شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
انقلاب اسلامی

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی با اشاره به آثار و برکات انقلاب، تصریح کرد: انقلاب اسلامی عزت و کرامت را به زن ایرانی هدیه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان غربی، وحیده محمدلو، امروز در مراسمی که به صورت مجازی در مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی برگزار شد، با بیان این که دهه فجر فرصتی برای مرور دستاوردهای انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: باید مسیر ۴۲ ساله انقلاب اسلامی و صعود و نزول ها برای مردم تبیین شود و کتاب صعود ۴۰ ساله از جمله کتاب های بسیار ارزشمندی است که از لحاظ آماری به این قضیه نگاه می کند و مطالعه آن می تواند بخشی از سوال ها را پاسخ بدهد.

وی، افزایش ایمان و معنویت و اخلاق  به ویژه در نسل جوان و  پیشرفت در تحصیلات علمی را از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: ظهور و بروز روز افزون قدرت علم و فناوری کشور، پیشرفت در عرصه خدمات بهداشتی و عرصه خدمات پزشکی و پیشرفت در عرصه کشاورزی از دستاوردهای چهل و دو ساله انقلاب اسلامی بوده است.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی، پیشرفت در عرصه سیاست و گفتمان عزت ملی و ارتقای بینش سیاسی آحاد مردم و افزایش مشارکت مردم در انتخابات را از دیگر دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: انقلاب اسلامی مفهوم کارکرد عدالت را احیا کرد و البته با تلاش بیشتر در این زمینه می توان تحقق کامل عدالت در بین مردم را شاهد بود.

وی، پیشرفت در عرصه امنیت و افزایش توان دفاعی کشور را دستاورد دیگر انقلاب اسلامی بیان کرد و افزود: تقویت امنیت ملی موجب افزایش قدرت و توان ایستادگی کشور در مقابل  تهدیدات بیگانگان شد و امام خمینی (ره)  با ایجاد روحیه خدا باوری و اخلاص و روحیه و باور توانست تحولی عظیم‌ در پیشرفت کشور ایران ایجاد کند.

محمدلو احیای جایگاه زنان در جامعه را دستاورد دیگر انقلاب اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: امام به زنان جامعه ما الگوی حقیقی زن را نشان داد و با معرفی شخصیت حقیقی زن که در وجود نازنین خانم فاطمه زهرا سلام الله علیها تجلی یافته توانست به زنان جامعه ما هویت دهد.

وی اضافه کرد: امام با جمله"  از دامن زن مرد به معراج می رود" توانست زنان جامعه ما را از منجلات فساد بی حجابی آزاد کرده و آزادی واقعی را معنا بخشد و برخلاف تبلیغات رسانه های بیگانه، زنان جامعه ما با رعایت حجاب اسلامی که یادگار صدیقه طاهره می باشند توانستند پیشرفت های بیشتری در عرصه های مختلف به دست بیاورند.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی تصریح کرد: زنان با رعایت حجاب اسلامی هم سنگر خانواده را به عنوان همسر و مادر محکم کردند و هم در عرصه های اجتماعی خوش درخشیدند و بعد از انقلاب در عرصه های علم و فناوری و تحصیلات دانشگاهی، ورزش و حضور در میادین ورزشی،حضور فعال در عرصه های فرهنگی و اجتماعی کشور و افزایش امید به زندگی نقش خود را ایفا کردند و  ان شاءالله با الگوگیری از حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها تا پای جان در راه ولایت ثابت قدم می مانند.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha