید ساجد نقوی گفت: فرد ایده آل زنان جهان، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها هستند. زنان باید زندگی این بانوی بهشتی را از امور شخصی تا امور جمعی خود در نظر بگیرند.

به گزارش گروه ترجمه خبر گزاری «حوزه» به مناسبت ایام فاطمیه، حجت الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی، رئیس شورای علمای شیعه پاکستان گفت: منبع هدایت مسلمانان قرآن کریم و سنت پیامبر اکرم است و طبق احکام قرآنی، پیامبر اکرم الگوی جهانیان است اما طبق رهنمودهای پیامبر اکرم (ص)، حضرت فاطمه زهرا (س) برای زنان جهان، بهترین الگو از هر زاویه هست.

وی تاکید کرد: برجسته ترین جنبه وی این است که او الگویی برای زنان جهان تا روز قیامت است. اصول و برداشتهایی که وی در زمینه عمل و اخلاق از خود به جا گذاشته است جاودانی هست و مختص به زمان، مکان و منطقه خاصی نیست و سبک جامعه برای زنان در عصر حاضر باید با در نظر گرفتن اصول و تأثیرات باقی مانده از این بانوی بزرگوار تعیین شود.

وی افزود: محدودیت های آزادی زنان توسط هر جامعه ای تعیین شده است، به جز کسانی که پایبند به هیچ قانون و اخلاقی نیستند. این افراد در ایجاد جوامعی فعالیت می کنند که بتوان از زنان برای فحاشی استفاده کرد و عزت آنها را زیر پا گذاشت و از این طریق جوامع را فاسد می کنند. بنابراین، در این شرایط، امت اسلامی باید با توجه به اصولی که فاطمه زهرا سلام الله علیها به جا گذاشته است، برای آزادی زنان تلاش کند.

وی در پایان گفت: زنان باید شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) را از امور خانوادگی و شخصی گرفته تا امور جمعی، همیشه در نظر داشته باشند. علاوه بر آن، یک شخصیت خوب از دامان خود به نسلی که توانایی معرفی سبک زندگی اسلامی به جهان را دارند، تربیت کنند، همانطور که دامان پاک حضرت فاطمه (س) شخصیت های ایده آلی مانند حسن و حسین علیهماالسلام را به دنیا نشان داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha