جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: تشکیل گروه های علمی در حوزه علمیه قزوین اقدام ارزشمندی است

به گزاش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، صبح امروز  در جلسه مجمع گروه‌های علمی تربیتی حوزه علمیه استان قزوین گفت: تشکیل گروه‌های علمی بسیار اقدام مبارک و مهمی در ایجاد نشاط علمی و پژوهشی در حوزه علمیه است و می‌تواند برای استان‌های دیگر الگو قرار گیرد.

وی اظهار کرد: هر گروه علمی یک شجره طیبه‌ی بالنده است که نشاط علمی در حوزه‌ها ایجاد می‌کند و موجب تعامل بیشتر شاگرد با استاد می‌شود و نشاط و معنوی بیشتری ایجاد می‌کند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: گروه‌های علمی زیرساخت تفکر و تعقل می‌شود و با چنین ساختاری مجهولات علمی شناسایی شده و می‌توان راهکار مناسبی برای آن پیدا کرد و پژوهش را در حوزه‌ها احیا کرده و به این عرصه نشاط بخشید

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه تشکیل گروه‌های علمی در حقیقت صیانت از استادان است، بیان کرد: این فضا کمک می‌کند تا علاوه بر صیانت از اساتید، طلاب با استعداد نیز شناسایی شوند و اصالت فضای علمی در حوزه جان بگیرد و امروز به این مهم نیاز مبرمی داریم.

 رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین با تشریح سه هدف مهم در کارگروه‌های حوزه علمیه، تأکید کرد: لازم است شناسایی و استخراج پیشینه علمای گذشته، منشورات، مکتوبات و آثار گذشته، شناسایی وضعیت موجود در علوم مختلف و در نهایت چشم‌انداز آینده ترسیم شود.

 انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha