سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ نماینده ولی‌ فقیه در استان همدان با گلایه از اینکه نباید اقتصاد کشور را به اتفاقات دیگر کشورها ربط داد، گفت: به جای آنکه بگوییم حالا که بایدن آمده دلار باید ارزان شود، باید نظارت را افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه همدان با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، یکی از مظاهر رعایت تقوا را، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی دانست و اظهار داشت: جامعه متدین ما به لحاظ تقوایی که دارند، بیشترین رعایت‌ها را در ایام گذشته از خود نشان دادند.

وی با بیان اینکه این رعایت‌ها مبتنی بر عقلانیت شکل گرفته است، گفت: در راس این رعایت‌ها، رفتارهای رهبر معظم انقلاب را داریم که در برخوردها، جلسات، برگزاری مجالس و حتی در خرید واکسن کرونا به خوبی آن را مشاهده کرده‌ایم و مشهود بود.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه ممنوعیت خرید واکسن توسط رهبری یک مساله عقلی است نه سیاسی، مطرح کرد: عدم خرید واکسنی که عوارض آن اثبات نشده و تنها مجوز در حال اضطرار برای آن صادر شده، یک حکم عقلانی است.

عدم خرید واکسنی که هنوز عوارض آن تایید نشده یک حکم عقلانی است

وی با تاکید بر اینکه نمی‌شود با سلامت جامعه بازی کرد، گفت: حضرت آقا فرمودند خرید واکسن از مجاری قابل اعتماد مشکلی ندارد، اما خرید این واکسن که هنوز در حال نشان دادن عوارض شدید خود می‌باشد، قطعا از نظر عقلی قابل اعتماد نیست.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با طرح این سؤال که چه طور غرب و سازمان جهانی بهداشت، داورهای بدون عوارض و ضروری را به بهانه تحریم به کشور ما نمی‌دهد، اما چه طور تاکید بر خرید واکسن کرونا دارد، خاطر نشان کرد: در مساله واکسن فایزر، غرب دلش به حال ملت ما نسوخته، چرا که اگر می‌سوخت، میلیون‌ها نفر را در خاورمیانه نمی‌کشت، و لذا آنچه مهم است پروژه‌های اقتصادی مالی برای آنها است.

وی با بیان اینکه دشمن توان دیدن پیشرفت جمهوری اسلامی را ندارد، اظهار داشت: اگر خرید واکسن کرونا برای این کشورها مسأله سیاسی نیست پس به چه علت تولید کننده داخلی ما را تحریم می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی افزود: دشمن هر جا که احساس کند در داخل کشور در حال پیشرفت هستیم سریعا آنجا را تحریم می‌کند تا جلوی رشد کشور را بگیرد، اما به برکت جوانان این مرز و بوم درست است که تحریم‌های دشمن حرکت رو به جلو کشور رو کند کرده اما نتوانسته آن را متوقف کند.

وی با اشاره به تولید واکسن کرونا در داخل کشور، یادآور شد: برای این واکسن تا به حال عوارض جدی بیان نشده است و این رشد کشور را نشان می‌دهد و تاکیدی بر این موضوع است که تحریم‌ها نمی‌تواند جلوی رشد این کشور را بگیرد.

کوچکترین خطای دشمن با قاطع ترین جواب روبرو خواهد شد

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه در عرصه‌های دیگر نیز شاهد موفقیت‌های خوبی بوده‌ایم، گفت: در رزمایش موشکی پهپادی ارتش نیز مشاهده کردیم که در اوج تحریم‌ها کشور ما دارای چه توان دفاعی بالایی است و لذا دشمن با مشاهده این رزمایش‌ها باید بفهمد که کوچکترین خطا از جانب آنها با جوابی قاطع از طرف جمهوری اسلامی روبرو خواهد شد.

وی، انجام مجدد مذاکره و برجام را مقدمه‌ای برای مذاکره موشکی دانست و مطرح کرد: اگر طرف مقابل بنای انجام تعهدات را داشت، نیازی به انجام مجدد مذاکره نیست و باید در برجام به تعهدات خود عمل می‌کرد، بنابراین شرط کشور ما عمل به تعهد طرف مقابل است و صرف بازگشت به برجام موضوعیت ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه دشمن با انجام مذاکرات موشکی به دنبال خلع سلاح جمهوری اسلامی است، اظهار داشت: کدام کشور و انسان عاقلی قدرت و امنیت خود را به پای میز مذاکره می‌کشاند تا با کوچکترین موضوعی شاهد حمله دشمن به خود باشد.

وی، توان موشکی کشور را قدرتی بازدارنده برای دشمنان عنوان کرد و ابراز داشت: اگر دشمن توان مقابله با ما را داشت پشت دیوار نمی‌ایستاد و از آنجا بد و بیراه بگوید و این یعنی آنها جرأت حمله به ما را ندارند، اما با انجام مذاکره جرأت نزدیک شدن به آنها را خواهیم داد و باید مراقب باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به اتفاقات روزهای گذشته در داخل آمریکا، مطرح کرد: اگر همان اتفاقی که در آمریکا رخ داد در یک کشور دیگر به وجود آمده بود، همین کشور به بهانه دموکراسی به آنجا حمله می‌کرد.

آمریکا در چاله‌ای گرفتار شد که خود برای دیگران کنده بود

وی با بیان اینکه آمریکا در چاله‌ای گرفتار شده که خود برای دیگران کنده بود، یادآور شد: مشکل ما با آمریکا در ماهیت استکباری آنها است نه مشکل در شخص، و باید این ماهیت عوض شد، اما ما کسی نیستم که بخواهیم از آرمان‌های خودمان کوتاه بیایم و آنها هستند که باید آدم شوند و اهل منطق.

امام جمعه همدان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران اهل تعامل با همه دنیا است و اسلام نیز دعوت به تعامل می‌کند، اما نه با فرعون و کسی که به شما زور می‌گوید.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم حل مشکلات معیشتی توسط مسئولان، خاطر نشان کرد: همان گونه که مراجع بزرگوار تقلید نیز بارها تذکر داده‌اند، نظارت‌ بر بازار ضعیف است و باید مسئولان اقدامی جدی در این رابطه انجام دهند.

با پشت میز نشستن و یا منتظر بایدن ماندن، مشکل حل نمی شود

نماینده ولی فقیه در استان همدان با گلایه از اینکه نباید اقتصاد کشور را به اتفاقات دیگر کشورها ربط داد، گفت: به جای آنکه بگوییم حالا که بایدن آمده دلار باید ارزان شود، نظارت را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه گرانی کالایی که در داخل تولید می‌شود ربطی به تحریم ندارد، عنوان کرد: کار به جایی رسیده که باید پشت تریبون از مرغ و تخم مرغ حرف بزنیم و این در شأن ملت ما نیست.

امام جمعه همدان با بیان اینکه با گفتن شما بازار ارزان نمی‌شود و گاهی وقت‌ها گران هم می‌شود، ابراز کرد: باید بدون تعارف بگوییم که نظارت‌ ضعیف است و با پشت میز نشستن و دستورالعمل، ارزانی نمی‌شود.

راه حل رفع مشکلات، انتخاب دولت جوان حزب اللهی است

وی، راه حل رفع مشکلات را سر کار آمدن دولت جوان انقلابی و دلسوز دانست و گفت: دولتی باید پای کار باشد و بازار را کنترل کند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی تصریح کرد: ما به دولتی دلسوز از جنس مردم نیاز داریم، نه از مرفه نشینانی که فرزندانشان در آمریکا و کانادا تدریس می‌کنند و نمی‌فهمند در بین مردم چه خبر است.

وی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال تطهیر دوره پهلوی است، مطرح کرد: امروز جوانان ما باید تاریخ معاصر را با دقت بخوانند و با اقدامات و خیانت‌های رژیم پهلوی نسبت به این مملکت آشنا شوند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه مسیر انقلاب درست بوده، خاطر نشان کرد: بنای رضا شاه و فرزندش بر آن بود تا با حذف اسلام در ایران، ایران را سرزمین هخامنشیان معرفی کنند.

وی یادآور شد: رضا شاه در سال ۱۳۲۰، ۲۰۰ میلیون دلار را همراه خود از کشور به بیرون برد، در حالی که اگر این مبلغ را آن زمان در داخل کشور خرج می‌کردند امروز این همه مشکل اقتصادی نداشتیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha