شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
محمد صادق احسان بخش

حوزه/ کسی که حواسش جمع باشد در و دیوار و دوست و دشمن و کوچک و بزرگ استادش می‌شوند و راه را نشانش می‌دهند همانطور که یک ساواکی در زندان، ناخواسته به آیت‌الله حائری شیرازی درس توحید می‌دهد!

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام محمدصادق احسان‌بخش در صفحه مجازی‌اش انتشار فیلمی از مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی را منتشر کرده که آن مرحوم خاطره‌ای را تعریف می‌کند. احسان بخش نیز در کنار انتشار این فیلم نوشته است:

وقتی یک ساواکی استاد اخلاق آیت الله حائری شیرازی می‌شود!

خیلی از ما آرزو داریم استاد اخلاق داشته باشیم تا کمکمان کنند راه را پیدا کنیم و دستمان را هم در این مسیر سخت بگیرند و پا به پا ببرند که بزرگان گفته‌اند طی این مرحله بی همرهی خضر مکن.

وقتی خاطره‌ای از اولیاء الله می‌شنویم و یا نگاهمان به بزرگانی همچون مرحوم آیت‌الله بهجت، مرحوم آیت‌الله مجتهدی تهرانی و بزرگان اخلاق و عرفان می‌افتد داغ دلمان تازه می‌شود و آه سردی می‌کشیم، سرمان را به طرف آسمان می‌چرخانیم و با نگاه و گاهی با زبان از خدا شکایت می‌کنیم که چرا استاد اخلاقی سر راه ما قرار نداده تا ما هم سر به راه شویم و به مراتب عالیه برسیم.

اما دریغ که تا راه نیفتیم کمکی نخواهد آمد که فرموده‌اند: تنزل المعونة بقدر المؤونة(کمک به اندازه نیاز و خرج کردن نازل می‌شود). مگر می‌شود استاد دانشگاه را سر کلاس مهدکودک فرستاد؟

خداوند غریق رحمت فرماید مرحوم آیت الله بهجت را که می‌فرمودند: «اگر کسی اهلیت داشته باشد، یعنی طالب معرفت باشد و در طلب، جدیت و خلوص داشته باشد، در و دیوار به اذن الله معلمش ‍ خواهند بود؛ و گرنه سخن پیغمبر  صلی الله علیه و آله و سلم  هم در او اثر نخواهد کرد، چنان که در ابوجهل اثر نکرد!».

کسی که حواسش جمع باشد در و دیوار و دوست و دشمن و کوچک و بزرگ استادش می‌شوند و راه را نشانش می‌دهند همانطور که یک ساواکی در زندان، ناخواسته به آیت‌الله حائری شیرازی درس توحید می‌دهد!

باید حرکت کرد...
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha