جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر / مصاحبه با حجه الاسلام والمسلمین پورذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان

حوزه/نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: اگر می خواهیم به معنای واقعی محلات را به سبک و سیاق اسلامی در بیاوریم باید به ویژگی های یک جامعه اسلامی از دیدگاه دین توجه کافی داشته باشیم.

ه گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، امروز در همایش معتمدین، بزرگان و ارکان مساجد د راستی تحقق محلات اسلامی در سنندج، اظهار کرد: اگر می خواهیم به معنای واقعی محلات را به سبک و سیاق اسلامی در بیاوریم باید به ویژگی های یک جامعه اسلامی از دیدگاه دین توجه کافی داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان ادامه داد: مسجد در جامعه اسلامی از ارکان مهم است، بنابراین باید از پتانسیل های مساجد در بحث تشکیل کانون ها و محلات اسلامی در کشور استفاده بهینه داشته باشیم.

این استاد حوزوی ادامه داد: خداوند متعال در آیه ۴۳ از سوره مبارکه بقره درباره جامعه می فرماید«ما شما را امت وسط یا میانه رو قرار دادیم».

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی افزود: از سوی دیگر در تشکیل محلات اسلامی باید برخی از ویژگی ها همانند عدالت محوری، وحدت، اخلاق و ولایتمداری را مدنظر داشته باشیم. بنابراین برای رسیدن به محلات اسلامی در جامعه کنونی باید بسیار هوشیارانه و با بصیرت عمل کنیم و تشکیل این محلات باید براساس موازین شرعی و دینی باشد.

وی به ویژگی های محلات اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: کسانی که به عنوان متولیان محلات اسلامی ایفای نقش می کنند، باید بانی ترویج سبک زندگی اسلامی، ایمان، دینداری و... باشند و همواره در راه پیاده کردن اسلام ناب محمدی کوشا باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • عبدالنادریانپی IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    0 0
    سلام وتشکرر بابت سخنانی زیبا وارزو بهترینها را دارم موفق باشید