جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام عابدینی

حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: در مسیر برخورد با مفاسد خداوند آبروی انسان را حفظ می کند.

​به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی عصر امروز  در دیدار شورای مرکزی سازمان بسیج رسانه استان قزوین که به مناسبت روز بسیج رسانه برگزار شد،  گفت: اگر رسالت‌های رسانه‌ای را به طور مستمر دنبال کنیم، فضایی ایجاد می‌شود و فرهنگی شکل می‌گیرد که در بزنگاه‌ها و مبارزه با فساد می‌توانیم اثرگذار باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی خاطرنشان کرد: اگر رسانه‌ای فقط در زمان انتخابات روی کار بیاید، موسمی و هیجانی خواهد بود نه رسانه مبنایی، اگر رسانه بخواهد مبنایی باشد باید محکمات انقلابی، دینی و قرآنی را با اولویت دنبال کند.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: رسانه‌ها می‌باید با اولویت‌سنجی و با حکمت پای کار اهداف و رسالت‌های دینی و انقلابی باشند.

وی خاطرنشان کرد: رسانه انقلاب اسلامی، میراث انبیاء و شهیدان است؛ بنابراین کلیدواژه‌های ما باید کلمات حساس باشد، برای مثال برای مسئولان باید از کلیدواژه نصیحت استفاده کنیم که از روی دلسوزی نشأت می‌گیرد.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: الگوی ما رهبر معظم انقلاب است که رفتار ایشان با مسئولان از روی نصیحت و دلسوزی است، نصیحت به معنای خیرخواهی است و ما باید ناصح مسئولان باشیم و خیر آنها را بخواهیم.

 رئیس شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: ما به جای رسانه‌ای کردن تخلفات ابتدا باید رویه نصیحت و خیرخواهی را پیشه خود کنیم تا بتوانیم مفاسد را پیش از رسانه‌ای شدن حل کنیم، البته اگر مسئولان پاسخگو نبودند و به دنبال تهدید و یا ایجاد مانع برای حل مفاسد و مشکلات رفتند باید این تخلفات را رسانه‌ای کنیم.

 وی اظهار کرد: ما باید در برخورد با مفاسد از کلیدواژه امر به معروف و نهی از منکر استفاده کنیم. وقتی با کلیدواژه‌های مامور پیش برویم، ماموریت و رسالت پیدا می‌کنیم، همان کاری که مطالبه‌گران در قزوین در حوزه مفاسد زمین‌خواری انجام دادند و به نتیجه رسیدند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: خدای متعال وقتی ما را در مسیر ماموریت برخورد با مفاسد می‌بیند، آبروی ما را هم در این مسیر حفظ می‌کند و نباید نگرانی داشته باشیم.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: نکته دیگری که باید قدر آن را به خوبی بدانیم، پیشینه مطالبه‌گری در دوران گذشته است، بزرگترین رسانه‌ای عالم حضرت رسول اکرم(ص) است که یک تنه به میدان آمدند و مسئولیت سنگینی برعهده گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: در غدیرخم یک نمونه از کار رسانه‌ای پیامبر اسلام(ص) تحقق یافت و حضرت یک مهندسی قوی در حوزه کار رسانه‌ای با امکانات آن دوران داشتند تا پیام مهم غدیر را به همه جهانیان برسانند و این امر نیز تحقق یافت.

 رئیس شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: حضرت رسول اکرم(ص) ولایت، امامت و نظام محکم امت و ولایت را رسانه‌ای کردند، یعنی زمانی که به ما می‌گویند امت باشید یعنی در هر جایی باید نظام امت و امامت برقرار باشد و در هر فضایی آنچه امام ما می‌خواهد به آن عمل کنیم.

استاد حوزه علمیه قزوین بیان کرد:  پیشکسوت رسانه حضرت رسول(ص)، امیرمومنان(ع)، ائمه اطهار(ع) و حضرت زینب سلام‌الله علیها بودند و این عزیزان بودند که نهضت اسلام را تا به امروز زنده نگاه داشته‌اند. اگر ما به سیره و سنت این عزیزان توجه کنیم رسانه‌ای بودن ما متفاوت با کشورهای غیراسلامی خواهد شد.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: نباید صرفاً به حوزه‌هایی که در آن دچار مشکل و شکست شدیم نگاه کنیم زیرا این نگاه یاس و ناامیدی می‌آورد و در مقابل پرداختن به موفقیت‌ها و نگاه امیدوارانه، موفقیت‌های بعدی را رقم می‌زند و ما را برای اقدام‌های بعدی تشویق می‌کند.

 وی عنوان کرد: هر کجا که در امر به معروف و نهی از منکر در حوزه رسالت‌های رسانه‌ای حضور پیاده کردیم نتیجه گرفتیم و خدای متعال به ما عزت و آبرو داد. هجمه‌های رسانه‌ای همه حباب هستند و آنچه باقی می‌ماند قول خداست که فرمود هرکسی در راه خدا امر به معروف و نهی از منکر کند خدا به او عزت می‌دهد و هرکس این واجب الهی را فراموش کند دچار ذلت خواهد شد..

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha