جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه شیراز

حوزه/ امام جمعه شیراز در گردهمایی طلاب شیراز گفت: اگر مردم حلال و حرام را ندانند بصیرت هم نخواهند داشت، از این رو نهضت آموزش فقه راه اندازی شود و در مساجد پایگاه فقه به مردم آموزش داده شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام، ظهر امروز در گردهمایی طلاب و روحانیون که به مناسبت یوم الله ۹ دی در مسجد خاتم الانبیا(ص) شیراز برگزار شد، در خصوص ۹ دی اظهار کرد: مردم بیعت دوباره خود را با اهل بیت(ع) در این روز به اثبات رساندند.

وی در ادامه با تصریح اینکه ولایت فقیه شاخه ای از ولایت معصوم است، اضافه کرد: هنگامی که حمایت از ولایت فقیه می کنیم در واقع به نوعی از حمایت خود را از ولایت معصومین اعلام می کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در ادامه با اشاره به شهادت حضرت زهرا(س) و ایام فاطمیه(س) بیان کرد: بصیرت پیدا کردن با حضرت زهرا(س) مرتبط است؛ اگر نور چشم می خواهیم روشنی زمین و آسمان حضرت زهرا(س) است. در روایتی است که نقل شده آسمان و زمین تاریک بود خدای متعال زهرای طاهره را که آفرید روش شد.

وی عنوان کرد: بصیر و بصیرت وابسته به شناخت زهرا(س) است؛ در روزی که همه گیچ بودند حضرت(س) مسیر را شناخت و اگر ایشان به وظیفه خود عمل نکرده بود در همان گمراهی مانده بود، حضرت در آن روز به تنهایی ایستاد.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام با اشاره به سوره یوسف مطرح کرد: خدای متعال می فرماید، ای پیامبر(ص) به مردم بگویید مسیری که قرآن نشان می دهد مسیر من است و دعوت به این مسیر می کنم؛ دعوت گری برای روحانیون به ارث مانده است.

وی با تاکید بر اینکه نقش روحانیت باید دعوت گری را با جدیت دنبال کند، افزود: کرونا و محدودیت های منبر مانع از این وظیفه نمی شود.

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه دعوت باید به همراه بصیرت باشد، اذعان کرد: بصیرت یک نوع آگاهی است و باید آن را توسعه دهیم؛ یکی از ابعادی که روحانیت می تواند انجام دهد موضوع فقه آل محمد(ص) است. اگر مردم حلال و حرام را ندانند بصیرت هم نخواهند داشت، از این رو نهضت آموزش فقه راه اندازی شود و در مساجد پایگاه  فقه به مردم آموزش داده شود. کرونا ابدی نیست باید به مردم حلال و حرام را یاد دهیم..

تولیت حرم حضرت شاهچراغ(ع) خاطرنشان کرد: ایمان به امام زمان(عج) را باید تقویت کرده و برای ظهور جامعه را آماده کنیم، دشمن در صدد گرفتن این موارد از مردم است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha