جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله حائری

حوزه/ امام جمعه شیراز با بیان اینکه دعوای امروز در دنیا، بر سر پذیرش یا عدم پذیرش ربوبیت پروردگار است، گفت: دغدغه جدی مرحوم آیت الله حائری شیرازی بسط علم و دانش حقیقی و رشد اندیشه مردم بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام در مراسم بزرگداشت آیت الله حائری شیرازی، گفت: امیدوارم نام و یاد این عالم گرانقدر، بیش از پیش در شهر شیراز و کشور زنده نگه داشته شود و تفکر و اندیشه ناب ایشان، بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به کلمات قصار امیرالمومنین(ع) اضافه کرد: "بالعلم اَطاع الربّ" اگر بنا است، که خدا در این عالم، از سوی بندگان اطاعت شود چاره ای نیست جز آنکه دانش پا به عرصه بگذارد و میدان دار امور شود.

نماینده ولی فقیه در فارس تصریح کرد: اگر بنا است که دانش، محور پرستش خدای متعال باشد، آنچنان که ملاصدرا نیز بیان می کند تمام اجزای عالم هستی ذی‌شعور است و تسبیح خدا می گوید، باید به یک مرجع تولید و نشر علمِ حقیقی تبدیل شویم.

وی با بیان اینکه دعوای امروز در دنیا، بر سر پذیرش یا عدم پذیرش ربوبیت پروردگار است، خاطرنشان کرد: دغدغه جدی مرحوم آیت الله حائری شیرازی همین بسط علم و دانش حقیقی و رشد اندیشه مردم با هدف ترویج دینداری و باور توحید در سطح جامعه بود. برای اینکه توحید و دینداری در سطح جامعه ما عمق پیدا کند و ریشه دار شود باید علم و دانش را بیش از پیش بکار بگیریم.

امام جمعه شیراز گفت: اگر اینک در گام دوم انقلاب، می‌خواهیم آماده ظهور حضرت بقیة الله الاعظم(عج) شویم، باید به دانش و علم اهمیت دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام اظهار کرد: حوزه شیراز در گذشته الهام بخش حوزه‌های علمیه در جهان اسلام بوده و بزرگانی چون آیت الله حائری یزدی بنیانگذار حوزه علمیه قم، متاثر از اساتید حوزه شیراز بوده اند. امروز شیراز باید بار دیگر در تولید و نشر علوم دینی و اسلامی و نیز علوم تجربی سرآمد جهان اسلام شود و عقب ماندگی های این عرصه را جبران کند، مسئولان و مدیران شیرازی و استان فارس تحقق این مهم را اولویت جدی کار خود قرار دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha