جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
صور من الأرشيف/ درس البحث الخارج لآية الله العظمى الشيخ بهجت (ره) بقم المقدسة

حوزه/ وای بر کسانی که یک همچنین کسی (علی علیه‌السلام) را داشته باشند مسلمان‌ها و کارشان به جایی برسد که بشوند از خدم و از حشم و از عبید (نوکرهای) آمریکا و اروپا.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در صفحه مجازی مرکز تنظیم و نشر آثار آیت‌الله بهجت قدس‌سره فیلمی از سخنان آن ایشان منتشر شده و در کنار آن نوشته است:

آیت‌الله بهجت: «وای بر کسانی که خدم و حشم آمریکا و اروپا باشند».

انتشار برای اولین بار

حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره:

آیا ما شک داریم در این [روایت پیامبر(ص)] که: «اگر نبود، خوف اینکه بگویند درباره تو [علی علیه‌السلام] مسلمان‌ها، آنچه را که نصارا(مسیحیان) درباره مسیح گفتند، من درباره تو کلامی می‌گفتم که ورود به ملأی نکنی، به جماعتی نکنی، الا اینکه از تراب (خاک) اقدام تو بگیرند و تبرک بکنند و ...».

این کلام را خوارزمی نقل کرده و به گمانم که در اون تفسیر اباعبدالرحمن سلمی آن‌جاها دیده‌ام، او هم دارد، جلوتر از خوارزمی.

وای بر کسانی که یک همچنین کسی (علی علیه‌السلام) را داشته باشند مسلمان‌ها و کارشان به جایی برسد که بشوند از خدم و از حشم و از عبید (نوکرهای) آمریکا و اروپا و سگ و خوک و ... بهائمی (حیواناتی) که اصلاً هیچ معلوم نیست در دین یهود و نصاری (مسیحیت) هم این‌ها باقی باشند. آیا این‌ها متدین به دین یهود نصارا هستند؟ ابداً!

هیچ فرقی بین این‌ها و بت‌پرست‌ها نیست.

بیانات حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره در درس خارج اصول، جلسه۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    3 1
    تازه فهمیدید ایشان چه مرد بزرگوار و سیاس عارف فقیهی بود. حیف تا بود قدرش را ندانستید. او حقیقتا اسلام شناس واقعی در همه ابعاد بود